سلامت روان؛ نگرانی بزرگ NBA در دیزنی

جرو هالیدی انتظار دارد که بسکتبال بخش آسان زندگی در این شرایط باشد.

 

گارد تیم نیو اورلینز پلیکانز مثل تمام 22 تیم ان بی ای برای شروع مجدد فصل متوقف شده لیگ، این ماه در اورلاندو، فلوریدا زندگی خواهد کرد.

این در حالی است که لاورن، همسر او که خود بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آمریکا بوده، باردار است و در آستانه به دنیا آوردن دومین فرزند خود قرار دارد. حال در این شرایط که اکثریت جامعه به خاطر همه گیری ویروس کرونا در تعطیلی به سر می برند، ستاره باتجربه نیو اورلینز ممکن است حتی بیشتر از یک ماه از خانه دور باشد.

همچنین علاوه بر هالیدی، جا مورانت، پدیده تیم ممفیس گریزلیز احتمالا اولین سالگرد تولد دختر خود را از دست می دهد. گوردون هایوارد، بازیکن تیم بوستون سلتیکس در ماه سپتامبر برای چهارمین بار پدر می شود و ممکن است تیم را در آن زمان ترک کند. بردلی بیل از واشنگتن ویزاردز و دیمین لیلارد از پورتلند بلیزرز هم بازیکنانی هستند که از چگونگی اعمال محدودیت های حرکتی بازیکنان ان بی ای ابراز نگرانی کرده اند.

این چند نکته و بسیاری دلایل دیگر، باعث شده اند که سازمان لیگ ان بی ای، تیم های این لیگ و اتحادیه بازیکنان منابع سلامت روانی را هم حالا و هم زمان رسیدن تیم ها به مجموعه ورزشی دیزنی ورلد فراهم کنند.

ویلیام پارهام، پروفسور روانشناسی و مدیر برنامه سلامت روانی اتحادیه ملی بازیکنان بسکتبال آمریکا در این مورد گفت: «این شرایط افراد را برای زمانی طولانی تنها نگه می دارد و چالش ها با خانواده ها، بچه های تازه متولد شده و هر آنچه در زندگی شخصی شان جریان دارد، بیشتر از گذشته خواهد شد چرا که آنها در زمانی طولانی، مجبور به حضور در فضاهایی محدود می شوند. هیچ راهی در این میان وجود ندارد و به همین دلیل من انتظار خشونت افزایش یافته، تنش هایی بیشتر از قبل و کمبود استراحت به میزانی بیش از گذشته را دارم.»

 

در دیزنی ورلد هیچ هواداری حضور نخواهد داشت. همچنین محدودیت هایی در مورد اینکه بازیکنان به کجاها می توانند بروند وجود دارد و علاوه بر این، طبق قوانین، خانواده ها حداقل تا دور دوم مرحله پلی آف از بازیکنان دور خواهند بود. امید این است که مشاهده ویروس کووید 19 در این محوطه، به شکل چشمگیری محدود شود.

هالیدی، بازیکن نیو اورلینز گفت: «این یکی از بخش های ذهنی مسئله است که افراد باید خود را به سمت آن تغییر دهند. کسی مثل من، به خانه می روم و آنجا محلی است که من آرامش پیدا می کنم. تلاش می کنم که هیچ وقت کارم را با خودم به خانه نبرم و آنجا می توانم با همسرم، دخترم یا با سگم وقت بگذرانم و کارهایی از این دست انجام بدهم. من فکر می کنم که این شرایط چالش برانگیز می شود، به ویژه بعد از 7 تا 10 روز که از آن بگذرد.»

 

بردلی بیل هم که این شرایط را سخت می داند، درباره آن می گوید: «ما نه می توانیم آنجا را ترک کنیم، نه می توانیم غذایی را که می خواهیم سفارش بدهیم. نمی توانیم فعالیت هایی را که دوست داریم انجام دهیم. نمی توانیم به اتاق هم تیمی هایمان برویم. اینطور محدود می شویم و نمی توانیم کارهایی را که به صورت نرمال همیشه انجام می دادیم، تکرار کنیم.»

برنامه سلامت روانی تیم نیو اورلینز پلیکانز توسط جنا روزن، روانشناس، هدایت می شود و مدیر تیم نیو اورلینز یعنی دیوید گریفین، این برنامه را حیاتی و لازم قلمداد کرده است.

گریفین گفت: «بیایید به شوخی نگیریم. این شرایط قرنطینه بسیار سخت خواهد بود. ما به معنای واقعی کلمه هر روز با جنا روزن روی تمرینات ذهنی کار می کنیم. رو راست بگویم؛ همه چیز به این بستگی دارد که چه کسی می تواند خودش را در بهترین فرم ذهنی نگه دارد.»

 

سلامت روان برای ان بی ای و اتحادیه بسکتبالیست ها به یک اولویت تبدیل شده، به ویژه پس از اینکه بازیکنانی مثل کوین لاو از کلیولند کاوالیرز و دمار دروزان از سن آنتونیو اسپرز درباره مشکلات درونی خود افشاگری کردند.

دروزان می داند که شرایط در دیزنی ورلد آسان نخواهد بود. او می گوید: «وضعیت سخت است. شما کسانی را که دقیقا هر روز طی چند ماه اخیر همراه خانواده هایشان بوده اند، ناگهان از همه جدا می کنید و به یک فضای محدود می برید و ما را از بسیاری چیزهایی که خارج از بسکتبال انجام می دهیم، دور می کنید.»

جیانیس آنتتوکونمپو، فوروارد میلواکی باکس که برای تیم ملی یونان بازی کرده، می گوید که دور بودن به مدت سه هفته برای حضور در تورنمنت های بین المللی چالش برانگیز بود. این سفر به دیزنی ممکن است 3 ماه طول بکشد اگر میلواکی به مرحله فینال ان بی راه پیدا کند.

او ادامه می دهد: «اینکه خانواده تان را نبینید، برای سه ماه آنجا باشید، بازی ها را بدون هیچ هواداری انجام بدهید، این یک مسئله روانی خواهد شد. شما باید به خودتان در این دوره فشار بیاورید.»

دنیل مدینا، رئیس مراقبت ها و عملکرد ورزشی در باشگاه واشنگتن ویزاردز، گفته که برخی بازیکنان نگران هستند که یک فصل متوقف شده، ممکن است آنها را بیشتر در معرض مصدومیت قرار بدهد و حتی برای بازیکنانی که به انتهای قراردادشان نزدیک می شوند، می تواند تهدید کننده دوران حرفه ای شان باشد. برخی تصمیم گرفته اند که بازی نکنند؛ مثل ویکتور اولادیپو، بازیکن ایندیانا پیسرز.

پارهام، که در سال 2018 به راه اندازی برنامه سلامت روانی اتحادیه ملی بازیکنان بسکتبال آمریکا کمک کرد، انتظار دارد که تعداد زیادی از بازیکنان دوره شروع مجدد فصل را به خوبی مدیریت کرده و بگذرانند. او اشاره کرد که پس از 3 ماه قرنطینه نسبی در خانه، آنها مشتاق خواهند بود که میل به رقابت خود را ارضا کنند.

با این حال، طبیعت و فضای بی سابقه محیط دیزنی ورلد و رقم خوردن حدود نیم میلیون مرگ بر اثر پاندمی ویروس کرونا در سراسر دنیا، چالش ها را نشان خواهد داد. مشکل دیگری که پارهام به آن اشاره کرد، این است که شروع مجدد فصل مصادف شده با طغیان سیاسی و اجتماعی ایجاد شده بر اثر مرگ جورج فلوید، مرد سیاه پوست آمریکایی که توسط پلیس رقم خورده بود.

پارهام در بخش پایانی حرف هایش گفت: «قبل از کووید 19 و قبل از این تظاهرات عدایت اجتماعی، به اندازه کافی حواس پرتی هایی وجود داشت که مردم حتی به خودشان فکر هم نکنند. آنها به نوعی یک هواپیمای اتوماتیک هستند. می دانید، آنها می گویند: «یک نفر هیچ وقت تصویر خودش را در آبی که جریان دارد، نمی بیند. تنها زمانی که آب ساکن باشد، تصویر افراد نمایان می شود.»

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *