• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • پال جرج در اولین بازی خود در فصل ۲۰-۲۰۱۹ نمره قبولی را گرفت

پال جرج در اولین بازی خود در فصل ۲۰-۲۰۱۹ نمره قبولی را گرفت

پیش از بازی لس آنجلس کلیپرز برابر نیواورلینز پلیکانز، پال جرج برای اولین‌ بار در فصل جاری وارد زمین شد و در تمرین گرم کردن پیش از بازی شرکت کرد.

عملکرد خوب پال جرج در اولین بازی برای کلیپرز

او کار خود را را با برداشتن دو توپ برای تمرین دریبلینگ آغاز کرد اما پس از از دست دادن توپ اول، جرج ایستاد و با نفسش دستان خود را گرم کرد. کمتر از ۶۰ دقیقه تا آغاز اولین بازی او برای کلیپرز باقی مانده بود و جرج بر روی بازگشت تمرکز داشت. اما برابر پلیکانز، کلیپرز نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. کوای لنارد که در بازی روز قبل تیم ۴۱ دقیقه مقابل هیوستون راکتس در زمین حضور داشت در این دیدار بیرون نشست تا به تماشای جرج بپردازد. حتی پاتریک بورلی نیز در زمین نبود. او در حالی از هیوستون به لس آنجلس بازگشت که دچار یک مصدومیت جزیی شده بود. غیبت این دو بازیکن به‌خوبی حس شد. ضعف دفاعی تیم کلیپرز به پلیکانز اجازه داد تا ۱۳۲ امتیاز در مقابل ۱۲۷ امتیاز شاگردان داک ریورز کسب کند. یکی از صحنه‌هایی که ضعف دفاع کلیپرز به وضوح دیده شد، پرتاب سه امتیازی فرانک جکسون بدون حضور مدافع مستقیم در فاصله ۲۹.۸ ثانیه مانده به پایان بازی بود. پس از آن و طی تایم اوت، جرج و لو ویلیامز چند قدم دورتر از نیمکت کلیپرز یک مکالمه طولانی با یکدیگر داشتند که با اشارات متعدد و تکان دادن سر همراه بود. داک ریورز پس از پایان بازی گفت:

شما به وضوح دیدید که پال جرج از نظر دفاعی در بازی امشب عملکرد پرفراز و نشیبی داشت. درست شدن این موضوع زمان خواهد برد.

جرج هم که از اشتباهات دفاعی خود عصبانی شده بود عملکرد خودش را افتضاح خواند اما بیست دقیقه قبل ریورز از عملکرد کلی او تعریف کرده بود. با توجه به آنکه جرج بازیکنی دفاعی است و بخش عمده بازی خود را در قسمت خودی زمین سازماندهی می‌کند. جرج در این دیدار ۳۳ امتیاز در ۲۴ دقیقه کسب کرد و از ۱۷ پرتاب منطقه‌ای، ۱۰تا را وارد سبد حریف کرد. در زمینه شوت سه امتیازی هم از ۵ اقدام، سه شوت را به امتیاز تبدیل کرد.

پال جرج

نکته جالب آنکه این تعداد امتیاز در اولین بازی فصل جرج در تمام دوران حرفه‌ای وی یک رکورد محسوب می‌شود. اما در تمام کوارتر چهارم او در حالی که ۵ خطا داشت بازی می‌کرد و همچنین در همین زمان مرتکب چهار ترن اور از مجموع ۵ تا شد. گارد نیواورلینز، جرو هالیدی به‌خوبی برابر جرج ایستادگی کرد تا پلیکانز به پیروزی برسد.

بازی بعدی کلیپرز روز یکشنبه در استپلس سنتر برابر آتلانتا هاکس برگزار خواهد شد و احتمالا شاهد حضور لنارد در کنار جرج خواهیم بود. این ترکیب که به‌ وجود آمدنش در تابستات همه را شوکه کرد حالا باید شهرت دو بازیکن خود در زمینه دفاعی و البته تهاجمی ثابت کند. همیشه این سؤال وجود دارد که دو ابرستاره چگونه در کنار هم بازی خواهند کرد؟ اما به‌ نظر می‌رسد جرج و لنارد با توجه به شباهت سبک بازی مشکلی از این بابت نداشته باشند. جرج یکی از منعطف‌ترین سوپراستارهای حاضر در لیگ است و این قابلیت را دارد متناسب با هر نقشی تطبیق پیدا کند و بازی خودش را تغییر بدهد. بگذارید با یک مثال بسیار ساده توضیح بدهیم؛ اگر شما بتوانید با راسل وستبروک به هماهنگی برسید پس در کنار هیچ بازیکن دیگری به مشکل برنخواهید خورد. جرج و البته خود لنارد در این زمینه استادند. آنها برای فوق‌العاده بودن نیاز به دراختیار داشتن مالکیت توپ ندارند بلکه بدون داشتن آن هم می‌توانند درخشان ظاهر شوند. داک ریورز می‌گوید:

او یکپارچه بازی کرد. پال جرج طوری عمل کرد انگار برای هفته‌ها و ماه‌هاست که بازی می‌کند و من از این موضوع متعجب شدم. او با سبکی که برایش دشوار بود بازی کرد و از همین طریق شش امتیاز هم آورد. همه چیز به زمان‌بندی مربوط می‌شود. وقتی که دیدیم جرج قادر به انجام این کار است به همان سبک بازی ادامه دادیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *