• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • کامپازو:حضور آرژانتین در نیمه نهایی جام جهانی بسکتبال چین تعجب‌برانگیز نیست

کامپازو:حضور آرژانتین در نیمه نهایی جام جهانی بسکتبال چین تعجب‌برانگیز نیست

  • توسط سروش
  • 12/09/2019
  • خبر
  • 0

تیم ملی آرژانتین با حذف صربستان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بسکتبال چین در سالن بسکتبال شهر دونگان ثابت کرد که یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی جام جهانی بسکتبال چین است.

نظر کامپازو در خصوص صعود آرژانتین در نیمه نهایی جام جهانی بسکتبال چین

کسی انتظار رقم خوردن این نتیجه را نداشت، مخصوصاً اینکه صربستان کاملاً برای قهرمانی این رقابت‌ها خیز برداشته بود و حداقل روی کاغذ این‌گونه به نظر می‌رسید که یکی از بزرگترین و بااستعدادترین ترکیب‌های حاضر در رقابت‌ها را در اختیار داشتند. اما آرژانتین معادلات را تغییر داد و با استفاده از ژنرال خود، فاکاندو کامپازو در در خط حمله جادویی ظاهر شد و این بازیکن آرژانتین را به سمت کسب ششمین پیروزی متوالی خود در این جام رهنمون ساخت. فاکاندو کامپازو پس از پیروزی مقابل صربستان در جام جهانی بسکتبال چین گفت:

نباختن در این جام محصول تمرین‌های زیاد و آماده‌سازی کامل قبل از تورنمنت است. بسیار خوشحالیم که کار ما نتیجه داد و می‌خواهیم به تمرینات و پیروزی‌های خود ادامه دهیم. می‌خواهیم قدم به قدم پیش برویم. قصد ما فقط رقابت کردن است و واقعاً به فکر کسب رتبه اول یا دوم و مانند این‌ها نیستیم.

بعد از این پیروزی، خیلی‌ها از کامپازو پرسیدند که این یک رنسانس برای نسل طلایی مشهور این کشور است که نام‌هایی چون مانو گینوبیلی، آندرس نوسیونی و پابلو پریگیونی را در میان خود داشت؟ اما کامپازو ۲۸ ساله از این قیاس دوری کرد و گفت:

ما فقط یک نسل متفاوت هستیم. از نسل طلایی و بازیکنانی نظیر مانو، نوسیونی و پریگیونی چیزهای زیادی یاد گرفتیم. مردم ما را مقایسه خواهند کرد اما ما باور داریم که نباید جنبه قیاسی به این مسئله داد. ما مجبوریم با شیوه خود بازی کنیم. آن نسل به ما ارزش ‌های بسیار زیادی یاد داد. احترام، کار و تلاش، از خودگذشتگی. ما آن‌ها را فرا گرفتیم و تلاش می‌کنیم تا آن را با نسخه فعلی خودمان ارائه کنیم.

جام جهانی بسکتبال چین کامپازو

حالا آرژانتین از حضور در جمع ۴ تیم برتر و همچنین المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن مطمئن است و معادلات بسیاری از کارشناسان و هواداران بسکتبال را به هم زد اما کامپازو کامپازو اولین شخصی است که می‌گوید از نتایج آرژانتین سورپرایز نشده است:

قبل از این، هدف الی ما حضور در نیمه‌نهایی بود. می‌دانیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم. آگاه هستیم که می‌توانیم مانند بازی با صربستان ظاهر شویم. برای این موضوع بسیار خوشحالیم.

کامپازو بازی به یادماندنی انجام داد، ۱۸ امتیاز، ۱۲ اسیست، ۶ ریباند، ۳ توپ‌ربایی و ۳ پرتاب ۳ امتیازی یعنی او عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. اما هنوز به آمار تونی کوکوچ در جم جهانی بسکتبال ۱۹۹۴ نرسیده که ۱۵ امتیاز، ۱۰ اسیست، ۵ ریباند و ۳ توپ‌ربایی در این مرحله انجام داده بود. حتی سرمربی صربستان، ساشا جورجویچ که نتوانست به صعود تیمش به مرحله نیمه نهایی کمکی بکند از موتور کوچک تیم ملی آرژانتین تمجید کرد و گفت:

کامپازو واقعا سوار بر بازی بود. این پیروزی را باید به نام او نوشت. اسکولا رهبر عاطفی آرژانتین است و کامپازو توانایی قهرمان کردن آرژانتین را داراست.

کامپازو وقتی این سخنان را شنید به محبت او پاسخ داد و گفت:

به ساشا، سرمربی صربستان احترام می‌گذارم. بازی‌های زیادی در یورولیگ برای او انجام دادم. ما تیم بسیار جوانی هستیم و می‌خواهیم به رقابت‌کردن ادامه دهیم. نمی‌دانم چه زمانی این رقابت به پایان می‌رسد اما ما از این فرآیند لذت خواهیم برد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *