مارک گسول ، یک فصل دیگر هم در تیم تورنتو رپترز باقی خواهد ماند

مارک گسول یکی از بازیکنان قدیمی و پرافتخار بسکتبال NBA به حساب می آید که از سال ۲۰۰۸ و حضور در تیم ممفیس گریزلیز، بازی در لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا را تجربه کرده است.

مارک گسول قصد تمدید قرارداد با تورنتو رپترز را دارد

این سنتر اسپانیایی در فصل گذشته موفق شد با تیم تورنتو رپترز به مقام قهرمانی بسکتبال NBA نیز دست یابد. علاوه بر آن گسول در عرصه ملی به همراه تیم ملی اسپانیا که یکی از تیم های قدرتمند بسکتبال جهان به شمار می‌رود، موفق به کسب طلای جام جهانی بسکتبال ۲۰۰۶ ژاپن، دو طلای مسابقات یورو در سال های ۲۰۰۹ لهستان و ۲۰۱۱ لیتوانی و همچنین دو نقره المپیک های ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن شده است. این بسکتبالیست ۳۴ ساله اسپانیایی با فعال کردن بند حق اختیاری تمدید قراردادش، می‌تواند فصل بعد نیز در تیم قهرمان NBA باقی بماند. با این تفاسیر، مارک گسول برای فصل آینده دستمزد ۲۵.۶ میلیون دلاری در رپترز خواهد گرفت. البته گسول این انتخاب را داشت که با انصراف از این بند قراردادش به عنوان بازیکن آزاد راهی هر تیمی در لیگ NBA شود، اما ترجیح داد که همچنان در رپترز باقی بماند. تورنتو به دنبال حفظ ساختار و بازیکنانش برای فصل آینده است و یکی از اقدامات مهم آن ها حفظ این سنتر اسپانیایی بود.

مارک گسول

گسول سابقه سه بار حضور در تیم آل استار در سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ را در کارنامه خود دارد و بدون شک تجربه باشگاهی و جهانی او می تواند در فصل بعد هم بسیار به کار تورنتو رپترز آید. هرچند ماندن گسول خبرخوبی برای هواداران این تیم کانادایی محسوب می شود، اما آن ها به شدت دغدغه ماندن فوق ستاره خود یعنی کوای لنارد را دارند. خبر های زیادی مبنی به ترک لنارد به عنوان بازیکن آزاد به گوش می‌رسد و رفتن او می تواند ضربه سختی را برپیکر مدافع عنوان قهرمانی NBA وارد سازد. به غیر از لنارد، دنی گرین، گارد راس تیم تورنتو هم می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد این تیم را ترک نماید. مارک گسول توانست به طور متوسط آمار ۱۳.۶ امتیاز و ۷.۹ ریباند را در ۷۹ بازی عادی ممفیس و رپترز در فصل گذشته به ثبت برساند. وی همچنین به همراه رپترز توانست به طور متوسط ۹.۴ امتیاز و ۶.۴ ریباند را در ۲۴ دیدار پلی آف در لیگ NBA از خود برجای بگذارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *