• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • سنگین‌ترین شکست فصل لیکرز؛ کمبا واکر بالاخره مقابل لبران جیمز پیروز شد

سنگین‌ترین شکست فصل لیکرز؛ کمبا واکر بالاخره مقابل لبران جیمز پیروز شد

کمبا واکر بالاخره لبران جیمز را شکست داد و به بوستون سلتیکس کمک کرد تا سنگین‌ترین شکست این فصل لس آنجلس لیکرز را رقم بزند.

پیروزی بوستون برابر لیکرز در حضور لبران جیمز

واکر به روند طولانی‌مدت شکست برابر لبران جیمز پایان داد، ۲۰ امتیاز در کوارتر اول و در ۲۹ تلاش خود کسب کرد و دوشنبه‌شب بوستون سلتیکس رقیب خود لس آنجلس لیکرز را با نتیجه ۱۳۹ بر ۱۰۷ از پیش رو برداشت. کمبا واکر بعد از قطع نوار سه باخت متوالی بوستون سلتیکس با خوشحالی گفت:

خوشحالم که حداقل یک بار قبل از این‌که او خداحافظی کند موفق به شکستش شدم. کسی نمی‌داند که او چند فصل دیگر بازی خواهد کرد چون بازیکنی استثنایی است.

جیلن براؤن ۲۰ امتیاز بدست آورد و انس کانتر ۱۸ امتیاز و ۱۱ ریباند برای بوستون کسب کرد. سلتیکس ۸ امتیاز اول بازی را به لیکرز داد اما هنگامی که آنتونی دیویس بعد از مرتکب شدن خطاهای فراوان در کوارتر اول تعویض شد اوضاع تغییر کرد. برد استیونس، سرمربی بوستون سلتیکس در پایان بازی اظهار داشت:

هر چقدر او کمتر بازی کند، برای همه تیم‌های دیگر بهتر است.

لبران جیمز ۱۵ امتیاز و ۱۳ پاس گل برای لس آنجلس لیکرز بدست آورد. لیکرز ۱۰ بازی از ۱۱ بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سرگذاشته بود. اما بوستون سلتیکس ۱۳ پرتاب موفق از ۲۲ پرتاب سه امتیازی اول خود داشت تا در کوارتر سوم ۱۰۳ بر ۷۵ پیش بیفتد. این بهترین برتری در کل طول فصل در مقابل لس آنجلس لیکرز بود و آن‌ها در کوارتر چهارم حتی اختلاف را به ۳۴ امتیاز افزایش دادند. برد استیونس که تیمش به طور کلی ۵۶ درصد پرتاب موفق در این بازی داشت گفت:

خوش‌شانس بودیم که بخش زیادی از پرتاب‌های ما به درون سبد رفت.

۲۸ بازی بدون برد کمبا واکر مقابل لبران جیمز دومین رکورد تاریخ بسکتبال NBA بود و شرمن داگلاس با ۳۰ بازی بدون برد مقابل مایکل جردن در این زمینه اول است. کمبا واکر که ۸ سال اول دوران بازی خود را در شارلوت گذراند در پایان بازی گفت:

اگر کسی در طول دوران بازیگری‌ام می‌توانست چنین کاری بکند خود او بود. بازیکنی که من نتوانستم شکستش دهم خود او بود. او بازیکن فوق‌العاده‌ای است و رد این لیگ کارهای زیادی انجام داد. بازیکنان زیادی مقابل او شکست خوردند. با شما شرط می‌بندم بازیکنان زیادی وجود دارند که پیروزی مقابل لبران جیمز ندارند.

لبران جیمز

آنتونی دیویس پس از غیبت در ۵ بازی متوالی انتظار می‌رفت در اولین بازی بعد از بازگشت از مصدومیتش ۲۸ دقیقه بازی کند. فرانک ووگل، سرمربی لس آنجلس لیکرز گفت دقایق بازی او را به ۲۸ دقیقه محدود کرده است اما وقتی دیویس در ۴ دقیقه اول بازی مرتکب ۲ خطا شد او را بیرون کشید. او در کوارتر اول به بازی برنگشت و بوستون سلتیکس ۶ امتیاز اختلاف را به ۳ امتیاز برتری تبدیل کرد. آن‌ها در کوارتر دوم نیز به کمک همین برتری پیش رفتند و جیسون تاتوم ۱۳ و انس کانتر ۱۲ امتیاز کسب کرد تا بوستون سلتیکس در پایان نیمه اول برتری خود را به ۶۹ بر ۵۵ برساند. آنتونی دیویس در ۲۳ دقیقه حضورش ۹ امتیاز و ۴ ریباند کسب کرد. دیویس در پایان بازی اظهار داشت:

واقعاً در حال تلاش بودم که به فرم بازی خود بازگردم و احساس خوبی داشتم.

تعدادی از سلبریتی‌ها در تنها بازی خارج از خانه لس آنجلس لیکرز در این فصل حاضر شده بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به اسنوپ داگ، رپر، دیوید اورتیز، بوکسور سابق تیم رد ساکس اشاره کرد. سفر به بوستون این مزیت را برای لبران جیمز داشت که در بازی دبیرستانی پسرش بونی در اسپرینگ فیلد شرکت کند. طبق گزارشات ستاره لس آنجلس لیکرز با هلی کوپتر سفری ۹۰ مایلی را در سراسر ایالت بوستون داشته است. لبران جیمز در این باره گفت:

فرصت استثنایی بود که می‌توانستم پسرم را ببینم. پس برای بقیه مسائل اهمیت کمتری قائل بودم. وقتی پای خانواده‌ام به میان می‌آید باقی چیزها در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد.

نکات بازی:

لس آنجلس لیکرز: بوستون سلتیکس در خارج از رختکن لیکرز تصاویری از راجون روندو و اورلی بردلی و فرانک ووگل را در روزهایی که لباس بوستون داشتند به نمایش گذاشته بود

بوستون سلتیکس: جیسون تاتوم در جریان یکی از زمان‌های بازی که ۱۶ امتیاز برتری برای بوستون داشت و لیکرز فقط ۲ امتیاز کسب کرد، ۸ امتیاز بدست آورد و حدود ۴ دقیقه مانده به پایان کوارتر سوم منجر به برتری ۹۷ بر ۶۸ بوستون شد. در آن لحظه برای اولین بار تماشاگران فریاد زدند «لیکرز را ببرید»! سلتیکس ۴ پرتاب از ۱۲ پرتاب سه امتیازی آخر خود را تبدیل به امتیاز کرد تا ۴۷ درصد پرتاب موفق سه امتیازی در بازی داشته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *