دوین وید برای حمایت از دگرباشان جنسی خط تولید لباس به‌ راه انداخت

دوین وید ، اسطوره بسکتبال آمریکا به همراه خانواده خود از خط تولید یک پیراهن که مزایای آن به مؤسسه GLSEN می‌رسد، بازدید کرد. وید پس از آن تصمیم به این کار گرفت که بعد از حمایت از حضور پسرش در یک مراسم رژه افتخار با واکنش عمومی روبه‌رو شد.

خط تولید لباس دوین وید

بازیکن بازنشسته مسابقات لیگ بسکتبال NBA و همسر بازیگرش، گابریله یونیون خط تولید پیراهن مخصوص به خود را راه انداختند. مزایای فروش محصول این خط تولید به سازمان GLSEN می‌رسد. GLSEN یک سازمان آموزشی است که در زمینه مسائل مربوط به دگرباشان جنسی در مدارس ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند. دوین وید با انتشار پیامی در حساب اینستاگرام خود رسما افتتاح این خط تولید لباس را اعلام کرد. اما سازمان GLSEN به گفته خود با این هدف تلاش می‌کند:

تلاش پایان دادن به تبعیض، آزار و اذیت و رفتار تحکیمانه بر اساس گرایش جنسی، هویت جنسی و بروز جنسیت تا فرهنگ دگرباشان جنسی به تمام پایه‌های مدارس معرفی شوند.

این تعریفی است که در وبسایت سازمان GLESN به چشم می‌خورد. اما بر روی تیشرتی که سرمایه‌گذاری دوین وید قرار است آن را تولید کند این شعار دیده می‌شود:

لطفا در راستای برابر مشارکت و تعهد داشته باشید.

بر اساس آنچه اعلام شده، ۵۰ درصد سود حاصل از فروش این محصولات به مؤسسه GLSEN تعلق پیدا خواهد کرد. همچنین، قرار است خانواده وید پنجاه هزار دلار دیگر از حساب خود به این سازمان کمک کنند. در ماه آوریل، دوین وید از پسر خود زاین که در یک مراسم رژه افتخار دگرباشان جنسی شرکت کرده بود حمایت کرد. این مراسم رژه در میامی برگزار شده بود و زاین همراه با برادران و خواهران خود و مادرخوانده‌اش گابریلا یونیون در این مراسم شرکت داشت. وید در آن زمان مقاطع پایانی ۱۷ سال حضور خود در لیگ NBA را سپری می‌کرد. این قهرمان NBA گفته بود که از روبه‌رو شدن با واکنش شدید مردم غافلگیر شده بود.

دوین وید

او یک عکس با این کپشن منتشر کرده بود:

ما با افتخار از یکدیگر حمایت خواهیم کرد.

بازیکن اسبق میامی هیت در پیامی دیگر گفته بود که آرزو داشت ای کاش می‌توانست با زاین در آن مراسم شرکت کند تا شاهد لبخند پسرش باشد. دوین وید در مصاحبه‌ای با نشریه ورایتی، گفته بود که در آن مقطع حس می‌کرد مهم است که حمایت عمومی خود از زاین را نشان بدهد و اینکه دوست داشت اوضاع برای فرزندانش نسبت به شرایطی که خود در زمان بزرگ شدنش در شهر شیکاگو آن را تجربه کرده بود متفاوت باشد. وید در صحبت‌های خود گفته بود که می‌خواهد از زاین به همان نحوه حمایت کند که از پسر بزرگترش، زییر که یک بازیکن بسکتبال است، در زمین بسکتبال حمایت می‎کند. بخشی از گفتگوی وید با ورایتی به صورت زیر است:

من خیلی درباره این موضوع صحبت نمی‌کنم چون این داستانی است که زاین باید تعریفش کند. فکر می‌کنم به‌عنوان یک خانواده، ما باید از یکدیگر حمایت کنید. این وظیفه ما است و شغل من به‌عنوان یک پدر این است که زندگی فرزاندانم را آسان کنم، از آنها پشتیبانی کنم و در هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند حامی آنها باشم. نقش من این است که از بچه‌هایم پشتیبانی کنم و عاشق آنها باشم.

دوین ویدکه اکنون ۳۷ ساله است، ۱۳ بار در تیم آل استار حضور پیدا کرده است و نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار در دوران حرفه‌ای بسکتبال خود درآمد داشته است. وید و یونیون در سال ۲۰۱۴ با یکدیگر ازدواج کردند اما تا پیش از آن نزدیک به یک دهه با یکدیگر بودند. این زوج سال قبل تولد اولین فرزند خودشان را جشن گرفتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *