زندگی نامۀ دنیس رودمن (Dennis Rodman)

تولد: 13 مه 1961، 58 سال

ملیت: آمریکایی

نام دیگر: دنیس کیث رودمن

زادگاه: ترنتون، نیوجرسی

شهرت: بسکتبالیست

قد: 201 سامتی متر

همسر: آنی بیکس (1992-1993) – کارمن الکترا (1998-1999) – میشل مویر (2003-2012)

فرزند: الکسیس رودمن، دی جی رودمن، ترینیتی رودمن

دنیس رودمن بازیکن سابق بسکتبال آمریکایی است. همچنین با نام مستعار «کرم» شناخته می شود، رودمن به خاطر مهارت های برگشت و تکنیک های دفاعی اش مشهور بود. وی در دو دهۀ حضور حرفه ای در بسکتبال، در «دیترویت پیستونز»، «سان آنتونیو اسپورز»، «شیکاگو بولز»، «لس آنجلس لیکرز» و «دالاس ماوریکس» بازی کرد. او بارها و بارها تیم اول دفاعی NBA و جایزه بازیکن دفاعی NBA  را کسب کرده است. از هفت سال متوالی، پنج قهرمانی کسب کرد. هواداران بسکتبال او را بهترین بازیکن پشت سر هم در تاریخ NBA می دانند. رودمن قبل از بسکتبال ، شانس خود را در کشتی و بازیگری امتحان کرد. وی به عنوان عضوی از مسابقات جهانی در مسابقات قهرمانی جهان (WCW) حضور پیدا کرد. او به عنوان یک کشتی گیر ، در مسابقات قهرمانی برنده شد. رودمن حتی برنامه تلویزیونی خود را با عنوان تور جهانی رودن  شروع کرد که به سبک منحصر به فرد مصاحبه با میهمانان مشهور بود. او حتی در فیلم های هالیوود «دو تیم» و «سیمون هفت» نیز بازی کرد.

دنیس در حال حاضر

دوران کودکی و جوانی دنیس رودمن

  • دنیس کیت رودمن در 13 مه 1961 متولد شد. پدر وی در نیروی هوایی کار می کرد و حتی در جنگ ویتنام نیز جنگید. پدرش خانواده خود را ترک کرد و در فیلیپین ساکن شد.
  • وی پس از آنكه پدرش خانواده خود را ترك كرد، دنیس به همراه مادر و دو خواهرش دبرا و كيم در بخش اوك كيف دالاس بزرگ شد. مادرش بسیار زحمت کشید تا اهداف او برآورده شوند.
  • دنیس در دبیرستان South Oak Cliff حضور یافت و در آن جا با مربی آیندۀ بسکتبال تگزاس A&M ، گری بلر در ارتباط بود. بلر معلم بدنسازی او بود و خواهرانش دبرا و کیم را در بسکتبال مربیگری می کرد. خواهرانش فوق العاده با استعداد بودند در حالی که رودمن ورزشکار متوسط ​​محسوب می شد. حتی اگر به لیست تیم مدرسه راه میافت، همیشه روی نیمکت بود.
  • از آنجا که قد رودمن به سختی به 5 فوت 11 اینچ می رسید، برای حضور در تیم بسکتبال انتخاب نشد و از تیم فوتبال نیز کنار گذاشته شد. پس از مدرسه ، او به عنوان سرایدار در فرودگاه دالاس-فورت ورث کار کرد. بعد از بلوغ او به 6 فوت و 7 اینچ رسید.
  • وی سپس در کالج کوک کانتی در گاینزویل ، تگزاس حضور یافت و در آنجا به تیم بسکتبال پیوست و خیلی زود در زمین بسکتبال از همه پیشی گرفت. در نیمسال اول ، به طور میانگین او 17.6 امتیاز و 3/13 ریباند ثبت کرد. با این حال ، عملکرد ضعیف دانشگاهی او را وادار به ترک دانشگاه کرد.
  • وی سپس به دانشگاه ایالتی اوکلاهما جنوب شرقی پیوست و در مدت زمان سه سال یعنی 1984-1985 و 1985-1986 وی سه بار عنوان NAIA All-American با میانگین بیش از 25 امتیاز و نزدیک به 16 ریباند در هر بازی، را کسب کرد.
  • او حتی در مسابقات پورتسموث که به عنوان اردوی پیش نویس برای افرادی که حرفه ای بسکتبال را دنبال می کنند ، برگزار می شد، جایزه «ارزشمند ترین بازیکن» را بدست آورد.

دوران حرفه ای

دنیس رودمن

  • دنیس رودمن در سال 1986 توسط دیترویت پیستونز خریده شد. دیترویت پیستونز در 52 بازی برنده شد تا بدین وسیله اجازۀ حضور در پلی آف آف NBA در سال 1987 کسب کند.
  • در فصل بعد 1987-88 ، رودمن به طور مداوم بازی های خوبی را انجام داد و میانگین 11.6 امتیاز و 8.7 ریباند را به ثبت رساند. پیستونز به فینال NBA 1988 راه یافت اما در مقابل لس آنجلس لیکرز باخت.
  • او برای فصل بعد 1988-89 با میانگین 9.0 امتیاز و 9.4 ریباند در 27 دقیقه روی نیمکت بود. پیستون ها در نهایت به فینال رسیدند و لیکرز را شکست دادند. رودمن با اینکه با سختی های زیادی روبرو شد توانست با 19 ریباند ، دفاع سختی را انجام بدهد.
  • پیستون به مدت دو سال پیاپی قهرمان شد و رودمن یکی از اصلی ترین بازیکنانی شد که در پیروزی تیمش داشت. مهارت های دفاعی و دفاع قدرتمند وی ، او را در تیم NBA All-Star 1990 قرار داد. او همچنین به عنوان «بازیکن دفاعی سال» معرفی شد.
  • در سال 1993 ، مربی پیستونز ، چاک دالی ، که رودمن از او به عنوان پدر یاد می کرد ، استعفا داد و پس از آن رابطه رودمن با مدیریت باشگاه متلاشی شد. با وجود گذشت چند سال از قراردادش ، رودمن تصمیم به ترک این باشگاه گرفت و به سن آنتونیو اسپورز ملحق شد.
  • در باشگاه جدید، رودمن به عنوان یک قدرت پیش رو بازی کرد. در حالی که در سن آنتونیو اسپورز بود ، سر خود را تراشید و سپس آن را بلوند رنگ کرد و با گذشت زمان رنگ های مختلف دیگری را امتحان کرد. در این مدت ، وی به دلیل رفتار نامشروع خود درگیر در مجادلات متعدد شد. او پس از علنی شدن روابط کوتاه دو ماهه خود با خواننده مادونا ، محبوبیت پیدا کرد.
  • در فصل 1994-95 ، رودمن به دلیل درگیری با مقامات باشگاه دو بار به حالت تعلیق درآمد. وی سرانجام پس از 19 بازی از دست رفته به میادین برگشت.
  • در فصل 1995-96 ، رودمن بار دیگر جابجا شد و این بار به عنوان قدرت پیش رو به شیکاگو بولز پیوست. این باشگاه قبلاً به بازیکنان محبوب مانند مایکل جردن و اسکات پیپن افتخار می کرد.

دنیس رودمن

  • علیرغم اینکه با مشکلات روبرو شد ، رودمن بازی تک به تک خود را عالی انجام داد. او در نخستین بازی که سه بر صفر مقابل فیلادلفیا بود توانست 10 امتیاز به ثمر رساند. در طول این فصل ، رودمن خود را درگیر بحث و جدال دیگری کرد. وی 20 هزار دلار جریمه شد و به مدت 6 بازی به حالت تعلیق درآمد.
  • وی در دوران تصدی خود با شیکاگو بولز ، چندین عنوان ریباندینگ را کسب کرد و سپس پیش از بازنشستگی با دالاس ماوریکس ، به مدت کوتاهی به لس آنجلس لیکرز پیوست.
  • پس از وقفه طولانی در بازی ها، رودمن تلاش زیادی برای بازگشت به بسکتبال انجام داد اما نتوانست هیچ یک از موفقیت های خود در زمین را تکرار کند و سرانجام در سال 2011 به سالن مشاهیر NBA ملحق شد.
  • در زمانی که دور از بسکتبال بود، رودمن کشتی را به عنوان سرگرمی خود کشف کرد و به دوست خود ، هالک هوگان ، در WCW Nitro در تاریخ 10 مارس 1997 پیوست. در یک رویداد دیگر، وی به عنوان عضوی از nWo ظاهر دیگری پیدا کرد. در سال 2008 ، او بار دیگر با شرکت در مسابقات قهرمانی مشهور هالک هوگان که برنده شد ، بار دیگر در کشتی آزاد تلاش کرد.
  • در سال 1996 ، وی نمایش گفتگوی خود را آغاز کرد ، «تور جهانی رودمن» که از شبکۀ MTV پخش شد. این نمایش به دلیل شیطنت عجیب او در مصاحبه با میهمانانش معروف بود.
  • در سال 1997 ، او در فیلم اول خود «تیم دوتایی» بازی کرد که در آن بازیگران ژان-کلود ون دامم و میکی رورک نیز حضور داشتند. این فیلم به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و همینطور بازیگری ردمن نیز با انتقاد روبه رو شد. با این حال ، استقبال منفی او مانع از بازی در فیلم اکشن دیگری با عنوان «سیمون سز» در سال 1999 شد.
  • وی در چندین برنامه واقعی تلویزیونی مانند «برادر مشهور بزرگ»، «جزیره عشق» و «شاگرد مشهور» در انگلستان شرکت کرد.

دنیس با لباس عروس

  • وی زندگینامه خود را با عنوان Bad As I Wanna Be در سال 1996 منتشر کرد. وی اظهار داشت که دو جنسی است و قصد دارد با خودش ازدواج کند. بعداً مشخص شد که وی 10 میلیون دلار از طراح برای پوشیدن لباس عروس دریافت کرده است.
  • در سال 2013 ، رودمن با خبرنگار معاون رسانه ، رایان دافی به کره شمالی رفت تا یک نمایشگاه بسکتبال برگزار کند. او و تیمش اولین آمریکایی هایی بودند که تا به حال با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کرده اند. وی در بازگشت ، اظهار داشت كه كیم «دوستی برای زندگی» بوده است.
  • در سال 2017 ، وی بعد از اینکه رسانه ها قصد وی را برای بازدید از کره شمالی به خطر انداخت ، خود را در مجادله با جنجال دیگری پیدا کرد. یک روزنامه محبوب سؤال کرد که آیا رئیس جمهور دونالد ترامپ، رودمن را فرستاده است تا درخواست آزادی زندانیان آمریکایی را صادر کند یا راه دیگری برای برقراری ارتباطات دیپلماتیک را آغاز کند. رودمن به شدت اتهامات و دخالت دولت در این دیدار را تکذیب کرد.

زندگی شخصی

  • دنیس رودمن با همسر اولش آنی بیكس ازدواج كرد و با وی یك دختر به نام الكسیس دارد که متولد 1988 است. این زوج در اوایل دهه 1990 از هم جدا شدند.
  • وی سپس در نوامبر سال 1998 در لاس وگاس با مدل و بازیگر کارمن الکترا ازدواج کرد. با این حال ، سال بعد الکترا درخواست طلاق داد.
  • وی در سال 1999 با همسر بعدی خود میشل مویر ملاقات کرد. این زوج دارای دو فرزند هستند ، پسری به نام دنیس جونیور که در سال بعد به دنیا آمد و یک دختر ترینیتی ، متولد 2001 است. رودمن و مویر سرانجام در سال 2003 ازدواج کردند. اما مویر در سال 2004 خواستار طلاق شد. این زوج سعی کردند چندین بار به آشتی کنند، اما سرانجام ازدواج آن ها در سال 2012 پس از اینکه مویر دوباره برای طلاق درخواست داد، به پایان رسید.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *