لبران جیمز چگونه مقاومت میامی هیت در کوارتر چهارم را در هم شکست؟

میامی هیت در ۹ دقیقه مانده به پایان کوارتر چهارم اختلاف امتیاز با لس آنجلس لیکرز را به ۶ امتیاز کاهش داد تا هواداران حاضر در سالن استپلز سنتر در آن لحظه شاهد رقابت نزدیک دو غول این فصل لیگ NBA باشند. لبران جیمز در این دیدار عملکرد خوبی داشت.

عملکرد خوب لبران جیمز برابر میامی هیت

اما پس از این زمان، میامی هیت ۱۳ امتیاز بعدی خود را از دست داد و فقط شش امتیاز دیگر توانست کسب کند. لس آنجلس لیکرز دو تن از بهترین بازیکنان هجومی جهان را در اختیار دارد. لبران جیمز پس از پایان بازی گفت:

می‌خواهم چیزی را بگویم، اگر پشت قابلیت‌های هجومی خود یک مدافع خوب باشید، شما واقعاً تیم خوبی هستید و من با این کار هیچ مشکلی ندارم.

آنتونی دیویس ۲۶ امتیاز و ۹ ریباند به دست آورد و لبران جیمز ۱۲ امتیاز از ۲۵ امتیاز خود را در کوارتر چهارم بدست آورد تا لس آنجلس لیکرز جمعه شب بتواند با پیروزی ۹۵ بر ۸۰ مقابل میامی هیت، هفتمین پیروزی متوالی خود را بدست آورد. لبران جیمز ۲ پرتاب سه امتیازی در دقایق حساس بدست آورد تا پیروزی را برای لیکرز به ارمغان آورد تا آن‌ها بعد از باخت به لس آنجلس کلیپرز در هفته آغازین شکستی را تجربه نکند. آنتونی دیویس و لبران جیمز حرکت با توپ فوق‌العاده‌ای داشتند اما لیکرز در زمینه دفاعی بهترین عملکرد را ارائه داد. فرانک ووگل، سرمربی لس آنجلس لیکرز پس از پایان بازی گفت:

من انتظار بالایی از بازیکنان خود دارم. ما انبوهی از بازیکنان بااستعداد را در تیم خود داریم و به واسطه این‌که احتیاط بالایی داریم هماهنگی بالایی در این مدت به دست آوردیم.

میامی هیت در کوارتر چهارم فقط ۴ پرتاب از ۱۹ پرتاب خود را درون سبد دید و لیکرز در ۸:۵۴ مانده به پایان بازی فقط اجازه داد لیکرز یک فیلدگل و ۶ امتیاز کسب کند. آنتونی دیویس در پایان بازی گفت:

این روش ما است. ما می‌خواهیم که یک تیم خوب دفاعی باشیم. این تیم اگر اشتباه نکنم در هر بازی ۱۱۵ امتیاز بدست آورده است. می‌دانستیم که آن‌ها بازی نزدیکی را برای ما رقم خواهند زد. اما کاری کردیم که پرتاب‌هایشان تبدیل به گل نشود.

جیمی باتلر ۲۲ و گوران دراگیچ ۱۹ امتیاز برای میامی هیت کسب کردند اما میامی هیت علیرغم ۲ باخت در سه بازی صدرنشین دویژن جنوب شرقی هستند. یک شب بعد از آنکه در مقابل فینیکس سانز ۱۲۴ امتیاز کسب کردند و پیروز شدند میامی هیت نتوانست ریتم هجومی خود را حفظ کند. اریک اسپوئلسترا، سرمربی میامی هیت پس از پایان بازی گفت:

حتی در نیمه اول، ما نتوانستیم بازی خوبی از خود ارائه دهیم. مشخصاً همه بازیکنان خود را در اختیار نداشتیم. اما هیچ عذری پذیرفتنی نیست. آن‌ها یک تیم فوق‌العاده هستند ولی در کوارتر چهارم بود که از ما پیشی گرفتند. هنوز به این فکر می‌کنم که اختلاف امتیاز ما ۶ بود و آن‌ها سه بار متوالی امتیاز بدست آوردند و نتوانستیم به آن‌ها برسیم.

لبران جیمز

دراگیچ پس از پایان بازی گفت:

آن‌ها با ریباندها و مهارت‌های خود فشار زیادی بر روی دفاع ما آوردند و دو بازیکن بسیار بزرگ داشتند. سعی کردیم تا آنجا که ممکن است پرتعداد در مقابل آن‌ها ظاهر شویم و احساس کردیم که در کار خود موفق هستیم اما در پایان آن‌ها ۱۰ ریباند بیشتر از ما کسب کردند و شاید همین نقطه عطف این بازی بود.

لبران جیمز به سومین بازیکنی در تاریخ لیگ NBA تبدیل شد که در ۱۰۰۰ بازی خود به میانگین ۲۰ امتیاز رسیده است. فقط کارل مالون (۱۱۳۴) و کریم عبدالجبار (۱۱۲۲) در تعداد بازی بیشتری ۲۰ امتیازی شدند. جیمز در طول ۱۷ سال حضور خود در لیگ NBA ۱۲۰۶ بازی انجام داده است. کوبی برایانت فقط توانست در ۹۴۱ بازی ۲۰ امتیازی شود. برنامه فرانک ووگل این بود که توپ به دست آنتونی دیویس برسد تا او در منطقه پرتاب آزاد خطوط دفاعی را بشکند و دیویس با ۷ اسیست (بیشترین اسیست فصل خود) جواب این اعتماد را داد. دیویس پس از پایان بازی در این باره گفت:

به محض اینکه توپ را در وسط زمین دریافت می‌کردیم زهر خود را می‌ریختیم. من می‌توانم امتیازآوری کنم یا توپ را به جاواله مک گی یا دوایت هاوارد برسانم تا آن‌ها یک پرتاب‌گر را بیابند. فقط باید در وسط زمین بازی توپ را در اختیار می‌گرفتیم و بقیه برنامه‌ها حول محور همین حرکت می‌چرخید.

نکات بازی:

میامی هیت: وین وید بازی را از نزدیک نیمکت میامی هیت دنبال می‌کرد. این ستاره بازنشسته برای هیت سخنرانی کرده بود. دریک جونز جی آر و جاستیس وینسلا به دلیل مصدومیت نتوانستند در این بازی حاضر باشند.

لس آنجلس لیکرز: راجون روندو هنوز به سطح آمادگی نرسیده که اولین بازی خود برای لیکرز را انجام دهد. الکس کاروسو ۶ امتیاز و ۴ اسیست بدست آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *