• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • کارنیسواس قصد دارد یک مدیر ورزشی غیرسفیدپوست برای شیکاگو بولز استخدام کند

کارنیسواس قصد دارد یک مدیر ورزشی غیرسفیدپوست برای شیکاگو بولز استخدام کند

شیکاگو بولز در تاریخ خود مدیرانی با رتبه بالا استخدام نکرده اما برنامه کنونی تیم این است که این رویه را تغییر دهد.

شیکاگو بولز به دنبال مدیر ورزشی

شیکاگو بولز در حال استخدام آرتوراس کارنیسواس، مدیر ورزشی دنور ناگتس است تا امور اجرایی بسکتبال خود را به او بسپارد و کارنیسواس در نظر دارد که فردی غیرسفیدپوست را به عنوان مدیر ورزشی تیم انتخاب کند. مایکل رینزدورف، مدیر ارشد عملیاتی و پسر جف رینزدورف در تیررس استخدام کارنیسواس قرار دارد و شیکاگو بولز درخواست کرده تا از تروی ویور، معاون اجرایی بسکتبال اوکلاهاما سیتی تاندر که یک آفریقایی-آمریکایی است برای مصاحبه مجوز دریافت کند. اما تاندر با این امر مخالفت کرده است. همچنین شیکاگو بولز شانس خود را برای مصاحبه با بابی وبستر، مدیر ورزشی تورنتو رپترز که یک ژاپنی-آمریکایی است امتحان کرد اما این پیشنهاد نیز رد شد. براساس گزارشات، شیکاگو بولز با بسیاری از چهره‌های سفیدپوست شناخته شده نظیر برایان کولانجلو، وس ویلکاکس و دنی فری مصاحبه کرد و چند کاندید آفریقایی-آمریکایی دیگر را مدنظر داشت که قبل از استخدام کارنیسواس و در زمان رینزدورف فرصت مصاحبه با این باشگاه را پیدا نکردند.

کولانجلو و فری مجبور بودند در سال‌های اخیر پست‌های قبلی خود را در شرایط جنجالی رها کنند و ویلکاکس و فری در حالیکه جایگاه خود را در آتلانتا هاکس در اختیار داشتند وقتی در این سمت بودند جملات نژادپرستانه‌ای را بر زبان آوردند. ویلکاکس یک جوک نژادپرستانه را در جریان ملاقات با فروشندگان بلیت گفت و در سال ۲۰۱۷ تنبیه انضباطی شد. فری نیز در سال ۲۰۱۴ عملی نژادپرستانه انجام داد. وقتی مشخص شد کولانجلو و همسرش در حساب توئیتر خود اطلاعات حساس تیم خود را منتشر و از برخی بازیکنان انتقاد می‌کنند، کولانجلو از سمت خود به عنوان مدیر ورزشی فیلادلفیا سونی سیکسرز استعفا داد. گذشته مشکل‌دار ویلکاکس، فری و کولانجلو چندین عضو اجرایی آفریقایی-آمریکایی را آزرده خاطر کرد.

از زمانیکه جری رینزدورف این تیم را ۳۰ سال پیش خرید، او ۳ فرد رتبه بالای بسکتبال را استخدام کرد: جری کروز، جان پکسون و گار فورمن. هر ۳ این افراد سفیدپوست هستند.

شیکاگو بولز

بیل کارترایت، سنتر سابق شیکاگو بولز این تیم را در ۵۵ بازی آخر فصل ۰۲-۲۰۰۱ و کل فصل بعد و ۱۴ بازی از فصل ۰۴-۲۰۰۳ رهبری کرد اما از زمان مایکل جردن تمامی مربیان سفیدپوست بوده‌اند. شیکاگو بولز یکی از چند تیمی است که دستیار مربی زن را جذب کرد. کارن استک اوملائف که بالای ۲۰ سال در خدمت این تیم بود و تا سال ۲۰۱۷ روی نیمکت بولز نشست. جری رینزدورف مالکیت تیم شیکاگو وایت ساکس را در اختیار دارد و کنی ویلیامز که یک آفریقایی-آمریکایی است به عنوان مدیر ورزشی برای ۱۲ سال در آن‌جا خدمت کرد و در زمان او وایت ساکس تواسنت در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۰۵ به مقام قهرمانی برسد. اکنون ویلیامز معاون اجرایی این باشگاه است. رینزدورف جوان چندین عزل و نصب را در پست‌های عملیاتی شیکاگو بولز انجام داده و در زمینه در اختیار داشتن کارمندان متنوع شهره خاص و عام است.

استخدام کارنیسواس گام اول در بازسازی کل بافت بسکتبال بولز محسوب می‌شود و او با اختیارات کامل آمده است. پاکسون و فورمن از سال ۲۰۰۳ گزینه‌های دیگر تصدی پست تصمیم‌گیری عالی به حساب آمده‌اند. فورمن در سال ۲۰۰۹ به سمت مدیر ورزشی منصوب شد اما از فصل ۱۷-۲۰۱۶ پاکسون با اختیارات بیشتر مدیریتی به مجموعه بازگشت. کارنیسواس می‌توانست کالوین بوس، دستیار مدیر وزشی دنور ناگتس را به عنوان مدیر ورزشی بیاورد. اما بوس که بازیکن سابق لیگ NBA و یک آفریقایی-آمریکایی است می‌توانست در پست سابق کارنیسواس ترفیع درجه بگیرد. کارنیسواس روابط عمومی خوبی ندارد اما در زمینه استعدادیابی، درفت کردن و توسعه بازیکنان قدرتمند است – مشخصاتی که در رأس نیزاهای اجرایی شیکاگو لولز قرار دارند. او و تیم کونلی، رئیس دنور ناگتس موفق شدند در کنفرانس غرب عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشند و بازیکنان ارزشمندی همچون نیکولا یوکیچ (پیک چهل و یکم سال ۲۰۱۴) و جمال مورای (پیک هفتم سال ۲۰۱۶) را در مراسم درفت انتخاب کردند.

یک منبع آگاه به یاهو اسپرت گفت که مایکل رینزدورف قصد دارد فردی در دسترس را در اختیار داشته باشد و این می‌تواند روی کار استخدام مدیر ورزشی کارنیسواس تأثیر بگذارد. اگرچه پاکسون به دلیل سابقه بازیگری‌اش برتری فردی نسبت به کروز و فورمن دارد اما هیچ‌یک از آن‌ها شخصیت کاریزماتیکی ندارند. اما یافتن فردی که بتواند با بازیکنان امروزی رابطه برقرار کند در اولویت قرار دارد. مدرن‌سازی رویکرد تیم، ساختار مدیریتی و شهر همه در راستای هم قرار دارند. کارنیسواس اولین عضو بیرونی تیم است که استخدام شده تا مسائل عملیاتی بسکتبال را رفع و رجوع کند و به نظر می‌رسد دستور جلسه آوردن یک مدیر ورزشی سیاه‌پوست باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *