مقامات بسکتبال NBA تحقیقات درخصوص تخلف در نقل و انتقالات آزاد را آغاز کردند

کایری اروینگ (بروکلین نتس)، کمبا واکر (بوستون سلتیکس) و دریک روز (دیتروید پیستونز) به واسطه این‌که تنها ساعاتی پس از شروع نقل و انتقالات آزاد بسکتبال NBA با تیم‌های خود به توافق رسیدند در معرض اتهام هستند.

بررسی نقل و انتقالات آزاد توسط مقامات بسکتبال NBA

براساس گزارشات، بوستون سلتیکس از سونی سیکسرز به واسطه استخدام پیش از موعد آل هورفورد شکایت کرده است. چندین بازیکن دیگر نیز سریعاً پس از شروع نقل و انتقالات آزاد به تیم‌های دیگری پیوستند و بسیار بعید است که باور کنیم این جایجایی‌ها از پیش برنامه‌ریزی‌شده نباشد. آدام سیلور، مأمور بسکتبال NBA گفت قوانین نقل و انتقالات آزاد، لازم الاجرا و ضروری است و لیگ NBA مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد.

زاچ لو و برایان ویندهورست از ESPN به نقل از منبعی آگاه نوشتند:

در این روزها، مسئولان لیگ NBA تحقیقاتی را آغاز کرده که بر روی زمان برخی از نقل و انتقالات آزاد در تاریخ ۳۰ ژوئن تمرکز دارد. سرنخ‌های خوبی در این تحقیقات بدست آمده است و انتظار می‌رود که در این رابطه بازیکنان، مدیربرنامه‌ها و مسئول نقل و انتقالات تیم‌ها نیز مورد مصاحبه و کنکاش واقع شوند.

چندین منبع مطلع به ESPN گفته‌اند که در سطح مالکان باشگاه‌ها نیز ماقات‌هایی صورت خواهد پذیرفت. ریک بوچانان، مشاور عمومی کهنه کار بسکتبال NBA ، یک پیغام بی طرفانه اما جدی به باشگاه‌ها ارسال کرد. بوچانان به مقامات NBA گفت که به عنوان دست اندرکار در مقابل تیم‌ها ایستادگی کنند تا قوانین نقل و انتقالات آزاد جنبه اجرایی به خود گیرد. مسئولان لیگ نیز در حال بازنگری قوانین نقل و انتقالات آزاد هستند که قطعا محدودیت‌هایی را برای تیم‌ها به همراه خواهد داشت. وی از این گروه خواست که سرور و خط مخابراتی تهیه کنند که همه به آن دسترسی داشته باشند. مشخص نیست که این تحقیقات اکتشافی است یا تنبیهی و یا تلفیقی از این دو خواهد بود. تیم‌ها و بازیکنان قوانین فعلی را کاملاً نقض می‌کنند و برخی از تیم‌ها ناگهان تنبیه می‌شوند. قوانین خودسرانه و غیرقابل اطمینان هستند. تحقیقات ممکن است تبنیهات را گسترش دهند و بنابراین تشخیص تیم‌های خاطی از غیرخاطی دشوار خواهد بود. اگر شرایط به همین منوال پیش برود، باید منتظر تنبیهات ناگهانی باشیم.

بسکتبال NBA کایری اروینگ

بوچانان گفت:

من در کنار سیلور هستم. قوانین باید جنبه اجرایی به خود بگیرد. یک روش ساده برای این کار این است که قوانین مسابقات و لیگ هر لحظه به روزرسانی شوند. اگر کسی اعتراض کرد، سیستم مقاومت کند. حتی می‌توان با در نظر گرفتن صفحه‌ای برای هر فرد که بتواند موارد مجاز و غیرمجاز را در آن ببیند این روند را بهبود داد. بنابراین، این تحقیقات می‌تواند به روشن شدن پشت پرده نقل و انتقالات آزاد کمک کند. پس از آن می‌توانیم بر همین مبنا قوانین را وضع کنیم.

بدیهی است که هر چه زودتر باید با مدیربرنامه‌های آزاد قرارداد امضا شود. این کار سابقاً انجام شده است. مالکان میلیارد تیم‌ها نمی‌خواهند مسائل خصوصی خود را در قبال سیاست‌های بازدارنده افشا کنند. حال این سوال مطرح می‌شود که NBA چگونه بازیکنان را مدیریت خواهد کرد که با هم دست به یکی نکنند؟ این امر با حکم توافق بازرگانی جمعی ممنوع شده است اما سیلور می‌گوید اجازه می‌دهیم این کار انجام شود و بارها نیز انجام شده است. ترجیح میدهم که این تحقیقات به طور رسمی اجرا شود.

 تیم‌ها و مدیر برنامه‌ها چه زمانی اجازه می‌یابند که با یکدیگر قرارداد امضا کنند؟ فصل‌ها در مواقع مختلفی پایان می‌یابند و این امر بستگی به میزان رقابت تیم‌ها، نقل و انتقالات ستارگان دارد. پس هیچ راه حل قطعی وجود نخواهد داشت. اما اکنون به طور قطع می‌توان گفت که این مشکل نقل و انتقالاتی در لیگ بسکتبال NBA وجود دارد. به نظر می‌رسد مسئولان بسکتبال NBA در نهایت چاره‌ای برای آن خواهند اندیشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *