• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • مراسم درفت سال ۲۰۲۰: شانس بالای اوکونجو برای انتخاب توسط گلدن استیت

مراسم درفت سال ۲۰۲۰: شانس بالای اوکونجو برای انتخاب توسط گلدن استیت

از آنجایی که گلدن استیت خود را برای مراسم درفت سال ۲۰۲۰ آماده می‌کند و آن‌ها برای اولین بار بعد از مراسم درفت سال ۲۰۱۲ شانس انتخاب اولین پیک را خواهد داشت، رسانه NBC Sports Bay Area دو بازیکن را در این رابطه مورد بررسی قرار داده است.

گلدن استیت ، اوکونجو را انتخاب می کند

یک حقیقت مسلم درباره لیگ NBA این است که در هر فصل نگاه‌های بیشتری به آن معطوف می‌شود. اما معمولاً بازیکنان در فصل سوم حضورشان آن تأثیرگذاری خاص را از خود نشان می‌دهند. فصل سوم دریموند گرین را در لیگ NBA فصل ۱۵-۲۰۱۴ به یاد بیاورید. در فصل ۱۹-۲۰۱۸ این بازیکن پاسکال سیاکم از تورنتو رپترز بود که سومین فصل حضورش را می‌گذراند. امسال، بم آدبایو، مهاجم میامی هیت بازیکن سال سومی تأثیرگذار است. اگر از امسال سه سال را حساب کنیم، نفر بعدی شاید انیکا اوکونجو باشد، سنتر/فوروارد سرحال USC که در ۲۵ مارس اعلام شد که در مراسم درفت سال ۲۰۲۰ حضور خواهد داشت. از آنجایی‌که گلدن استیت واریرز آینده‌دارترین بازیکنان وجود را ارزبابی می‌کند، اوکونجو نیز در رادار آن‌هاست. با تماشای ویدئو بازی‌های او متوجه می‌شویم که او در زمینه اسکرین در حال پیشرفت است.

همبازی برادران بال (لونزو، لی آنجلو و لاملو) در تیم قدرتمنتد چاینو هیلز های، مهارت‌های هجومی خوبی دارد و مهارت‌های دفاعی او نیز بسیار خوب است. اما بزرگترین ویژگی او انرژی است. به نظر می‌رسد این بازیکن دو یا سه مخزن استقامت به میادین می‌آید. اوکونجو دریافته است که سرمربیان عاشق بازیکنان پرتلاش هستند مخصوصاً زمانی که این تلاش زیاد مؤثر باشد. در یک جلسه Q&A با گروه خبری کالیفرنیای جنوبی از او درباره این‌که چه نقطه‌ای از بازی او تأثیر سریعی بر NBA خواهد داشت و پاسخ او را ببینید:

انرژی و فشار مستقیم. من یکی از آن بازیکنانی هستم که در هر بازی انرژی و تلاش بی‌امانی دارند.

اوکونجوی ۱۹ ساله مطمئناً نیازهای گلدن استیت واریرز را برآورده می‌کند و متناسب با آن‌چیزی است که آن‌ها از یک بازیکن درشت هیکل می‌خواهند. او دستان فوق‌العاده‌ای دارد و کارهای زیرکانه‌ای انجام می‌دهد. او مربیان تیم‌های حریف را نیز به تمجید از خود واداشت که تری پروتر، بازیکن سابق لیگ NBA و مربی کنونی دانشگاه پورتلند یکی از آن‌ها بود. پورتر بعد از این‌که اوکونجو در پیروزی ۷۶-۶۵ USC مقابل پایلوتز ۲۰ امتیاز و ۱۰ ریباند انجام داد به خبرنگاران گفت:

ما به این بازیکنان TC می‌گوییم، یعنی مهار آن‌ها دشوار است. انداز او، تحرک و ورزشکار بودنش. او با توپ بسیار سریع حرکت می‌کند.

گلدن استیت

اوکونجو ریباندهای خوبی دارد و می‌تواند موقعیت‌های مختلف را گارد کند، خصیصه‌ای که برای استیو کر تحسین‌برانگیز است. با نگاهی دقیقه به اوکونجو می‌توان ویژگی‌های چندذین بازیکن را در او دید؛ تحرک بالا (بم آدبایو)، تلاش بی‌امان (مونترزل هرل)، ریباند عالی (تریستان تامپسون)، حفاظت از سبد (بن والاس) و امتیازگیری (جان کولینز). بیشترین ضعف بازی اوکونجو قدرت هجومی‌اش خارج از منطقه پینت است. او سه امتیازی زن خوبی نیست و فضای زمین را در اختیار ندارد. اما با نگاهی به ترکیب واریرز درمی‌یابیم که آن‌ها خودشان پرتاب‌کنتنده‌های خوبی نظیر استفن کری، کلی تامپسون و اندرو ویگینز را برای پوشش این نقصان در اختیار دارند. گلدن استیت واریرز می‌تواند این نقیصه را نادیده بگیرد. به علاوه بهترین ترکیب اصلی آن‌ها در سال‌های اخیر با یک سنتر ۲ متری شکل گرفته که بسیاری از کارشناسان می‌گفتند او (دریموند گرین) برای تأثیرگذاری در پست پور فوروارد بسیار کوچک است.

اوکونجو یکی از شانس‌های انتخاب به عنوان پیک اول است و تنها سؤالی که پیش می‌آید این است که این شانس تا چه اندازه زیاد خواهد بود. گلدن استیت واریرز بدترین رکورد را در لیگ NBA دارد و می‌تواند پیک شماره ۱ را انتخاب کند و این تیم پیکی کمتر از پیک پنجم را در اختیار نخواهد داشت. حتی اگر بیشتر استعدادیاب‌ها به آن شک داشه باشند این واریرز است که باید تشخیص دهد آیا اوکونجو در بین پنج پیک برتر قرار می‌گیرد یا خیر! آیا واریرز پیک شماره ۱ را در اختیار خواهد داشت و به اوکونجو علاقه‌ای دارد؟ این سؤال هم به خود واریرز بستگی دارد.

در اینجا ویژگی‌هایی که اوکونجو را در فهرست مراسم درفت قرار داده قرار می‌دهیم:

پست: سنتر / پاور فوروارد
تاریخ تولد: ۱۱ دسامبر ۲۰۰۰ (۱۹ سال)
شهر: لس آنجلس
آمار: ۱۶.۲ امتیاز، ۶۱.۶ درصد فیلدگل، ۲۵ درصد پرتاب سه امتیازی موفق، ۷۲ درصد FT، ۸.۶ ریباند، ۲.۷ بلاک
قد: ۱.۸ متر
وزن: ۱۴۷ کیلوگرم

استعدادیاب کنفرانس غرب درباره او گفت:

او فردی باکیفیت است، سخت کار می‌کند و دنیای از پتانسیل است. او ۱۹ سال دارد. در برهه کنونی بازیکن خاصی است اما اخلاق کاری او می‌گوید که باید بهتر باشد و احتمالاً این‌طور خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *