ستارگان بسکتبال NBA ؛ کایل کورور و تعلقی که به یوتا جاز دارد

امروز در این بخش از مطالب در بهترین سایت بسکتبال، بسکتفا، به مقاله‌ای مرتبط با کایل کورور، یکی از ستارگان بسکتبال NBA و بازیکنی ماهر در پرتاب‌های سه امتیازی، بازگشت او به تیم یوتا جاز و اتمام حرفه او در تیم کلیولند کاوالیرز می‌پردازیم. امیدوارم که از این مطلب لذت ببرید.

کایل کورور هیچ‌وقت از تیم یوتا جاز جدا نشد، حداقل نه از لحاظ معنوی، و هیچ‌وقت از ته دل برای تیم آتلانتا بازی نکرد. در آن تیم جو سنگینی علیه بازیکنان سفیدپوست وجود داشت و هرطور که می‌شد آن‌ها را مورد تمسخر قرار می‌دادند. اما این خبر بسیار خوشحال کننده است. کورور از وضعیت اسفناک تیم کلیولند کاوالیرز بیرون آمده و به تیمی رفته است که همیشه و در همه حال از او به بهترین شکل فدردانی می‌شود.

  • به نظر او مردی از جنس میت رامنی، شهردار یوتا است. مردی که کاریزمایش در انتخابات مثال‌زدنی بود.
  • تیم یوتا جاز خیلی ناامیدانه در جستجوی شوت‌زن است.

در سن ۳۷ سالگی کورور نمی‌تواند مدافع موثری باشد، البته هیچ‌یک از گروه سابق او نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند، ولی او فضا را باز کرده و باعث می‌شود که بازیکنان او را در زمین دنبال کنند و باعث دست‌یابی به حرکتی ۱۵ امتیازی شوند که احتمال دارد باعث تغییر نتیجه بازی شود. به عنوان نفر هشتم یا نهم، آنچنان بد هم نیست.

استقامت کورور، به عنوان یکی از ستارگان بسکتبال NBA ، اگر یک پدیده عجیب و غیرقابل توضیح نباشد اما بسیار جالب است و صد البته این نشان‌دهنده NBA  امروز است. درحالی که لیگ در دهه اخیر به اندازه قابل توجهی پیشرفت کرده است، شخصی که در طول حرفه خود، از تمام تلاش‌های خود برای پرتاب‌های سه امتیازی میانگین باورنکردنی ۴۳/۲ درصد از آن‌ها را به ثمر رسانده است، با این وجود که سرعت و حرکات او نسبتاً پسرفت کرده، همچنان ارزشمند باقی مانده است.

ما به تازگی فهمیدیم که بیشتر ستارگان بسکتبال NBA ، می‌توانند یاد بگیرند که چطور از فواصل دور، به طور مناسب شوت بزنند.

در حالی که مطمئن نیستید کورور اصلا به تور نگاه می‌کند یا خیر، او می‌دود و با یک حرکت تکنیکی منحصر به فرد، توپ را با زاویه‌ای مناسب پرتاب می‌کند. این کار را فقط چند بازیکن دیگر می‌توانند انجام دهند. حرکات پاها و هماهنگی دست و دید او کمی خنده‌دار است. اما او در جایگاه خود باقی‌ مانده است، نه فقط اسم او، بلکه به لطف مبادلات NBA، او دو یا سه سال اضافه‌تر نیز بازی می‌کند. اگر الآن سال ۲۰۰۵ بود. کورور احتمالا به عنوان یک وکیل مالی مشغول به کار بود. اینطور که به‌نظر می‌رسد او می‌تواند در کمترین زمان ممکن و به‌سرعت در هر دفتری که مشغول به‌کار می‌شود، برای خود همکاری پیدا کند. تعجب نکنید ولی کورور یکی از معدود افراد حرفه‌ای باقی مانده است.

ستارگان بسکتبال NBA

ستارگان بسکتبال NBA ؛ کایل کورور و مهارت فوق‌العاده در پرتاب سه امتیازی

امروزه تعداد زیادی از افرادی که در یک زمینه حرفه‌ای باشند، باقی نمانده است و تقریباً از همه افراد انتظار می‌رود که چند کار را نسبتاْ خوب انجام دهند. اگر دفاع پنجم باشید، نمی‌توانید کسی مثل روی هیبرت باشید که به‌سادگی موقعیت‌ها را تشخیص می‌دهد. شما مجبور به پاسکاری می‌شوید یا اینکه باید به سراغ بازیکنان کوتاه‌ قامت‌تر بروید. اگر یک مدافع آزاردهنده هستید، باید بتوانید جلوی پرتاب‌های سه امتیازی از گوشه را بگیری. اگر پوینت‌گاردی هستید که قصد دفاع کردن ندارید، بهتر است مثل دیمین لیلارد یا کمبا واکر باشید و مانند آن‌ها امتیاز به‌دست بیاورید. غیر از این می‌توانی برگه آمار خود برای لاتاری را پر کنید.

ولی اگر می‌توانی سریعا بعد از به‌دست آوردن توپ شوت کنی،مانند کورور در بعضی مواقع، جی جی ردیک و ری آلن و در حدود سطح آن‌ها باشی و معمولا کنار کسی سمت دیگر زمین بایستی، جایی برای تو در تیم پلی‌آف وجود دارد.

بازیکنان و مدیرانی مثل کورور نیز بخشی از این ماجرا هستند. لبران جیمز در طول حرفه خود تعداد زیادی از شوت‌زن‌ها را دست کم گرفته است ولی در کلیولند همیشه به کورور اعتماد می‌کرد و به عنوان همکار برای او موقعیت شوت‌زنی مناسب پیدا می‌کرد،چیزی همانند فداکاری و از خودگذشتگی.

کورور به عنوان یکی از ستارگان بسکتبال NBA و به لطف شخصیت خود شهرت زیادی پیدا کرده است. همانطور که مطبوعات بسکتبال هیچ‌وقت از تحسین آنتونی مارو دست نکشیده‌اند. ولی یک دید احساسی و جالب نیز در مورد او وجود دارد. او بیش از ۱۶ فصل را صرف پیشرفت در یک مهارت به‌خصوص کرده است و در انجام این کار به سراغ شغلی رفته است که بنظر می‌رسد کمتر کسی در آن فعالیت می‌کند. او یک کفاش، طراح و نقشه‌کش، تعمیرکار ساعتی است که با انگشتانی استوار با قطعات کوچک سروکار دارد.

این چیزی است که ارزشمند است: او همه این کارها را زمانی انجام داده است که ۱۶ دقیقه‌ از نیمکت به داخل بازی آمده است.

ستارگان بسکتبال NBAتیم یوتا جاز نیاز دارد که راه‌حل بهتری برای مشکلات خود پیدا کند. کورور نمی‌تواند به‌طور مناسب از توپ استفاده کند و همچنین باعث بهتر شدن شوت‌های داناوان میچل نمی‌شود. یک سال دیگر از بازی دریک فیورز آنطور که انتظار می‌رفت نتیجه نمی‌دهد. و دفاع رودی گوبرت هم مقداری ناقص بنظر می‌رسد.

تیم از اوایل شروع فصلی که انتظار می‌رفت از آن لذت ببرند به مشکل برخورده است و احتمال اینکه به مصاف تیم گلدن استیت بروند یا اینکه قهرمانان احتمالی را ۶ یا ۷ بازی در پلی‌آف پیش ببرند به‌مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

اگر شما طرفدار تیم یوتا باشید، این مسائل مقداری شما را آزار می‌دهد ولی باعث دل‌شکستگی شما از تیم نخواهد شد. به‌خصوص پسرفت میچل، که مسئله‌ای نیست که راجع‌به آن نگران باشیم. در سن ۲۲ سالگی عادی است که همچنان برای درک مسائل تلاش کنید. مسئله‌ای که وضعیت ناراحت‌کننده تیم یوتا جاز را تغییر می‌دهد، و بیشتر عملی باشد تا چند تغییر ناگهانی، کوته‌نظری به طور مفید و خوش‌بینانه است. این گروه در طول سال پیشرفت خواهد کرد، آن‌ها بهتر از چیزی که نشان دادند، هستند. قدردانی از روند پیشرفت تیم نیز کافی است، حتی اگر نتیجه این فصل،یک شکست ناامید کننده باشد.

کایل کورور به عنوان یکی از ستارگان بسکتبال NBA، بهترین بازیکن برای طرفدارانی است که میتوانند تماشا کردن و تحلیل نکردن را قبول کنند. چون او به‌طور فریبنده‌ای در کاری که انجام می‌دهد حرفه‌ای است و اگر به‌طور منظم و مداوم به تماشا بپردازید، می‌توانید به او علاقه‌مند شوید. زمانی که مشخص شده بود که او قرار است تیم کلیولند را ترک کند، برای متخصصان سوال پیش آمده بود که آیا او به تیم لیکرز می‌پیوندد؟ ولی این اتفاق بهتر از پیوستن به تیم لیکرز است. او تاثیر بیشتر و مفیدتری بر تیم یوتا دارد.

کورور ناجی تیم نیست اما به روش خود به تیم کمک کرده و به همین دلیل نیز از او قدردانی خواهد شد.

از اینکه در این بخش از مطالب بهترین سایت اخبار بسکتبال، بسکتفا، همراه ما بودید، از شما متشکریم. امیدواریم توانسته باشیم با انتشار این مطلب به افزایش دانش شما درباره بسکتبال، کمک شایانی کرده باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *