لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی نیو اورلینز پلیکانز – یوتا جاز

پلیکانز جاز لیگ بسکتبال NBA

امروز در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال، قصد داریم به بررسی وضعیت دو تیم بسکتبال نیو اورلینز پلیکانز و یوتا جاز در لیگ بسکتبال NBA بپردازیم. این دو تیم، سه‌شنبه ۱۴ اسفند در خانه‌ی یوتا جاز با هم روبه‌رو شدند و نیو اورلینز پلیکانز موفق شد در آن بازی یوتا جاز را با نتیجه‌ی ۱۱۲-۱۱۵ شکست دهد. حالا قرار است بلافاصله دوباره با هم بازی کنند. بازی بعدی آن‌ها در ساعت ۴:۳۰ پنجشنبه ۱۶ اسفند در ورزشگاه اختصاصی نیو اورلینز پلیکانز، یعنی اسموتی کینگ سنتر برگزار خواهد شد. با تحلیل سایت بسکتبال ما از وضعیت این دو تیم همراه باشید. 

نیو اورلینز پلیکانز: تیم بی‌دفاع لیگ بسکتبال NBA

تیم بسکتبال نیو اورلینز پلیکانز، در فصل گذشته‌ی لیگ بسکتبال NBA مسیر روبه‌رشدی را در پیش گرفته بود. ورود یک ستاره‌ی جدید به تیم یعنی دمارکوس کازینز و قرار گرفتن او در کنار ستاره‌ی همیشگی آن‌ها، آنتونی دیویس، تیم را روی دور انداخته بود. آن‌ها با وجود مصدومیت بدموقع و طولانی‌مدت کازینز، توانستند آن فصل را در جایگاه ششم کنفرانس غرب به پایان برسانند و در مرحله‌ی پلی‌آف هم سن آنتونیو اسپرز را حذف کردند، اما در مقابل گلدن استیت واریرز حذف شدند. 

اشتباه مسئولین این تیم بسکتبال این بود که فکر کردند دمارکوس کازینز بعد از مصدومیت شدیدی که داشت، دیگر آن بازیکن سابق نخواهد شد و به همین خاطر قرارداد او را تمدید نکردند. گلدن استیت واریرز هم از فرصت استفاده کرد و این ستاره را برای خود شکار کرد. حالا نیو اورلینز پلیکانز، آن تیم خوب فصل قبل نیست و در جایگاه دوازدهم کنفرانس غرب قرار گرفته است. البته این جایگاه اصلاً درخور تیمی نیست که سومین حمله‌ی قدرتمند لیگ (متوسط ۱۱۶ امتیاز در هر بازی) را دارد و از نظر تعداد ریباند (متوسط ۴۷تا در هر بازی) و پاس گل (متوسط ۲۷تا در هر بازی) هم تیم چهارم لیگ است. 

آنچه این تیم بسکتبال را زمین‌گیر کرده، دفاع بسیار ضعیف آن‌هاست. آن‌ها در هر بازی متوسط ۱۱۵ امتیاز به حریف اعطا می‌کنند که این باعث می‌شود چهارمین دفاع ضعیف لیگ بسکتبال NBA را داشته باشند. ازجمله عوامل مؤثر در ضعف دفاع این تیم می‌توان به توپ لو دادن‌های (Turnover) زیاد، ناتوانی در دفع پرتاب‌های سه امتیازی و کم آوردن انرژی در کوارتر چهارم بازی‌ها اشاره کرد. 

آنتونی دیویس بهترین سایت بسکتبال

یوتا جاز: همچنان یک تیم متوسط

چند فصلی است که یوتا جاز در جایگاه پنجم و ششم کنفرانس غرب گیر کرده و نمی‌تواند خود را به جمع تیم‌های مدعی قهرمانی در این کنفرانس برساند. درحال‌حاضر هم در جایگاه ششم قرار دارند. همانطور که قبلاً در مطلب دیگری در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال توضیح دادیم، مشکل فعلی تیم یوتا جاز، ضعف در امتیازگیری است. آن‌ها اکنون از لحاظ تهاجمی، بیستمین تیم لیگ بسکتبال NBA هستند. اما درعوض، هرچقدر که دفاع نیو اورلینز پلیکانز بد است، یوتا جاز در دفاع خوب ظاهر شده و ششمین دفاع قدرتمند لیگ است. 

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، بازی قبلی این دو تیم نیز با یکدیگر بود و نیو اورلینز که اصلاً عملکرد خارج از خانه‌ی خوبی ندارد (۱۲ برد و ۲۴ باخت) توانست در آن بازی یک پیروزی خارج از خانه نصیب خود کند. درنتیجه احتمال اینکه در بازی پیش‌رو که در خانه‌ی خودشان است هم بتوانند به پیروزی برسند، بالا است. 

از اینکه تا پایان این مطلب همراه بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال بودید، ممنونیم. منتظر مطالب بعدی سایت بسکتبال ما باشید. 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *