• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • ادامه درخشش زاین ویلیامسون در بازی پیش‌فصل پلیکانز مقابل یوتا جاز

ادامه درخشش زاین ویلیامسون در بازی پیش‌فصل پلیکانز مقابل یوتا جاز

زاین ویلیامسون که اد دیویس، باز یکن یوتا جاز را در کنار خود می‌دید، یک پرتاب یک دست دیگر را در مقابل سبد انجام داد تا برای نیو اورلینز پلیکانز امتیاز بگیرد.

درخشش زاین ویلیامسون

پس از آن اعلام خطا شد و ویلیامسون پشت خط ایستاد و ۱۲ بر ۰ نیو اورلینز پلیکانز را پیش انداخت. جوش هارت قدم قدم زنان خود را کنار خط به او رساند و به او خسته نباشید گفت و مانند بسیاری از افراد دیگر حاضر در سالن پیک شماره ۱ مراسم درفت را تحسین کرد. هارت در این باره گفت:

شما نمی‌توانید او را با هیچ بازیکن دیگری مقایسه کنید. هیچ کس چنین کاری نمی‌تواند انجام دهد. او بسیار خوب از بدن خئد استفاده می‌کند. منظورم این است که او یک نیروی درونی دارد.

وقتی ویلیامسون در ۷:۰۸ ثانیه گذشته از کوارتر چهارم به روی تابلو می‌نگریست، پلیکانز نتیجه بازی ۱۱۳ بر ۱۰۹ بود. این تیم رزرو پلیکانز بود و اکثر بازیکنان آن در جی لیگ بازی می‌کردند اما در پایان ۱۲۸ بر ۱۲۷ مقابل ذخیره‌های یوتا جاز به برتری رسیدند.زاین ویلیامسون با کسب ۲۶ امتیاز در تنها ۲۳ دقیقه بیشترین امتیاز بازی را از آن خود کرد. او در ۲ بازی آخر تدارکاتی خود ۲۵ پرتاب انجام داد که ۲۱ پرتاب به درون سبد رفت. این دومین بازی متوالی او بود که حداقل ۲۵ امتیاز کسب کرد و ۷۵ درصد پرتاب‌های او تبدیل به امتیاز شد. براساس آمار و اطلاعات سایت ESPN، آخرین بازیکنانی که در ۲۰ سال اخیر در چند بازی تدارکاتی پیش‌ فصل به جای گذاشته بودند رودی گی (۲۰۱۵، ساکرامنتو کینگز)، کوین مارتین (۲۰۰۸، ساکرامنتو کینگز) و شکیل اونیل (۱۹۹۹، لس آنجلس لیکرز) اشاره کرد.

در ۲۰ سال اخیر، تنها دو بازیکن در اولین فصل خود چنین آماری را در ۱ بازی به جای گذاشتند؛ گوردون هایوارد و دژوان بلیر! ویلیامسون در ۳ بازی خود ۲ بار موفق به انجام این کار شد. از این میانگین ۲۱ امتیاز بدست آمده در دو بازی اخیر، ۲۰ امتیاز در حوالی سبد کسب شده و برای ویلیامسون فرقی نداشته که چه مدافعی مسئول پوشش او باشد حتی مدافع سال NBA، رودی گوبرت! وقتی رودی گوبرت در زمین بود، ویلیامسون چندین بار به سوی سبد حمله‌ور شد. زاین ویلیامسون در این باره گفت:

باید به رودی گوبرت احترام گذاشت، بازیکنی که ۲ بار عنوان مدافع سال لیگ NBA را به خود اختصاص داد. یوتا قدرتمندانه بازی کرد و سعی کرد در بازی پیروز باشد.

زاین ویلیامسون

گوبرت می‌گوید اطمینان داشت که به زاین ویلیامسون فرصتی برای دانک نمی‌دهد اما از بازی این بازیکن ۱۹ ساله تمجید کرد و گفت او آینده بسیار درخشانی در پیش دارد. گوبرت در این باره گفت:

او به طرز عجیبی چابک است. فکر می‌کنم به واسطه دارا بودن همین فاکتور بسیاری را از گاردها را در مهار خود ناکام می‌گذارد. او خیلی سریع تغییر مسیر می‌دهد.

اما همبازی‌های زاین ویلیامسون از تقابل او با رودی گوبرت سورپرایز نشدند. برندون اینگرام، مهاجم پلیکانز در این باره می‌گوید:

من عاشق او هستم. او برای انجام کارهای خود بسیار قدرتمندانه عمل می‌کند و اعتماد به نفس انجام این کارها را نیز دارد. ما در اینجا به بازیکنانی با چنین استعدادهایی نیاز داریم. شما نمی‌توانید کارهای او را به بازیکنان یاد بدهید. اعتماد به نفس او برای حضور در میدان و بازی مقابل چنین بازیکنانی فوق‌العاده است، حتی در بازی‌های پیش‌فصل!

آلوین گنتری سرمربی نیو اورلینز پلیکانز درباره این بازی گفت:

مجبوریم تا در دفاع بهتر ظاهر شویم، اما تلاش می‌کنیم که در سیستم جدید جا بیفتیم. یوتا یکی از بهترین تیم‌های اجرایی لیگ NBA است. حتی اگر دفاعی فوق‌العاده در تیم خود داشته باشید، آن‌ها نقطه ضعفی را می‌یابند. آن‌ها رودی گوبرت را در کنار سبد خود دارند. اگر بخواهند می‌توانند به طرزی فوق‌العاده نقاط ظعف را بیابند.

نیکیل الکساندر واکر، بازیکن فصل اولی نیو اورلینز پلیکانز که گفت یوتا جاز از ۹۷ درصد زمان مفید بازی استفاده می‌کند با ۲۲ امتیاز دومین بازیکن امتیازآور پلیکانز در این بازی بود. او در نیمه اول برای اولین بار در بازی‌های پیش‌فصل بازی کرد، اما بازی زاین ویلیامسون را در تمام این بازی‌ها از روی نیمکت تیم خود تماشا کرد. نیکیل الکساندر واکر درباره زاین ویلیامسون می‌گوید:

من به زاین باور دارم. هر کاری که او انجام می‌دهد، ۱۰۰ درصد از آن حمایت می‌کنم. اگر او می‌خواهد پرتابی ۳ امتیازی را از راه دور انجام دهد یعنی باید همین کار را انجام داد. زاین ویلیامسون روند تیمی نیو اورلینز پلیکانز را بهتر می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *