• صفحه خانگی
  • >
  • ویدیو
  • >
  • لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی دیترویت پیستونز – پورتلند تریل بلیزرز

لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی دیترویت پیستونز – پورتلند تریل بلیزرز

پورتلند تریل بلیزرز لیگ بسکتبال NBA

اگر از طرفداران تیم بسکتبال دیترویت پیستونز هستید، دنبال کردن لیگ بسکتبال NBA در این روزها باید برایتان هیجان‌انگیز و لذت‌بخش باشد، چون تیم مورد علاقه‌ی‌تان دارد برای دومین‌بار در ۱۰ سال گذشته به مرحله‌ی پلی‌آف راه پیدا می‌کند. احتمالاً چشم‌انتظار بازی برگشت آن‌ها با پورتلند تریل بلیزرز در خانه، یعنی در ورزشگاه لیتل سیزرز آرنا هم هستید. این دو تیم بسکتبال، هفته‌ی پیش در پورتلند مقابل یکدیگر قرار گرفتند و رقابتشان با اختلاف اندک ۵ امتیاز به نفع بلیزرز به‌پایان رسید. پیستونز در ساعت ۳:۳۰ بامداد یکشنبه ۱۱ فروردین، در دومین و آخرین دیدار خود با این تیم در فصل جاری، فرصت انتقام گرفتن از رقیب زخمی خود را خواهد داشت.

امروز در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال قصد داریم به تحلیل وضعیت این دو تیم در لیگ بسکتبال NBA بپردازیم و امیدواریم خواندن این مطلب باعث شود تا از تماشای رقابت میان آن‌ها لذت بیشتری ببرید. با سایت بسکتبال ما همراه باشید.

دیترویت پیستونز: تیم زحمت‌کش و ناکام لیگ بسکتبال NBA

کم پیش می‌آید که بازسازی یک تیم بسکتبال کار آسان و تروتمیزی از آب درآید. تورنتو رپترزِ امسال، نمونه‌ای از این معدود مواردِ بازسازی تروتمیز است. اما دیترویت پیستونزِ ۱۰ سال اخیر، گواهی بوده بر این واقعیت که به‌هم‌زدن روال یک تیم موفق برای کسب موفقیت‌های عالی‌تر، می‌تواند شروع یک سراشیبی طولانی‌مدت باشد. دیترویت پیستونز که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ شش مرتبه فینالیست کنفرانس شرق، دو مرتبه فینالیست نهایی مرحله‌ی پلی‌آف و یک‌بار هم قهرمان شده بود، در سال ۲۰۰۸ با تغییر سرمربی و بازیکنان اصلی خود، پروسه‌ی بازسازی را شروع کرد. از آن موقع تا حالا نه‌تنها سرمربی‌ها و بازیکنان زیادی آمده و رفته‌اند که حتی مالک باشگاه هم تغییر کرده است، اما پیستونز دیگر آن پیستونز قبلی نشد. در این دوران آن‌ها فقط یک‌بار، در سال ۲۰۱۶ به مرحله‌ی پلی‌آف راه پیدا کردند که نتیجه‌ی آن هم شکست ۴ بر ۰ در دور اول بود.

آندره دراموند دیترویت پیستونز

بهترین استعدادی که تیم بسکتبال دیترویت پیستونز در این سال‌ها توانست کشف و شکوفا کند، آندره دراموند بود که در درفت سال ۲۰۱۲ توسط این تیم انتخاب و وارد لیگ بسکتبال NBA شد و از آن موقع به این تیم وفادار مانده است. او حالا بهترین ریباندکننده‌ی لیگ و دلیل اصلی قرار گرفتن تیمش در جایگاه هفتم لیگ از لحاظ دفاعی است. اضافه شدن بلیک گریفین به تیم در فصل جاری هم به تقویت حمله‌ی آن‌ها کمک کرده و درخشش این دو ستاره باعث شده که تلاش‌های کل تیم بالاخره به ثمر بنشیند و حالا در جایگاه ششم کنفرانس شرق و در آستانه‌ی راه‌یابی به مرحله‌ی پلی‌آف باشند. البته آن‌ها فقط به‌اندازه‌ی ۱.۵ برد با تیم نهم جدول فاصله دارند و هفت بازی باقیمانده‌ی‌شان بازی‌های آسانی نیستند. درنتیجه اگر مراقب نباشند، ممکن است به‌خود بیایند و ببینند که نقشه‌هایشان برای مرحله‌ی پلی‌آف نقش‌برآب شده است.

پورتلند تریل بلیزرز: مصدومیت‌هایی که هیچ‌کس دلش نمی‌خواست شاهدشان باشد

تیم بسکتبال پورتلند تریل بلیزرز از تیم‌های محبوب لیگ بسکتبال NBA است، چون همیشه جزو قدرتمندترین تیم‌های لیگ بوده، ولی برای کسب این جایگاه به جمع کردن بازیکنان فوق‌ستاره متوسل نشده است. تنها بازیکن فوق‌ستاره‌ی آن‌ها دیمین لیلارد است که او هم توسط خود بلیزرز در سال ۲۰۱۲ کشف و شکوفا شد. درنتیجه دیدن مصدومیت‌های جدی بازیکنان اصلی پورتلند تریل بلیزرز، آن هم یک‌ماه قبل از شروع بازی‌های پلی‌آف دل هیچ‌کس را خنک نمی‌کند. آن‌ها تازه سی. جی. مک‌کالوم را به خاطر مصدومیت عضله‌ی پشت زانو از دست داده بودند (مصدومیتی که باعث شده او برای بازی‌های خارج از خانه حتی با تیم سفر هم نکند) که مصدومیت دلخراش یوسف نورکیچ هم در بازی مقابل بروکلین نتس به آن اضافه شد. لازم است هشدار دهیم که تماشا صحنه‌ی شکستن ساق پای او می‌تواند آزاردهنده باشد:

درست در یک لحظه و تنها با چند سانتیمتر جابه‌جایی نابه‌هنگام، سرنوشت بازیکنی که در اوج شکوفایی بود و بهترین رکوردهای دوران فعالیت حرفه‌ای خود را در فصل جاری به‌ثبت رسانده بود، مسیر متفاوتی به‌خود گرفت. اما پورتلند تریل بلیزرز که برای رسیدن به جایگاه فعلی خود یک‌سال تمام زحمت کشیده،‌ دارد از جان مایه می‌گذارد تا از پس فقدان دوتا از بهترین بازیکنان خود برآید. این تیم که در ۱۰ بازی اخیر خود فقط یک‌بار شکست خورده، حتی بعد از مصدومیت نورکیچ هم نوار پیروزی‌هایش قطع نشد و توانست شیکاگو بولز و آتلانتا هاوکس را در خانه‌های خودشان و هر دو را با اختلاف ۲۰ امتیاز شکست دهد. حالا آن‌ها با پیشی گرفتن از هیوستون راکتس در جایگاه سوم کنفرانس غرب قرار گرفته‌اند و دارند برای کسب هفتمین پیروزی پیاپی خود به ایالت میشیگان سفر می‌کنند.

از اینکه تا پایان این مطلب همراه بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال بودید، ممنونیم. منتظر مطالب بعدی سایت بسکتبال ما باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *