بهترین بازیکنان آسیایی تاریخ ان بی ای – یک نماینده از ایران

بازیکنان زیادی رؤیای حضور در لیگ ان بی ای را دارند. هر سال تعداد زیادی از بازیکنان خارجی شانس خود را برای حضور در این رقابت ها امتحان می کنند. در تاریخ این لیگ نیز بازیکنان خارجی زیادی بازی کرده اند. بازیکنان آسیایی نیز از این قاعده مستثنا نیستند اما تعداد بازیکنان آسیایی تاریخ ان بی ای زیاد نیست. آسیا به لحاظ ورزش بسکتبال آن‌چنان مورد توجه نیست اما بازیکنان و استعدادهای زیادی از این قاره برخاسته اند. در این مطلب از بسکتفا به برترین بازیکنان تاریخ ان بی ای خواهیم پرداخت.

ان بی ای و بازیکنان ایرانی

ان بی ای همواره به دنبال استعدادهای درخشان و خاص از سراسر جهان بوده است و قاره آسیا نیز سرچشمه مناسبی بخصوص در قرن جدید میلادی محسوب می شود. چندین بازیکن آسیایی تاکنون در لیگ ان بی ای بازی کرده اند که در ادامه 10 مورد از بهترین بازیکنان آسیایی تاریخ ان بی ای را برای شما معرفی خواهیم کرد.

بازیکنان ایرانی که توانسته اند به لیگ ان بی ای برسند زیاد نیستند. از ایران تنها 2 نماینده به نام‌های حامد حدادی و ارسلان کاظمی سابقه حضور در ان بی ای را دارند. حدادی در تیم های ممفیس گریزلیز و فینکس سانز بازی کرده است.

ارسلان کاظمی در درفت سال ۲۰۱۳ به واشینگتن ویزاردز پیوست اما سپس از واشینگتن به فیلادلفیا سونتی سیکسرز ترید شد و دومین ایرانی لقب گرفت که تا به حال توانسته به ان بی ای راه پیدا کند.

بهترین بازیکنان آسیایی تاریخ ان بی ای

شماره 10: ها سونگ ژین

ها سونگ ژین اولین بازیکن کره ای است که توانسته در ان بی ای بازی کند. وی 3 فصل در تیم پورتلند تریل بلیزرز حضور داشت اما بیشتر این زمان را در لیگ ترقی (لیگ دست دوم ان بی ای) گذراند. این بازیکن 2.21 متری که در پست سنتر بازی می کرد در نهایت تصمیم گرفت در سال 2008 به لیک کشور خود بازگردد.

شماره 9: ویتا تابوس

تابوس در فصل 04-2003 برای تیم فینکس سانز بازی کرده است. از آنجایی که او نتوانست موفقیت آن‌چنانی در این لیگ کسب کند، چندین فصل را بدون هدف در کمپ های تابستانی و لیگ توسعه سپری کرد. تابوس اولین بازیکن ژاپنی حاضر در ان بی ای است.

شماره 8: ژائو تشی

پس از 9 سال غیبت چینی ها در لیگ ان بی ای، تشی اولین بازیکنی است که دوباره در این لیگ حضور پیدا کرد. وی در فصل 18-2017 به تیم هیوستون راکتس پیوست. تشی در نهایت به لیگ توسعه رفت و از آنجا نیز در سال 2019 به کشور خود بازگشت.

شماره 7: حامد حدادی

حدادی اولین بازیکن ایرانی حاضر در رقابت های ان بی ای است. حدادی بین سال های 2008 تا 2013 در تیم ممفیس گریزلیز حضور پیدا کرد. سپس به تیم تورنتو رپترز، تنها تیم کانادایی ان بی ای پیوست. از آنجایی که دولت کانادا به حدادی ویزای حضور در این کشور اعطا نکرد، وی در فصل 2013 در تیم فینکس سانز حضور پیدا کرد. حدادی مدتی نیز در لیگ چین بازی کرده است و اکنون در لبنان حضور دارد.

شماره 6: سان یو

سان یو در سال 2008 در درفت ان بی ای و انتخاب 40 به تیم لیکرز پیوست. وی در سال 2009 توانست با تیم لیکرز قهرمانی در رقابت های ان بی ای را تجربه کند. بدین ترتیب سن یو به دومین بازیکن چینی ان بی ای تبدیل شد که موفق به بردن حلقه ان بی ای شده است. وی سپس به لیگ توسعه ای بی ای رفته و از آنجا نیز به چین بازگشت.

شماره 5: منگکه باته‌ئر

باته‌ئر یکی از موفق ترین بازیکنان آسیایی ان بی ای به شمار می رود. وی در 3 فصل حضور خود در ان بی ای در تیم های دنور ناگتس، سن آنتونیو اسپرز و تورنتو رپترز بازی کرد و اولین بازیکن آسیایی ان بی ای لقب گرفت که موفق به کسب قهرمانی در ان بی ای شده است. قهرمانی او با تیم سن آنتونیو اسپرز در سال 2003 به دست آمد.

شماره 4: وانگ ژی ژی

ژی ژی اولین بازیکن چینی بود که در درفت ان بی ای انتخاب می شد. وی در درفت سال 1999 در تیم دالاس موریکس به عنوان انتخاب 36 حضور پیدا کرد. وی در پست بازیکن مرکزی 5 فصل در تیم های دالاس موریکس، لس آنجلس کلیپرز و میامی هیت حضور داشت. ژی ژی توانست میانگین 4.4 امتیاز و 1.7 ریباند را در ان بی ای کسب کند و در نهایت به لیگ چین بازگشت.

شماره 3: یی جالیان

یی جانلیان که در پست فوروارد قدرتی بازی می کرد، یکی از بهترین بازیکنان آسیایی حاضر در ان بی به شمار می رود. وی طی سال های 2007 تا 2012 برای تیم های میلواکی باکس، بروکلین نتس، واشینگتن ویزاردز و دالاس موریکس به میدان رفت.

شماره 2: امری کسپی

کسپی یک بازیکن اهل اسرائیل است که آخرین فصل حضور خود در ان بی ای را در تیم ممفیس گریزلیز گذراند و در سال 2019 به کشور خود بازگشت. وی 9 فصل در ان بی ای حضور داشت و موفق ترین دوران او مربوط به حضور در تیم ساکرامنتو کینگز می شود. کسپی توانست در این تیم میانگین 11.8 امتیاز، 5.9 ریباند و 1.4 پاس گل در هر بازی را کسب کند.

شماره 1: یائو مینگ

بدون شک بهترین بازیکن در بین بازیکنان آسیایی تاریخ ان بی ای کسی نیست جز یائو مینگ 2.29 متری و 141 کیلوگرمی که 9 فصل تمام را در تیم هیوستون راکتس گذراند. وی به همراه تریسی مک‌گریدی رهبر تیم راکتس بود اما در نهایت موفق به کسب قهرمانی با این تیم نشد.

یائو مینگ را می توان یکی از محبوب ترین ورزشکاران دهه گذشته آسیا دانست. وی به دلیل مصدومیت نتوانست تمام توان خود را در زمینه ورزش حرفه ای به نمایش بگذارد. مینگ 8 بار در تیم آل استار ان بی ای، دو بار در تیم دوم و 3 بار در تیم سوم حضور پیدا کرد. مینگ در سال 2011 به دلیل مصدومیت دوران حرفه ای خود را با تیم راکتس به پایان رساند و دیگر بازی نکرد.

بازیکن آسیایی مورد علاقه شما کدام است؟ به نظر شما کشور ما در آینده شانسی برای حضور در ان بی دارد؟ دیدگاه های خود را با ما نیز در میان بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *