لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی یوتا جاز – بروکلین نتس

بروکلین نتس یوتا جاز لیگ بسکتبال NBA

امروز در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال قصد داریم به تحلیل وضعیت دو تیم بسکتبال یوتا جاز و بروکلین نتس بپردازیم. این دو تیم که در جایگاه ششم کنفرانس‌های غرب و شرق قرار دارند، در ساعت ۴:۳۰ یکشنبه ۲۶ اسفند، در راستای سری مسابقات لیگ بسکتبال NBA به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این مسابقه در ورزشگاه اختصاصی یوتا جاز یعنی ویوینت اسمارت هوم آرنا برگزار خواهد شد. با بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال همراه باشید.

یوتا جاز: از پس مدعیان قهرمانی در کنفرانس غرب برنمی‌آید

تیم بسکتبال یوتا جاز که در سال‌های گذشته روند روبه‌رشدی داشته، گویا نمی‌تواند آنقدر رشد کند تا در جایگاهی بالاتر از تیم‌های مدعی کنفرانس غرب قرار بگیرد. آن‌ها دوفصل گذشته را در جایگاه پنجم کنفرانس خود به پایان رساندند و اکنون هم تا جایگاه ششم می‌روند و برمی‌گردند. یوتا جاز همچنان باید فکری برای خط حمله‌ی خود بکند. اینکه از لحاظ هجومی در جایگاه بیستم لیگ بسکتبال NBA قرار دارند، اصلاً درخور آن‌ها نیست. داناوان میچل با کسب متوسط ۲۳.۶ امتیاز در هربازی بهترین مهره‌ی هجومی تیم است. رادی گوبرت با دقت پرتاب بسیار بالایی که دارد (۶۵٪ پرتاب موفق) امید دیگر این تیم بسکتبال برای بهبود عملکرد تهاجمی‌شان است. یوتا جاز اکنون از فرم خوبی برخوردار است و تنها مصدومان تیم، بازیکنان غیراصلی هستند.

یوتا جاز بهترین سایت بسکتبال

بروکلین نتس: بازسازی در لیگ بسکتبال NBA سخت ولی ممکن است

تیم بسکتبال نیوجرسی نتس، وقتی در سال ۲۰۱۲ به شهر نیویورک بازگشت و نام خود را به بروکلین نتس تغییر داد، در فصل ۱۳-۲۰۱۲ از لیگ بسکتبال NBA خوب ظاهر شد و آن فصل را در جایگاه چهارم به پایان رساند. اما پس از آن دیگر فقط سیری نزولی داشت و آنقدر در جدول کنفرانس شرق پایین و پایین‌تر رفت، تا طعم قعرنشینی در آن را هم چشید.

این بود که مسئولین این تیم بسکتبال در سال ۲۰۱۶ به فکر بازسازی آن افتادند. آن‌ها علاوه بر تغییر دادن تعداد قابل توجهی از بازیکنان تیم، سرمربی آن زمان بروکلین نتس یعنی لیونل هالینز و همچنین مدیر عمومی تیم یعنی بیلی کینگ را اخراج کردند. کنی اتکینسون که قبلاً در تیم‌های نیویورک نیکس و آتلانتا هاوکس کمک‌مربی بود، به‌عنوان سرمربی جدید وارد تیم شد و شان مارکس، که قبلاً دستیار مدیر عمومی سن آنتونیو اسپرز بود، مدیر عمومی جدید بروکلین نتس شد. این بروکلین نتسِ جدید، شروع خوبی در لیگ بسکتبال NBA نداشت و قعرنشین کنفرانس شرق شد.

اما آن‌ها ناامید نشدند و بعد از امتحان کردن بازیکنان مختلف و استراتژی‌های متفاوت، بالاخره حرفی برای گفتن در کنفرانس خود پیدا کردند. بروکلین نتس اکنون با دراختیار داشتن نیروهای جوان و بااستعدادی مثل دی‌آنجلو راسل، کریس لیورت و جارت الن و اضافه کردن بازیکنانی مثل اسپنسر دویندی و دمار کارول به جایگاه ششم کنفرانس شرق دست یافته است. این جایگاه احتمالاً بهترین جایگاه ممکن برای بروکلین نتس در این فصل است. چون آن‌ها با تیم پنجم یعنی بوستون سلتیکس به‌اندازه‌ی ۶.۵ برد فاصله دارند و از بازی‌های فصل عادی فقط ۱۲ بازی برای آن‌ها باقی مانده است که ۸تای آن‌ها هم در خانه‌ی حریفان هستند. درنتیجه هدف اصلی آن‌ها باید حفظ جایگاه و تضمین راه‌یابی به مرحله‌ی پلی‌آف باشد.

از اینکه تا پایان این مطلب همراه بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال بودید، متشکریم. با دنبال کردن مطالب سایت بسکتبال ما، اطلاعات بسکتبالی خود را به رخ دوستانتان بکشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *