از جدایی ها تا موفقیت ها: تیم های NBA که خلاف انتظار عمل کردند

تیم های NBA

دوایت هاورد پس از توافق با ممفیس گریزلیز در راه برگشت به لس آنجلس لیکرز است.

اگرچه این انتقال با توجه به بهبود های اخیر، بخصوص زمانی که لیکرز دی مارکوس را به ACL فروخت و گریزلیز علاقه کمی به نگه داشتن هاورد در لیست بازیکنان پس از درخواست قرارداد از طرف او در ابتدای تابستان امسال، داشت. برای هرکسی که آن را به یاد بیاورد عجیب است که چگونه قرارداد هاورد با لیکرز ها از بین رفت.

دفاع سابق سال در سال 2012 به لیکرز ملحق شد و انتظار می رفت که او بخشی از تیم فوق العاده ای با حضور کوبی برایانت، پائو گسول و استیو ناش باشد، کسی که همان تابستان به لس آنجلس معاوضه شد. در عوض، سرمربی مایک براون پس از یک چهارم شروع کاری اخراج شد، هاورد و برایانت پشت درب های بسته درگیر شدند (که منجر به عکسی شد که شایعات را گسترده تر کرد) و برایانت درحالی که دو بازی از فصل باقی مانده بود به زردپی آشیل اش آسیب رساند. در آخر هاورد از همراهی تیم اش در فینال به عنوان عضوی از لیکرز بیرون گذاشته شد تا بازی را با نتیجه 103 بر 82 در چهار بازی رفت و برگشت در سان آنتونیو اسپرز واگذار کنند.

هاورد در تابستان 2013 با هاستون راکتز قرارداد امضا کرد و هنگامی که برایانت را در سالن ملاقات کرد، برایانت او را «soft» صدا زد، چیزی که به گفتۀ Fox Sports 1 به خاطرش از برایانت متنفر شد.

علی رغم تمام این ها هاورد دوباره لباس لیکرز را بر تن کرد و تلاش کرد تا تیم اولین عنوان قهرمانی NBA اش را پس از سال 2010 بگیرد.

از اتحاد دوباره هاورد و لیکرز در تاریخ NBA پس از آن خداحافظی بدی که داشتند بسیار می گذشت.

تیم های NBA

موزس مالون / تیم های NBA : فیلادلفیا سونتی سیکسرز

با ارزش ترین بازیکن، موزس، فیلادلفیا سونتی سیکسرز را در سال 1983 به عنوان قهرمانی رسانده بود، اما فصل 1986-1985 با شکستگی استخوان خیلی زود به پایان رسید. بهترین روزهای مالون فصلی را به دنبال داشت تا جایی که با سرمربی مت گوکاس دچار مشکل شد، فیلادلفیا او را در ازای جف رولند و کلیفورد رابینسون به واشنگتون بولتز فرستادند. در آن زمان مدیر سونتی سیکسرز آقای پت ویلیامز گفت که «حالا در سطح قهرمانی نسبت به 24 ساعت پیش بهتر شده ایم». اما او اشتباه می کرد. سونتی سیکسرز از 54 پیروزی به 45 پیروزی سقوط کرد، بخصوص زمانی که رولند در حال دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت ها بود.

پس از حضور در واشنگتون، آتلانتا و میلواکی، مالون در فصل 1994-1993 به فیلادلفیا بازگشت. به عنوان یک بازیکن پشتیبان و با تجربه به شاون بردلی کمک می کرد. مالون 55 بازی انجام داد و به دوران آخرین فصل بازی اش در NBA برگشت. سونتی سیکسرز پس از مرگ مالون پیراهن شماره 2 را به یادگار کنار گذاشتند.

تیم های NBA

کریس وبر / Golden State Warriors

کریس وبر، شماره 1 انتخابی تیم اورلاندو مجیک در ازای پنی هارداوی و سه انتخاب دیگر به Warriors فرستاده شد. علی رغم تمام مشکلات او با سرمربی دن نلسون، به آن جا رفت تا افتخارات سالیانه را بدست آورد. چون وبر در دوره ای پیش از قرارداد های جدید معامله شده بود، بند قراردادش شامل این نکته می شد که پس از گذراندن یک فصل می توانست از تیم جدا شود و این او را به یک بازیکن آزاد تبدیل کرده بود. برای او واضح بود که هیچ قصدی برای بازگشت به گلدن استیت را نداشت بنابراین Warriors قراردادی با واشنگتون بولتز امضا کرد که طبق آن وبر تا چهار فصل بعد در آنجا بازی کند.

پس از آنکه قراردادش با دیترویت پیستونز به پایان رسید، در ابتدای فصل 2008-2007 بدون قرارداد باقی ماند. او در نهایت به Warriors ملحق شد اما پیش از جراحی زانویش که او را مجبور کرد تا دو ماه بعد بازنشسته شود تنها نه بازی انجام داد.

تیم های NBA

کوین گارنت / استفن ماربری

بخاطر اینکه تیم Minnesota Timberwolves به بالاترین رده NBA رسیده بود، کوین و استاربری به عنوان ستاره های بسکتبال در نظر گرفته می شدند. آن ها کمی بیشتر از دو فصل باهم بازی کردند درست پیش از زمانی که ماربری راهش را از مینوستا جدا کند، انتقالی که حکایت از حسادت ماربری به قرارداد گارنت داشت (قرارداد پس از فصل 1999-1998 انجام شد و مابری قادر نبود تا چنین قراردادی همانند گارنت امضا کند).

پس از خداحافظی بحث برانگیزش با نیویورک نیکس، ماربری قراردادی را با بوستون سلتیک امضا کرد، و به گارنت ملحق شد، کسی که تیم را در فصل قبل به رقابت های قهرمانی رساند. ماربری به طور منظم 23 بازی در طول فصل برای بوستون انجام داد و در هر 14 بازی پلی آف نیز حضور داشت اما بار دیگر این دو از یکدیگر جدا شدند، این بار مصدومیت گارنت بود که مانع بازی او در فصل بعد شد.

تیم های NBA

آلن ایورسون / فیلادلفیا سونتی سیکسرز

یک بازیکن ارزشمند دوست داشتنی. یک درگیری دیگر با مربی. یک قرارداد بحث برانگیز دیگر. تاریخ در فیلادلفیا بیست سال بعد پس از مالون دوباره تکرار شد. ایورسون برای فینال فصل 2006-2005 نیمکت نشین شد. در حالی که ایورسون فصل بعد را با سونتی سیکسرز شروع کرده بود، اما خیلی طول نکشید. مسئولان سونتی سیکسرز به او گفتند که به خانه برود و منتظر قرارداد بماند. او نهایتا به دنور فرستاده شد، جایی که او پیش از رفتن به دیترویت، در برخی از بازی ها در طول سه فصل حضور داشت.

ایورسون شروع به بازی کرد تا آخرین فصل حضورش در تیم های NBA با تیم گریزلیز باشد اما پس از تنها سه بازی تیم را ترک کرد و بازنشسته شد. اما کمتر از یک هفته پس از بازنشستگی اش به سونتی سیکسرز پیوست تا به عنوان گارد کمکی به جای لو ویلیامز که دچار درد فک بود حضور داشته باشد. ایورسون 25 بار برای این تیم بازی کرد. تیم شماره 3 ایورسون را در سال 2014 به یادگار کنار گذاشت.

تیم های NBA

 

لبران جیمز / کلیولند کاوالیرز

هیچ خداحافظی پر احساسی همانند جدایی جیمز از کاوالیرز در سال 2010 در NBA وجود نداشته است. تصمیم ها قلب هواداران کاوالیرز را به درد آورد. زمانی که جیمز در سالن میامی گل پیروزی قهرمانی را به ثمر می رساند، به نظر می رسید که ایده بازی دوباره در لباس کاوالیرز ها برای همیشه از بین رفت و مرد.

اما زمان تمام زخم ها را التیام بخشید و شاه سابق بازگشت با شکوهی در سال 2014 به کلیولند داشت. دو سال بعد تنها قهرمانی اش را به ارمغان آورد و در سال 2018 که دوباره آنجا را ترک می کرد، تیم چیزی جز حرف های خوب درباره او نداشت.

تیم های NBA

کارملو آنتونی / مایک د آنتونی

در دو فصل اول حضورش در نیکز د آنتونی یک رکورد بسیار بد از خود بجا گذاشت اما در فصل 2011-2010 با امضاء قرارداد آماری استاودمایر و قرارداد نیم فصل که آنتونی را از دنور به نیویورک آورد همه چیز را تغییر داد. نیکز اولین قهرمانی اش را از فصل 2001-2000 به ثبت رساند و به ناکامی شش ساله اش پایان داد. با این وجود آنتونی و د آنتونی به سرعت دچار مشکل شدند و در فصل بعد آنتونی اولتیماتوم دریافت کرد: یا او یا د آنتونی. بنابراین پس از فقط 69 بازی مشترک، همکاری آن ها به پایان رسید. د آنتونی به تیم کئون از ESPN در سال 2017 گفت «من فقط می خواهم که اینجا را ترک کنم».

این پایان ماجرا بود، هر دو تاریخ را کنار گذاشتند تا فصل گذشته را در هاستونبه شکل دیگر رقم بزنند. مربی به USA Today گفت «فکر می کنم که مقایسه شرایط در هاستون و نیویورک کاملا متفاوت است». اما نبود. آنتونی تنها 10 بازی برای راکتز پیش از آنکه نهایتا به خانه برگردد بازی کرد، سپس به شیکاگو رفت. طبق گفته ها د آنتونی هنوز 82 بازی کامل در یک فصل، مربی آنتونی نبوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *