میراث به جا مانده از کوین گارنت برای دنیای بسکتبال

این مطلب برگردان مقاله ای است که از زبان داستین کرنز (Dustin Kerns) مربی بسکتبال مردان دانشگاه وفورد نوشته شده است.

(Kevin Garnett) کوین گارنت 38 ساله است و امسال بیستمین فصل او در لیگ NBA است. او به دلایل متعددی محبوب ترین بازیکن من در لیگ است که اصلی ترین دلیل من اشتیاق و آتش رقابت در بازی های بسکتبال وی است. امسال بعد از بازنشستگی به جمع سه بازیکن دیگری که دو دهه در NBA حضور داشته اند ملحق می شود (رابرت پریش، کوین ویلز، و کریم عبدالجبار).

عظمت چیست؟

نه تنها هنوز هم بازی می کند، بلکه تولید هم می کند و در بیش از 1500 بازی فصل معمولی و جام حذفی حضور داشته است. با اینکه از نظر مالی در محدودۀ امن خود قرار گرفته است اما هموز هم به بازی ادامه می دهد زیرا مسئولیت پذیری را دوست دارد. کوین گارنت یک فرد عجیب ولی متفاوت است.

همیشه دوست دارد بهترین بازیکن پست را دفاع کند، مدام در حال صحبت کردن و راهنمایی دادن به بازیکنان جوان تر است، و همیشه در حال استراتژی سازی برای دفاع است. به او حقوق خوبی میدهند که حقش است واقعاً برای به دست آوردن آن تلاش می کند. در لیگ NBA بی دلیل شخصی را محترم نمیشمارند، و گارنت این احترام را دارد. ذهن او از جسمش قدرتمندتر است و همین تنها دلیل حضور موفق او بعد از 19 سال است.

بازیکن ترکیب اصلی

کوین گارنت

کوین مانند بیشتر اسطوره ها یک میراث دارد که از خود به یادگار میگذارد. او مسابقات NBA و MVP زیادی را برنده و رکورد های متعددی را ثبت کرده است اما میراث او عشق و علاقه است. چه کسی به اندازل ای که کوین در تاریخ این مسابقات و همینطور برای آیندگان محترم است، با ارزش خواهد بود؟ چه کسی می تواند میراث بازیکن اصلی باشد که مسابقه و روند یادگیری او را به وجد بیاورد؟ چه کسی می تواند یک فصل مهاجم قدرتمند باشد و فصل دیگر سانتر عالی، فقط چون می خواهد در زمین بازی کند؟

میراث گارنت ماجرای حرفه ای او و چگونگی رسیدنش از بازیکن با استعداد به یک اسطوره است. در بسیاری از موارد می توان از او درس گرفت. در یک کلام او یک مرد کاملاً خود ساخته بود.

دست آوردهای مطرح کوین گارنت

گارنت رکورد ها و دست آوردهای بسیار بزرگی دارد اما از این دو مورد نمیتوان گذشت:

* تنها بازیکن لیگ NBA که در کارنامۀ خود 25000 امتیاز، 10000 ریباند، 5000 پاس گل، 1500 توپ گیری، و 1500 بلاک به ثبت رسانده است.

* تنها بازیکن تاریخ NBA که به طور میانگین در هر هر بازی حداقل 20 امتیاز، 10 ریباند و 4 پاس گل داشته است، آن هم به مدت 9 فصل متوالی (1998 – 2007).

پایان مناسب

به احتمال قوی این فصل آخرین فصلی است که او در NBA حضور خواهد داشت و آخرین شانس ما برای تماشای استعدادهایش. دنیای ورزش اخیراً خداحافظی درک جتر از بیس بال را جشن گرفته است. امیدوارم هر زمان که نوبت خداحافظی گارنت رسید برای او هم جشن خداحافظی خوب و در خور شأن برایش بگیرند.

در زندگی همۀ به نحوی جایگزین شده ایم و جایگزین می شویم. لیگ NBA هم باید کوین گارنت را جایگزین کند اما به عقیدۀ من میراث به جا مانده از او قابل جایگزین نیست.

چالش

تمامی بازیکنان قرار است با چلشی رو به رو شوند. آن هم این که میراث آن ها برای دنیای بسکتبال چه خواهد بود؟ آیا قرار است به عنوان فردی یاد شوند که عاشق این ورزش بود و هرچه در توان داشت برای آن گذاشت؟ همیشه راه درستی برای انجام کارها وجود دارد، و گارنت برای بسکتبالیست های جوان یک الگوی مناسب است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *