چگونه یک مربی بسکتبال شوید: یک راهنمای جدید!

مربی بسکتبال

 

بسکتبال یک ورزش بسیار محبوب است که هرکسی از بچه ها گرفته تا بزرگسالان می خواهند یاد بگیرند، و نیاز به مربی بسکتبال همیشه بالا است.

به عنوان یک مربی بسکتبال نیاز دارید تا بیاموزید که چگونه بازی حلقه ها را انجام دهید، به عنوان یک تیم با یکدیگر کار کنید و حتی به دانش آموزان تان انگیزه بدهید.

شغل شما شامل ارتقاء دفاع تیمی و مهارت های تهاجمی و شرایط فیزیکی کلی آن ها می شود.

اگر دوست دارید که یک مربی بسکتبال شوید راهنمای زیر تمام مراحل و نکاتی را که به شما کمک خواهد کرد تا موفق شوید آموزش می دهد.

پیش از آنکه مربی شوید:

پیش از آنکه یک مربی شوید، مهم است که بدانید که ابعاد و نظریه های قطعی وجود دارد که یک گزینۀ ایده آل باید داشته باشد.

ابتدا شما باید بدانید که چگونه بازی حلقه ها را انجام دهید (داشتن استعداد در این بازی مزایایی به همراه دارد).

همچنین باید تمام قوانین و قواعد بازی را بدانید. همچنین نیاز به مقدار زیادی صبر خواهید داشت تا کارتان راحت تر باشد.

بالاتر از تمام این ها نسبت به نقد دیگران راغب باشید. این به شما کمک خواهد کرد تا در مواردی که ممکن است موفق نباشید ارتقا پیدا کنید.

حالا نگاهی دقیق تر به مراحلی می اندازیم که جهت مربی بسکتبال شدن به آن ها نیاز دارید.

مرحلۀ اول: بازی را یاد بگیرید

اگر به این کار علاقه دارید، مهم ترین چیزی که نیاز دارید انجام دهید، مطالعه دربارۀ بازی و بدست آوردن اطلاعات بیشتر از آن است.

می توانید با خواندن کتاب ها، تماشا تعداد زیادی بازی بسکتبال، تماشا ویدئوهای آموزشی بسکتبال، مشاوره گرفتن از دیگر مربی ها و خیلی چیزهای دیگر اطلاعات کسب کنید.

به هنگام مطالعه باید بر اساس بسکتبال، تمرین های دویدن، نوع دفاع و حمله تمرکز کنید.

داشتن اطلاعات زیاد دربارۀ بازی در کمک کردن شما برای یاد گرفتن تمام محدودیت ها و انتظارات مرتبط با بازی های متنوع بسکتبال کمک خواهد کرد.

مربی بسکتبال

مرحلۀ دوم: تجربۀ مربی گری

پس از آنکه به اندازۀ کافی اطلاعات دربارۀ بازی کسب کردید می توانید برخی از تجربه های مربی گری را شروع به ساختن کنید.

بهترین بخش درباره این مرحله این است که نیاز ندارید تا در کلاس شرکت کنید. برخی از شیوه های ثابت شده جهت دریافت تجارب مربی گری ضروری شامل:

داوطلب شدن جهت مربی گری: اگر می خواهید به آسانی تجربه بدست آورید داوطلب شوید. این یک راه عالی برای بدست آوردن تجاربی است که درک بهتری از رهبری و مدیریت به شما می دهد. داوطلب شدن همچنین به شما پلت فرم و استراتژی ها و فن های جدید را ارائه خواهد کرد.

شرکت در کمپ های بسکتبال و کلینیک های مربی گری: این روش به شما فرصتی می دهد تا از کارشناسان یاد بگیرید. علاوه بر این به شما کمک خواهد کرد تا ارتباط تان افزایش یابد که در ساخت شخصیت یک مربی جدید بسیار مفید خواهد بود.

مرحلۀ سوم: به دنبال یک شغل جهت مربی بسکتبال باشید

مشکل بیشتر افراد این است که پس از سال ها از درگیر شدن با این مرحله اجتناب می کنند زیرا فکر می کنند که به قدر کافی خوب نیستند.

با این وجود حقیقت این است که بهترین زمان برای دنبال کردم آن همین حالاست. پس از آنکه برای چندین بازی داوطلب شدید و در 2 – 1 کلینیک و کمپ شرکت کردید می توانید جست و جو برای شغل را شروع کنید.

به یاد داشته باشید که شما تنها فردی نیستید که به دنبال این کار هستید بنابراین رقابت سخت است و برجسته ترین افراد مطلوب خواهند بود.

برخی مکان هایی که باید در آن به دنبال شغل باشید:

تسهیلات محلی جوانان مانند YWCA و YMCA

مدارس. بیشتر آن ها نیازمند مربی هستند. بیشتر آن ها افراد با تجربه در این رشته را می پذیرند، شانس تان را در آنجا امتحان کنید.

اتحادیه های خانگی و تابستانی می تواند شروع خوبی برای یک فرد جدید باشد.

مراکز تفریحی می تواند به شما فرصتی بدهد تا توانایی های مربی گری تان را امتحان کنید.

دیگر راه های مربی شدن شامل مرور روزنامه ها، مرور منظم صندوق پست در مراکز تفریحی، درخواست از مربیان دیگر و غیره می باشد.

مربی بسکتبال

 

مرحلۀ چهارم: تعهد و در دسترس بودن تان را نشان دهید

پس از آنکه شغلی را به عنوان مربی بسکتبال گرفتید، تعهدتان را نشان دهید. و با در دسترس بودن کامل می توانید زمان ارزشمندتان را با بازیکنان به اشتراک بگذارید و به آن ها مهارت ها و دانش لازم را یاد بدهید.

اگر برای چندین موقعیت دعوت شدید ما به شما پیشنهاد می کنیم که آن ها را مطالعه کنید، ویژگی های شغلی را درک کنید و تعهد زمانی هر کدام را بررسی کنید، و در نهایت بهترین گزینه ای را که قادر است تا تعادل میان زمان در کنار خانواده و زمان مربی گری را ایجاد کند انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که مربی گری تان نه تنها با تجاربی که دارید بلکه با تلاشی که جهت به دست آوردن نتایج راضی کننده انجام می دهید ارزیابی می شود.

مرحلۀ پنجم: انعطاف در مربی گری همه چیز است

در طول مسیرتان برای تبدیل شدن به یک مربی بسکتبال عالی، باید تغییرات زیادی را انجام دهید.

این می تواند در قالب مهارت های جدید، استراتژی ها، فن ها، و دیگر چیزها باشد. به عنوان یک مربی بسکتبال، نیاز دارید تا منعطف باشید و بتوانید تمام تغییرات را در آموزش تان ترکیب کنید. این کار به شما در ارتقاء بازیکنان و تیم تان کمک خواهد کرد.

همانطور که در ابتدا اشاره شد باید نقد ها و نظر ها را بپذیرید. اگرچه برخی از آن ها واقعی نیست، برخی دیگر می تواند چشم های تان را در مراحلی که اشتباه دارید باز کند تا مهارت های مربی گری تان بهتر شود.

مربی بسکتبال

حرف آخر

اگر قصد دارید که یک مربی بسکتبال شوید این مقاله به شما تمام مراحل را که باید مشاهده کنید تا به آنجا برسید نشان خواهد داد.

ابتدا تمام دانش لازم جهت ابعاد بازی را فرا بگیرید، سپس به دنبال تجارب مربی گری باشید، به عنوان یک مربی جدید به دنبال کار باشید، و بر روی ساخت تجربه و شهرت تان تمرکز کنید.

فقط به یاد داشته باشید که مربی بسکتبال باید راضی کننده باشد و می توانید سابقه شغلی تان را از آن بدست بیاورید. هرکسی، صرف نظر از سن و جنسیت می تواند یک مربی باشد و کارش را به بالاترین سطح برساند.

تمام چیزی که نیاز دارید رغبت برای یاد گرفتن و سخت کوشی است.

 

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *