سنتر آمریکایی – فرانسوی راهی لس آنجلس کلیپرز شد

باشگاه لس آنجلس کلیپرز با یواکیم نوا که بازیکن آزاد بود قرارداد امضا کرد.

 

در حالی که تیم های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا خود را برای آغاز مجدد رقابت های این فصل پس از توقفی که کرونا ایجاد کرده بود آماده می کنند، بازار نقل و انتقالات به خصوص در مورد بازیکنان آزاد به شدت داغ است.

در یکی از جدیدترین اتفاقات این حوزه، باشگاه لس آنجلس کلیپرز خبر از امضای قرارداد با یواکیم نوا داده است. نوا که بازیکن آزاد محسوب می شد، با پیوستن به کلیپرز فرصت حضور در ادامه فصل با لباس این تیم را خواهد داشت.

این خبر را مدیر امور بسکتبال کلیپرز یعنی لاورنس فرانک اعلام کرده است. البته جزئیات توافق بین کلیپرز و یواکیم نوا به دلیل سیاست های تیم، منتشر نشده است.

نوا که در روز نهم مارس یک قرارداد 10 روزه با کلیپرز امضا کرده بود، سابقه دو مرتبه حضور در بازی آل استار ان بی ای را در سال های 2013 و 2014 در کارنامه دارد. او همچنین در سال 2014 عنوان بازیکن دفاعی برتر ان بی ای را به خود اختصاص داد و البته در تیم منتخب فصل نیز قرار گرفت. نوا فصل گذشته با تیم ممفیس گریزلیز 42 بازی انجام داد و 7.1 امتیاز به طور میانگین در هر بازی کسب کرد. 2.1 پاس منجر به گل و 5.7 ریباند هم دیگر آمارهای این بازیکن به صورت میانگین در فصل گذشته بوده است.

این سنتر 6 فوت و 11 اینچی (210 سانتی متری) که 230 پوند (104 کیلوگرم) وزن دارد، در طول دوران حرفه ای خود آمار 8.8 امتیاز، 2.8 پاس منجر به گل و 9.1 ریباند را به طور میانگین در هر بازی ثبت کرده است. این آمار مربوط به 667 بازی این سنتر پرسابقه در لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا است. 12 فصل حضور وی در ان بی ای با تیم های شیکاگو بولز، نیویورک نیکس و ممفیس گریزلیز سپری شده است.

قبل از ورود به لیگ حرفه ای و تیم شیکاگو بولز، یواکیم نوا 3 فصل در رده دانشگاهی عضو تیم دانشگاه فلوریدا بود و توانست همراه این تیم به دو قهرمانی متوالی در رقابت های NCAA (اتحادیه ملی ورزش دانشگاهی) طی سال های 2006 و 2007 برسد.

پس از کسب این عناوین، او در سال 2007 در رویداد NBA Draft که ویژه نمایش بسکتبالیست های خارج از NBA  به منظور آزمایش شانس ورود به لیگ حرفه ای و انتخاب شدن از سوی تیم های ان بی ای برگزار می شود، رتبه نهم را به دست آورد و به تیم شیکاگو بولز پیوست.

نوا که در 35 سالگی آماده یک ماموریت جدید همراه با لس آنجلس کلیپرز می شود، یک بسکتبالیست دورگه آمریکایی-فرانسوی است که در رده ملی برای فرانسه بازی می کند. مهم ترین افتخار ملی او هم مدال نقره رقابت های قهرمانی اروپا در سال 2011 است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *