بررسی حضور حسن وایتساید در تیم پورتلند تریل بلیزرز در فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ NBA

مصدومیت یوسف نورکیچ بسیار جدی‌تر از پیش‌بینی‌های اولیه بوده و پورتلند تریل بلیزرز باید تا سال ۲۰۲۰ بدون سنتر توانمند و ۲۵ سالۀ خود سر کند. این بدان معنی است که حسن وایتساید ، ستارۀ سابق میامی هیت باید جای خالی نورکیچ را در ترکیب بلیزرزها پر نماید.

بررسی حضور حسن وایتساید در پورتلند

حسن وایتساید ۳۰ ساله، به دنبال رقم زدن فصل جدیدی در زندگی ورزشی خود می‌باشد و این کار را با حضور در تیم جدیدش، پورتلند تریل بلیزرز انجام داد. او امیدوار است تا با درخشش در ترکیب پورتلند و همچنین حضور موفق در مسابقات کنفرانس غرب، بتواند برای خود یه قرارداد سنگین و با ارزش را فراهم آورد. در اینجا می‌خواهیم به حضور حسن وایتساید و تاثیراتش در تیم جدیدش بپردازیم. واقعیت کلی برای پورتلند و وایتساید این است که ممکن است این رابطه خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید به سر آید. پورتلند باید تا حد ممکن ضعف دفاعی خود را پس از مصدومیت نورکیچ برطرف نماید و حضور وایتساید در تیم نیز به همین خاطر بوده است. حسن وایتساید البته باید به واقعیات جدیدی که برایش در فصل جدید رقم می‌خورد نیز آگاهی لازم را داشته باشد.

او شاید بدان شکل نقش محوری و لیدرمانندی که به مدت پنج فصل در هیت بازی می‌کرد را در پورتلند نداشته باشد. او باید بداند که تنها به عنوان یک بازیکن آزاد به این تیم کنفرانس غربی ملحق شده است. برای حسن وایتساید در حال حاضر هیچ مکان دیگری بهتر از پورتلند تریل بلیزرز وجود ندارد و این تیم دارای هویت و سابقه خوبی در مسابقات NBA است. دیمین لیلارد و سی جی مک کالوم، ستارگانی شناخته شده و رهبران بی چون و چرای پورتلند در مسابقات هستند و تری استوتز هم مربی نامداری در عرصۀ مربیگری لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا به حساب می‌آید. وایتساید البته خود نیز یکی از ستارگان مشهور NBA قلمداد می‌شود که تیم‌های زیادی در این چند فصل خواهان او بودند، اما باید دید که آیا او می‌تواند عادت‌های بد خود در پورتلند را از بین ببرد؟

حسن وایتساید

اما چیزی که ما را در رابطه با حسن وایتساید سوق می‌دهد، عملکرد او در سالیان گذشته در میامی هیت بوده است. هر چند آمار و عملکرد فردی وایتساید در خط دفاعی در فصل گذشته، رضایت بخش بوده است، اما نباید فراموش کنیم که میامی هیت یکی از بهترین تیم‌های سال گذشته لیگ NBA در بخش دفاع بوده و در کل عملکرد تیمی و دفاعی هیت، جزو بهترین‌ها در بین تیم‌های کنفرانس شرق بوده است. هرچند آمار وایتساید در زمینۀ ریباندها و پرتاب‌های آزاد و سه امتیازی چشمگیر بوده است. اما با تکیه بر همین آمار و ارقام مثبت وایتساید، اما او بازیکنی خوش برخورد و آگاه به کار تیمی نبوده است. حواشی و همچنین بعضا حرف و حدیث‌هایی که از رفتار او در چند فصل اخیر در میامی هیت دیده شده، گواهی بر این مسئله خواهد بود. آمار نشان می‌دهد در مواقعی که هیت و وایتساید با هم به مشکل خورده‌اند و او به او کمتر بازی رسیده، میامی نیز دچار مشکلات و ضعف‌هایی در خط دفاعی خود شده است. همین موضوع، نگرانی‌هایی را در مورد تکرار این اتفاقات در تیم پورتلند را نیز به وجود می‌آورد. آن هم در زمانی که با مصدومیت یوسف نورکیچ، این تیم به شدت در پست سنتر احساس ضعف می‌کند و اگر حواشی او در پورتلند نیز ادامه داشته باشد، این تیم با مشکلات جدی‌تری نیز روبرو خواهد شد.

محتمل‌ترین نتیجه‌ای که از این بحث می‌توان گرفت این است که هواداران پورتلند نیز همانند میامی هیت، با این نوع حواشی و نگرانی‌ها دست و پنجه نرم کرده و عملکرد پرنوسانی را در طول فصل از این تیم شاهد باشیم. پورتلند البته در این پست، بازیکنی ۲۱ ساله به نام زاچ کالینز را هم در اختیار دارد اما سوابق، آمار و عملکرد وایتساید چیز دیگری است و چربش بالاتری نسبت به این جوان جویای نام دارد. در کنار همۀ این موارد باید به این نکتۀ مهم توجه داشت که در وایتساید در تیم جدید خود در کنار بزرگانی چون دیمین لیلارد و سی جی مک کالوم قرار می‌گیرد و می‌توان انتظار داشت که حضور در کنار چنین بازیکنان باتجربه‌ای به کیفیت وایتساید نیز در پورتلند اضافه کند. فصل ۲۰-۲۰۱۹ برای متولد کارولینای شمالی، فصلی بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود و می‌توان انتظار درخشش از این سنتر ۳۰ ساله و با تجربه بسکتبال NBA را داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *