تورنتو رپترز برای زنان مسلمان لباس ورزشی تولید می کند

حجاب ورزشی

باشگاه تورنتو رپترز ، در که فصل گذشته توانسته بود به اولین تیمی که خارج از ایالات متحده ی آمریکا قهرمان NBA شود، طی خبری اعلام کرد که می خواهد لباس های با مارک تجاری خود برای زنان مسلمان تولید و منتشر کند.

نقش تورنتو رپترز در رشد حقوق برابر

برابری حقوق زنان، مردان و همچنین برابری حقوق انسان ها چه با نژاد های متفاوت و چه با مذهب های متفاوت یکی از مهم ترین مسائل روز دنیا به شمار می رود و خیلی ها ورزش را به یکی از ابزار هایی که توانایی کمک به این مسئله را دارد، می بینند. در صورتی که بسیاری از استعداد های ورزشی و زنانی که به مذهب خود اعتقاد دارند، اجازه ی بازی کردن و همزمان پوشیدن حجاب خود قبل از سال ۲۰۱۷ نداشتند و خیلی از کشور ها و زنان به این دلیل از بازی بسکتبال و دیگر ورزش ها دوری می کردند.

امروز تورنتو رپترز بعد از موفقیتی که در زمینه ی NBA فصل ٢٠١٨ – ٢٠١٩ به دست آورد از طریق ویدیویی که در شبکه های اجتماعی پخش شده بود، لباس هایی که با نام تورنتو رپترز و حالت حجاب اسلامی توسط گروه ” حجابی بالرز ” ( یه گروه از زنان مسلمان که با حجاب ورزش می کنند ) را به نمایش گذاشت.

بسکتبال NBA تورنتو رپترز

همچنین باشگاه تورنتو رپترز در این مورد نوشت :

دختران محجبه از شجاعت کافی برای تغییر بازی بر خوردارند.

همچنین جری فرگوسن مدیربازیابی در شرکت «Maple Leaf Sports & Entertainment» و مالک تیم تورنتو در مورد این حرکت گفت :

مسئله ی ورزشکاران محجبه به صورت گسترده در سراسر دنیای مجازی منتشر شد و ما به عنوان حمایت از هواداران خود موظفیم که به این مسائل نیز اهمیت دهیم.

این حجاب ها را شرکت بزرگ نایکی طراحی کرده است.

همچنین جالب است بدانید با وجود ترویج اسلام در سراسر جهان، فدراسیون بین المللی بسکتبال ( FIBA ) بعد از سال ۲۰۱۷ به زنان مسلمان اجازه داد که در زمین بازی بتوانند حجاب خود را رعایت کنند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *