• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • مرور خاطرات؛ کوارتر ۳۷ امتیازی کلی تامپسون و شکستن رکورد NBA

مرور خاطرات؛ کوارتر ۳۷ امتیازی کلی تامپسون و شکستن رکورد NBA

شبکه NBC Sports Bay Area بازی گلدن استیت واریرز با ساکرامنتو کینگز را که در سال ۲۰۱۵ برگزار شد و کلی تامپسون در یک کوارتر آن ۳۷ امتیاز گرفت به نمایش گذاشت. این روزها، کلی تامپسون جایگاه منحصر به فردی در میان عاشقانه‌های بسکتبال NBA دارد.

نگاهی به درخشش کلی تامپسون برابر ساکرامنتو

او می‌تواند از هر جایی از زمین پرتاب خود را انجام دهد و در راه قهرمانی گلدن استیت واریرز کسب امتیازات دورقمی برای او یک امر عادی بود. در این مسیر او به یکی از بهترین پرتاب‌کنندگان تاریخ لیگ NBA بدل شد. اما شهرت این روزهای کلی تامپسون از تقریباً ۵ سال پیش و بازی مقابل ساکرامنتو کینگز شروع شد، وقتی‌که او ۳۷ امتیاز از ۵۲ امتیاز خود را در کوارتر سوم به دست آورد. آن ۳۷ امتیاز رکورد تاریخ لیگ NBA را شکست (در یک کوارتر، سابقاً این رکورد در اختیار جرج گروین و کارملو آنتونی با ۳۳ امتیاز قرار داشت). به انتخاب هواداران گلدن استیت واریرز و برای زنده کردن آن خاطره، NBC Sports Bay Area آن را روز جمعه به نمایش گذاشت.

بازی انفجاری کلی تامپسون در چند مقطع متفاوت و مختلف از لحظات گلدن استیت واریرز رخ داد. چند ماه قبل از آن، آن‌ها استیو کر را به خدمت گرفته بودند که تا قبل از آن اصلاً مربیگری نکرده بود و مارک جکسون از هدایت این تیم اخراج شده بود. دریموند گرین، که حالا به عضو ثابت تیم تبدیل شده، بعد از این‌که دیوید لی، مهاجم این تیم مصدوم شد به ترکیب اصلی راه یافت. قبل از فصل ۱۵-۲۰۱۴، ProBasketballTalk در NBC Sports پیش‌بینی کرد که گلدن استیت واریرز تنها ۴۶ بازی را خواهد برد. اما شاید بزرگترین بار مسئولیت روی شانه‌های کلی تامپسون نهاده شد. او با ورود به فصل چهارمش، با میانگین ۱۶ امتیاز در هر بازی به میادین پای گذاشت که ۴۱ درصد آن پرتاب سه امتیازی بود. او به گلدن استیت واریرز کمک کرد که در ۲ فصل از سه فصل به مرحله پلی‌آف راه یابد.

اما چشمان گلن استیت واریرز بر روی کسب اولین عنوان قهرمانی در ۴۰ سال گذشته بود و جایگاه کلی تامپسون در مأموریت مذکور پررنگ بود. در جریان تابستان سال ۲۰۱۴، گلدن استیت واریرز شانس خود را برای به خدمت گرفتن کوین لاو، بازیکن درشت هیکل مینستوتا تیمبرولوز امتحان کرد. لاو قابلیت‌هایی داشت که هرگز در تامپسون دیده نمی‌شد. مسئله بااهمیت‌تر این که کوین لاو علیرغم این که هرگز نتوانسته حضور در مرحله پلی‌آف را تجربه نکرده بود، توانست نامی را برای خود در میان گروه جدیدی از مالکان دست و پا کند.

کلی تامپسون

اما طبق گزارشات وقتی جری وست، مشاور تیم تهدید کرد که با اجرای این برنامه نقل‌وانتقالاتی گلدن استیت واریرز را ترک می‌کند برنامه جذب کوین لاو لغو شد. کلی تامپسون نشان داد که چرا وست به توانایی او در کوارتر سوم ایمان داشت. در اولین لمس توپش، او دفاع ساکرامنتو کینگز را دریبل کرد و یک پرتاب دو امتیازی را تجربه کرد. ۱ دقیقه بعد، او یک پاس را برید و با حرکت مستقیم به سمت سبد توپ را در درون آن جای داد. در اواسط کوارتر، فاز هجومی گلدن استیت واریرز توپ را به کلی تامپسون می‌سپرد و برای او فضاسازی می‌کرد. حتی وقتی کلی تامپسون تلاش کرد تا حمله را آغاز کند توانست یک پرتاب سه امتیازی فوق‌العاده را به نمایش بگذارد. با پایان یافتن این کوارتر، او هر ۱۳ پرتاب خود را به درون سبد فرستاده بود که همه ۹ پرتاب سه امتیازی او را شامل می‌شد. تامپسون در مصاحبه بعد از بازی که در درون زمین انجام شد اظهار داشت:

دیوانه‌کننده بود. اصلاً تمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. هرگز پرتاب‌هایی مانند این بازی نداشته‌ام.

دریموند گرین بعد از اتمام بازی گفت:

شما نمی‌توانید نظیر این بازی را در بازی کامپیوتری NBA نیز تماشا کنید.

کلی تامپسون تا قبل از غروب طغیان کرد اما هیچ طغیانی مانند آن نبود. او در دبیرستان رکورد ایالت را در زمینه پرتاب‌های موفق ۳ امتیازی شکسته بود و در مسابقه قهرمانی ایالت ۷ پرتاب سه امتیازی موفق داشت تا به دبیرستان سانتا مارگاریتا کمک کند تا دبیرستان ساکرامنتو را از پیش رو بردارد. البته، در سال‌های بعد نیز لحظات انتخاری بی‌شماری را خلق کرد که از جمله آن می‌توان به ۴۱ امتیاز او در بازی ششم فینال سال ۲۰۱۶ کنفرانس غرب اشاره کرد که گلدن استیت واریرز را از خطر حذف شدن نجات داد. اما در آن شب و در اوریکل آرنا نام کلی تامپسون به عنوان یک یک پرتاب‌کننده تمام‌عیار روی زبان‌ها افتاد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *