• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • لبران جیمز: کارملو آنتونی، برادر من است؛ دیدار بین ما همیشه خاص بوده است

لبران جیمز: کارملو آنتونی، برادر من است؛ دیدار بین ما همیشه خاص بوده است

تقریباً دو دهه پس از ملاقات با یکدیگر در کمپ تمرینی تیم ملی بسکتبال آمریکا، لبران جیمز اکنون برای سومین تیم خود بازی می‌کند و کارملو آنتونی نیز در پنجمین تیمش حضور دارد.

نظر لبران جیمز در خصوص کارملو آنتونی

این دو اسطورۀ دنیای بسکتبال، در جریان پیروزی ۱۳۶-۱۱۳ لس آنجلس لیکرز برابر پورتلند تریل بلیزرز در روز جمعه یک‌بار دیگر همدیگر را ملاقات کردند. لبران جیمز در این دیدار با کسب ۳۱ امتیاز، ۸ اسیست و ۷ ریباند در مقایسه با ۱۵ امتیاز، ۳ ریباند و ۳ توپ‌ربایی ستاره بلیزرز عملکرد بهتری نسبت به دوست خود داشت. جیمز که حالا ۳۴ سال دارد درباره تقابل با آنتونی ۳۵ ساله در سال ۲۰۱۹، پس از آنکه اولین ملاقات بین آن‌ها در زمان نوجوانی رخ داده بود، گفت:

دیدار بین ما همیشه خاص بوده است. من حتی نمی‌توانم دروغ بگویم. اینکه همراه با یکی از برادرانم در زمین حضور داشته باشم همیشه خاص است.

جیمز و آنتونی در فستیوال توسعه جوانان تیم ملی بسکتبال آمریکا که در سال ۲۰۰۱ در ایالت کلرادو برگزار شده بود، مشابه با هم به‌طور متوسط ۲۴ امتیاز کسب کردند. تیم جیمز در تورنمنت قهرمان شد که این بخش آغازین دوران موفق‌تر پادشاه نسبت به ملو در ادامه دوران حرفه‌ای‌شان بود. در واقع، تیم‌های لبران جیمز تاکنون به ۹ فینال NBA رسیده‌اند و سه قهرمانی را تجربه کرده‌اند در حالی که کارملو آنتونی با تیم‌های خود هرگز نتوانست از فینال کنفرانس‌ها جلوتر برود. این دو بازیکن در رویدادهای آل استار متعددی کنار یکدیگر بوده‌اند و همچنین در کنار هم در المپیک پکن و لندن به قهرمانی رسیدند و مدال برنز المپیک آتن را کسب کردند. دوران حرفه‌ای آنها زمانی که در مراسم درفت سال ۲۰۰۳ NBA به‌عنوان دوتا از سه پیک برتر انتخاب شدند با هم ترکیب شد. جیمز در این رابطه گفته است:

ما تاریخچه بسیار طولانی با هم داریم. برای مدت زیادی به رقابت پرداخته‌ایم، در مسابقات المپیک در یک تیم بوده‌ایم و در کنار آنها برادری‌مان وجود دارد. او برادر من است. اینکه بتوانیم کنار هم رقابت کنیم و در یک زمین حضور داشته باشیم فوق‌العاده است، همین. فرقی ندارد که مثل تیم ملی آمریکا در کنار هم حضور داشته باشیم یا همراه تیم خودمان با هم رقابت کنیم.

لبران جیمز کارملو آنتونی

با این پیروزی حالا حساب تقابل رو در روی جیمز و آنتونی ۲۰-۱۴ به نفع پادشاه شده است. در این بازی‌ها، لبران به‌طور متوسط ۲۵.۹ امتیاز، ۷.۵ اسیست و ۷.۰ ریباند کسب کرده است و متوسط امتیازات آنتونی نیز ۲۲ امتیاز، ۶.۴ ریباند و ۲.۹ اسیست بوده است. همچنین کارملو آنتونی نیز درباره دیدار مجدد با دوستش گفت:

اتفاق خوبی بود. بازی کردن در مقابل او همیشه لذت‌بخش است، بازی کردن در مقابل او که هردو هفدهمین سال حضور خود در لیگ را سپری می‌کنیم. این که قادر هستیم در حالی که هفدهمین فصل‌مان را تجربه می‌کنیم در این سطح با یکدیگر رقابت کنیم، شما نمی‌توانید چیزی بیشتر از این بخواهید.

روز جمعه، وقتی که کارملو آنتونی در میانه میدان مأمور اصلی مهار لبران جیمز شده بود، پادشاه ۲ پرتاب از ۳ پرتاب خود را وارد سبد کرد و چهار امتیاز کسب کرد. بر اساس آمار منتشرشده توسط ESPN، زمانی که شرایط برعکس شد، آنتونی در مقابل جیمز دو پرتاب داشت که هیچکدام به امتیاز تبدیل نشدند. آنتونی در این رابطه می‌گوید:

راستش را بخواهید من خیلی به بسکتبال فکر نمی‌کردم. بازی کردن در مقابل دوستم و همزمان فکر کردن به بسکتبال کار سختی بود.

مربی لس آنجلس لیکرز یعنی فرانک ووگل نیز درباره این اتفاق گفته است:

اینکه ببینیم بازیکنانی مثل این دو نفر که دوران حرفه‌ای پرافتخاری داشته‌اند و همزمان با یکدیگر وارد لیگ شدند و به دوست یکدیگر تبدیل شدند حالا این فرصت را دارند که در یک بازی مهم با هم رقابت کنند، خیلی خوب است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *