• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • زاین ویلیامسون آن بازیکن شکست‌ناپذیر که تصور می‌شد نیست!

زاین ویلیامسون آن بازیکن شکست‌ناپذیر که تصور می‌شد نیست!

برای چند سال، زاین ویلیامسون که بیشتر با همان نام زاین شناخته می‌شد، یک موجود فرابشری بود که قوانین نیوتون را به‌راحتی نقض می‌کرد.

زاین ویلیامسون بازیکن شکست ناپذیر نیست

زمانی که در دبیرستان بازی می‌کرد، ویدیوهای انواع و اقسام دانک‌های او را دیده بودیم و از آنها لذت می‌بردیم. حتی کار به جایی رسیده بود که پیراهن دبیرستان اسپارتانبرگ به نام زاین توسط چهره‌های مشهوری پوشیده می‌شد. همه ما شاهد آن بودیم که یک دبیرستان خصوصی کوچک در کارولینای جنوبی چطور به‌واسطه استعداد فردی زاین مشهور شد. پس از آن، زاین به دوک پیوست، یکی از پرافتخارترین تیم‌های بسکتبال دانشگاهی در آمریکا. درخشش زاین در دانشگاه نیز ادامه پیدا کرد. او رکوردهای مختلف بسکتبال دانشگاهی را به‌نام خود جابه‌جا کرد. حتی رییس جمهور، باراک اوباما، در ماه فوریه سال گذشته درباره آینده پیک شماره یک درفت، زاین ویلیامسون ، در توییتر خود نوشت و او را مورد تحسین قرار دارد. اما اندکی پس از همان توییت و در تاریخ بیستم فوریه ۲۰۱۹، در شبی که آمریکایی‌های بسیاری مشغول تماشای بازی دوک بودند، در یک لحظه کفش نایک زاین پاره شد و او به زانوی راست خود آسیب زد. پس از آن، اوباما برای زاین آرزوی سلامتی کرد.

در همان شب بود که همه بسکتبال‌دوستان دریافتند، پسر جوانی که تصور می‌شد غیرزمینی باشد، فناپذیرتر از آنچه می‌نمود بود. چند ماه بعد، شرایط به کلی عوض شد. کسی که با نمایش‌های باورنکردنی خود همه را به این فکر انداخته بود که آینده NBA در دستان او قرار خواهد گرفت، حالا دیگر با چند مصدومیت پیاپی درگیر شده بود که او را از میدان رقابت دور می‌کرد، درست مثل هرکدام از بازیکنان معمولی دیگر در NBA. در ابتدای لیگ تابستانی NBA، نیواورلینز پلیکانز برای صف‌آرایی در مقابل نیویورک نیکس آماده می‌شد. در آن شب، تمام بلیط‌های استادیوم توماس و مک سنتر به فروش رسیده بود و همه انتظار یک نمایش قدرتمندانه از زاین ویلیامسون را داشتند. اما در همان نیمه اول بازی برابر نیکس، بر اثر یک برخورد زانو به زانو زاین دچار مصدومیت شد و به همین دلیل تا آخر لیگ تابستانی بیرون نشست. چند هفته پس از آن بود که لیگ NBA رسماً اعلام کرد  برای فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰، ۳۰ بازی تیم نیواورلینز پلیکانز از تلویزیون ملی آمریکا پخش خواهد شد که شامل بازی‌های افتتاحیه لیگ و همچنین بازی شب کریسمس هم می‌شدند. همه برای دیدن زاین هیجان داشتند.

زاین ویلیامسون

با آغاز بازی‌های پیش‌فصل، شب‌های سخت ویلیامسون در لیگ تابستانی به پایان رسید او در پنج بازی پلیکانز در پیش‌فصل، کارهای انجام داد که کمتر بازیکن سال اولی موفق به انجام آن شده بود. اما زاین پنج بازی تیمش در پیش‌فصل را در حالی ترک کرد که با یک آسیب‌دیدگی دیگر در زانو روبه‌رو شده بود. حالا نیز یک سوم فصل عادی NBA سپری شده و تمام افرادی که بسکتبال مربوط می‌شوند هنوز منتظر ظهور زاین هستند. در تاریخ ۱۸ دسامبر خبر رسید که زاین به تمرینات وزنه‌برداری بازگشته است و در جلسه تمرین شوتزنی پلیکانز هم شرکت کرده است. یکی از مدیران پلیکانز مدعی شد که روند بهبودی زاین به‌خوبی پیش رفته است و او از عمل جراحی مینیسک زانو که در ماه اکتبر انجام داده بود به‌خوبی ریکاوری کرده است.

نیواورلینز پلیکانز در حال حاضر ۹ پیروزی و ۲۳ شکست کسب کرده است و یکی از بدترین رکوردها را در میان تیم‌های NBA دارد. آنها حالا در جمع تیم‌های یک سوم انتهایی جدول قرار دارند. شاید بهتر بود که زاین، همان اولین‌بار که در دوک به زانوی خود آسیب زد حرف بزرگترهایش را گوش می‌کرد؛ چهره‌های بسیاری از جمله تری یانگ جوان گرفته تا اسطوره‌ای مثل شکیل اونیل به او پیشنهاد کردند تا زودتر از موعد به کار خود در بسکتبال دانشگاهی پایان دهد تا برای فصل بعد حضور خود در NBA آماده باشد. البته زاین هنوز هم چیز خاصی را از دست نداده است. او جوان است و سالها فرصت برای درخشش در اختیار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *