مراسم انتخاب لاتاری پیک درفت 2019 بسکتبال NBA؛ همه به دنبال زایان ویلیامسون

از ساعت 5 بامداد روز 24 اردیبهشت، مراسم انتخاب لاتاری پیک های درفت 2019 انجام خواهد شد که در آن، 14 پیک اول درفت سال 2019، انجام خواهد شد.

در این مراسم، 14 تیمی که ضعیف ترین عملکرد را به نسبت بقیه در فصل عادی گذشته NBA از خود به جا گذاشته بودند، برای گرفتن انتخاب اول تا چهاردهم درفت قرعه کشی می شوند که شانس تیم ها برای رسیدن به انتخاب های بالاتر، متفاوت است و تیم های با عملکرد ضعیف تر، شانس بالاتری برای رسیدن به 3 انتخاب نخست خواهند داشت.

این مراسم که از سال 1984 انجام می شود، برای تیم های ضعیف اهمیت زیادی دارد زیرا باعث می شوند که آن ها بتوانند بازیکنان دانشگاهی خوبی را که به تیمشان کمک می کنند، جذب کنند و از سال 2017، نحوه درصددهی شانس برای تیم ها نیز متفاوت شده است. از آن سال، سه تیمی که ضعیف ترین عملکرد را داشته اند، هر کدام 14 درصد برای رسیدن به انتخاب نخست شانس دارند و سپس، تیم چهارم 12.5 درصد شانس دارد و سایر تیم ها نیز شانس کمتری نسبت به تیم بالایی دارند و تیم چهاردهم نیز، تنها 0.5 درصد برای رسیدن به انتخاب اول درفت شانس خواهد داشت.

زایان ویلیامسون

البته این مراسم فقط برای انتخاب های اول تا چهاردهم است و انتخاب پانزدهم تا سی ام و سپس سی ام تا شصتم پس از این مراسم، مشخص خواهند شد. تیم ها می توانند انتخاب های خود در درفت را با بازیکن های دیگر تیم ها، انتخاب های دیگر و پول مبادله کنند.

در مراسم لاتاری امسال، تیم های نیویورک نیکس، فینیکس سانز و کلیولند کاوالیرز هر کدام 14 درصد شانس دارند. پس از آن ها، شیکاگو بولز، 12.5درصد، آتلانتا هاکس 10.5 درصد، واشنگتون ویزاردز 9.5 درصد، سه تیم نیو اورلانز، ممفیس و دالاس، 6 درصد، مینسوتا تیمبروولوز 3 درصد، لوس آنجلس لیکرز 2 درصد و شارلوت، میامی و ساکرامنتو کینگز هر کدام 1 درصد برای رسیدن به انتخاب نخست درفت، شانس دارند.

بهترین بازیکن موجود در درفت 2019، بی شک زایان ویلیامسون، سنتر غول پیکر و فوق العاده دانشگاه دوک است که همه نگاه ها را به خود جلب کرده است و حتی گفته می شد در طول فصل تیم های ضعیف تر، تلاش می کردند تا با شکست های پیاپی، جایگاه پایین تری به خود اختصاص دهند تا بتوانند شانس بیشتری برای داشتن انتخاب نخست و به خدمت گرفتن وی داشته باشند.

به هرحال پس از مشخص شدن انتخاب های تیم ها، روز 29 خرداد مراسم درفت NBA انجام خواهد شد و در آن، تیم ها بازیکنان جوان مد نظر خود را مطابق حق انتخابی که دارند، انتخاب خواهند کرد.

گفتنی است که فصل گذشته، انتخاب اول درفت برای تیم فینیکس سانز بود و آن ها با این انتخاب، دی آندره آیتن را جذب کردند و این در حالی است که انتخاب اول دو فصل گذشته NBA، مارکل فولتز که به فیلادلفیا رفت، هنوز یک بازیکن موفق نشده است. بی شک بهترین انتخاب اول درفت در تاریخ، لبران جیمز، پادشاه بسکتبال NBA است که در سال 2003 به تیم کلیولند کاوالیرز رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *