شای گیلگئوس الکساندر: من راسل وستبروک نیستم و سعی می‌کنم خودم باشم

هواداران اوکلاهما سیتی تاندر رفته رفته عاشق شای گیلگئوس الکساندر می‌شوند. وی توانایی این را دارد که جانشین راسل وستبروک شود.

واکنش گیلگئوس به مقایسه‌اش با راسل وستبروک

لس آنجلس کلیپرز نمی‌خواست او را با معاوضه پال جرج به اوکلاهما بفرستد اما واقعاً انتخاب دیگری نداشت. شای گیلگئوس الکساندر جایزه‌ای بود که به اوکلاهما سیتی تاندر اهدا شد. وی به عنوان یکی از بازیکنان ثابت فصل قبل، در ۷۳ بازی حاضر بود و میانگین ۱۰.۸ امتیاز و ۳.۳ اسیست را در هر بازی به خود اختصاص داد و ۴۸ پیروزی برای تیم خود به ارمغان آورد. او در سخت‌ترین پست لیگ NBA بازی می‌کند. گیلگئوس الکساندر در طول فصل رشد کرد و آینده‌ای تضمین‌شده در انتظار او است. اما او جای راسل وستبروک را در پست گارد رأس اوکلاهما سیتی تاندر گرفته است، بنابراین قیاس او با راسل وستبروک اجتناب‌پذیر است. اگرچه آن‌ها دو سبک متفاوت از بازی را ارائه می‌دهند، گیلگئوس الکساندر به سؤالی که اریک هورنی، خبرنگار The Oklahoman از او پرسید به خوبی پاسخ داد. گیلگئوس الکساندر تبسمی کرد و گفت او می‌تواند با حس مدگرایی راسل وستبروک رقابت کند. وی خواست فشار قیاس با ارزشمندترین بازیکن فصل ۱۷-۲۰۱۶ را از روی خود کم کند و گفت:

راسل وستبروک شأن و شخصیت تیم را بالا برد.

راسل وستبروک

گیلگئوس الکساندر متواضعانه گفت:

من راسل وستبروک نیستم. همنام او نیستم، فرم بدنی‌ام شبیه به او نیست و درون‌مایه‌ام هم با او شباهتی ندارد. من فقط سعی می‌کنم خودم باشم و در بهترین شرایط خودم قرار بگیرم و همه چیز باید تحت‌الشعاع این مسئله قرار بگیرد. من فقط یک بازیکن بسکتبال هستم. صرف‌نظر از موقعیتم، قصد دارم تا تمرینات سخت انجام دهم و بازی‌ام را بکنم. می‌دانم که به هدفم خواهم رسید. نکران شروع کار نیستم. نگران تشویق شدن و مسائلی از این دست نیستم. فقط سخت تمرین می‌کنم، سرم را پایین می‌اندازم و در جواب این که چه کسی هستم با خود صادق هستم.

این خصوصیت است که هواداران اوکلاهما سیتی تاندر را عاشق او ساخته، گیلگئوس الکساندر اعتماد به نفس خوبی دارد اما ازخودراضی نیست و بازی خودش را می‌شناسد. شای گیلگئوس الکساندر یک گارد رأس کلاسیک‌تر از راسل وستبروک پویا و انفجاری است. گیلگئوس الکساندر برای یک فصل از نعمت وجود یک مربی صمیمی با بازیکنان و باهوش به نام داک ریورز استفاده کرد که به گارد رأس‌های خود اعتماد به نفس می‌دهد. ریورز به بازیکنان در ترکیب نشان داد که چگونه حرفه‌ای باشند و آماده شوند و همه آن‌ها به شای گیلگئوس الکساندر اعتماد دارند. هنوز موارد زیادی برای ترمیم ترکیب کنونی اوکلاهما سیتی تاندر وجود دارد و پیک‌های مختلفی نیز مانده است. هرچه که برای اوکلاهما سیتی تاندر اتفاق بیفتد،  شای گیلگئوس الکساندر می‌تواند این مسئله را به پیش ببرد. او در قلب برنامه‌هایی است که اوکلاهاما سیتی تاندر برای آینده اجرا می‌کند. از او نخواهید تا راسل وستبروک باشد. او فقط یکی از بسکتبالیست‌هاست.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *