جنگجویان گلدن استیت واریرز دیگر وجود خارجی ندارند

سلسله گلدن استیت واریرز در سال‌های اخیر به یک ویرانه تبدیل شده است و رقیبان این تیم در لیگ NBA با خوشحالی هرچه تمام‌تر از واریرز انتقام می‌گیرند. اما آنها این آرزو را دارند که ای‌کاش شکنجه‌گران اصلی‌شان در سال‌های اخیر نیز در این بازی‌های حضور داشتند تا خودشان طعم شکست را بچشند.

پایان دوران درخشان گلدن استیت

تمام تیم‌ها به‌جز گلدن استیت واریرز از افت این فرنچایز خوشحال هستند. آنها می‌دانند که در هیچکدام از بازی‌های فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ دیگر خبری از هسته بازیکنان قهرمان این تیم نخواهد بود. مخصوصاً حالا که MVP دو دوره یعنی استفن کری با شکستگی دست چپ روبه‌رو شده و بازیکن دفاعی سال در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ یعنی دریموند گرین نیز مشغول مدیریت مصدومیت انگشت خود است. تیم‌هایی که دنبال انتقام گرفتن از گلدن استیت هستند در واقع قصد داشتند حالا که کوین دورانت از تیم جدا شده و کلی تامپسون نیز با مصدومیت یک ساله روبه‌رو شده، در مقابل کری و گرین خشم خود را خالی کنند. بدون شک این دو با حرکات موزون خود در زمان پیروزی‌های تیم‌شان طی پنج سال برتری در NBA بیشترین خوشگذرانی را داشتند. اما افت گلدن استیت واریرز بیش از حدی بوده است که رقبا خواستار آن باشند. این تیم‌ها می‌خواستند انتقام خود را از کری و گرین بگیرند نه ترکیب فعلی تیم. بازیکن یکی از تیم‌های دسته پاسیفیک در این رابطه گفته است:

من در این وضعیت بزرگ شده‌ام. حالا که آنها (واریرز) به واقعیت بازگشته‌اند شما می‌خواهید دمار از روزگارشان دربیاورید و در کواتر چهارم استفن کری را ببینید که روی نیمکت نشسته و حوله را روی سرش انداخته است. اما این تیم حالا دیگر گلدن استیت واریرز نیست. شما نمی‌خواهید گلن رابینسون و دی انجلو راسل را تنبیه کنید. قضیه به استف و دریموند مربوط است.

عدم حضور گارد آل استاری تیم، کلی تامپسن (مصدومیت رباط صلیبی)، فوروارد آل استاری یعنی کوین دورانت که حالا به بروکلین نتس پیوسته و همچنین بهترین بازیکن ذخیره تیم یعنی آندره ایگودالا که حالا دیگر عضوی از ممفیس گریزلیز است و البته شان لیوینگستون فوق‌العاده که حالا دیگر خداحافظی کرده است این اطمینان را به همه داده است که دوران تسلط وحشتناک واریرز بر NBA دیگر خاتمه یافته است.

گلدن استیت استفن کری

رقیبان نیز در مواجه کردن گلدن استیت با این واقعیت اصلاً وقت تلف نکردند. در اولین بازی فصل گلدن استیت که در استادیوم خانگی جدید تیم یعنی چیس سنتر برگزار می‌شد، لس آنجلس کلیپرز با نتیجه درهم‌شکننده و تحقیرکننده ۱۴۱-۱۲۲ گلدن استیت واریرز را از پیش رو برداشت. یکی از منابع در واریرز می‌گوید، در لحظه‌ای از بازی، پوینت گارد کلیپرز، پاتریک بورلی به کری گفت:

پنج سال اخیر مال تو بود و پنج سال بعدی برای من خواهد بود.

کری نیز با لبخند پاسخ داد و به این موضوع اشاره کرد که بورلی ۳۱ سال دارد و اینکه بتواند پنج سال دیگر از لیگ را در اوج سپری کند بسیار بعید است. به‌تازگی پرسشی مطرح شده مبنی بر اینکه کدام سوپرتیم در دوران مدرن، نفرت‌انگیزتر بوده است؟ واریرز یا میامی هیت با رهبری لبران جیمز؟ رادنی هود، فوروارد پورتلند بلیزرز پاسخ می‌دهد:

واریرز بیشتر نفرت‌انگیز بود. آن تیم میامی هیت سروصدای زیادی نداشت. به‌نظر می‌رسید تنها قصد دارند خوش بگذرانند. آن تیم متفاوت بود.

اما حالا دیگر از آن سروصدا چیزی برای گلدن استیت واریرز باقی نمانده است. از ۱۵ بازیکنی که سال قبل در پلی‌آف برای این تیم به میدان رفتند، هیچکدام‌شان در جریان پیروزی غیرمنتظره واریرز برابر پورتلند حضور نداشتند. این قضیه شاید به نفع واریرز تمام شود، شاید برخی از حریفان با دانستن این موضوع با احترام بیشتری برای گلدن استیت در زمین حاضر شوند. همچنین مربی تیم، استیو کر نیز طی پنج سال موفقیت با تیم همواره از چهره‌های متواضع گلدن استیت واریرز بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *