• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • لس آنجلس لیکرز با برتری برابر واشنگتن، بردهای متوالی‌اش را به عدد ۱۰ رساند

لس آنجلس لیکرز با برتری برابر واشنگتن، بردهای متوالی‌اش را به عدد ۱۰ رساند

آنتونی دیویس

در بامداد روز شنبه، لس آنجلس لیکرز در خانه و استادیوم استاپلس سنتر، مقابل واشنگتن ویزاردز قرار گرفت و توانست با حساب ۱۲۵-۱۰۳ برابر این تیم به پیروزی برسد. زرد پوشان لیکرز با این پیروزی، شمار بردهای متوالی خود در لیگ بسکتبال NBA را به عدد ۱۰ رساندند.

ادامه روند درخشان لس آنجلس لیکرز

لیکرز با زوج لبران جیمز و آنتونی دیویس، این هفته‌ها در منطقۀ غرب طوفان برپا کرده و با پیروزی‌های متوالی که به دست آورده، در صدر جدول این کنفرانس قرار گرفته است. تیم تحت هدایت فرانک ووگل تا بدین‌جای فصل از ۱۹ بازی خود موفق به کسب ۱۷ برد و تنها ۲ شکست شده تا هواداران زردها سرمست از روند عالی و پیروزی‌های متوالی تیم محبوب‌شان در لیگ NBA باشند. این اولین باری است که از فصل ۱۰-۲۰۰۹ و در مقطع زمانی بین اواسط نوامبر تا اواسط دسامبر، لیکرز توانسته به چنین موفقیت‌هایی دست یابد. در آن فصل لیکرز با ارائۀ بازی‌های خوب و دلپذیری که به نمایش گذاشت، موفق به صعود به فینال NBA و در نهایت قهرمانی در آن فصل شد. اتفاقی که دیگر از آن فصل تاکنون برای این تیم سرشناس کنفرانس غرب رخ نداده است. همین امر باعث شده تا هواداران لس آنجلس لیکرز به ادامۀ فصل و اینکه بار دیگر موفقیت‌های چند فصل قبل خود را تکرار نمایند، امیدوارتر شوند.

آن‌ها پس از چندین سال می‌خواهند از زیر سایۀ سنگین تیمی چون گلدن استیت واریرز بیرون بیایند. واریرزی که با جدا شدن کوین دورانت و مصدومیت فراوان ستارگان کلیدی‌اش همچون کلی تامپسون و استفن کری در جایگاه پانزدهم و آخر منطقۀ کنفرانس غرب قرار گرفته است. البته لیکرز برای تحقق این مسئله رقبای سرسخت دیگری چون لس آنجلس کلیپرز، هیوستون راکتس و دنور ناگتس را بر سر راه خود می‌بیند. اما همکاری و هماهنگی فوق‌العادۀ دو ابرستارۀ این تیم یعنی لبران جیمز و آنتونی دیویس، از لیکرز تیمی به غایت ترسناک برای رقبایش ساخته است. آنتونی دیویس در دیدار برابر واشنگتن ویزاردز، ستاره‌ میدان بود و موفق به ثبت ۲۶ امتیاز، ۲ پاس گل و ۱۳ ریباند شد. او پس از پایان این مسابقه گفت:

بدیهی است که این آمار و ارقام فوق‌العاده است. تیم فصل ۱۰-۲۰۰۹ نیز یک اتفاق تاریخی را رقم زد و هواداران هنوز از آن نتایج بسیار خوب صحبت می‌کنند. بازیکنان آن زمان کار خارق‌العاده‌ای را انجام دادند و قطعاً ما هم در این برهۀ زمانی، شگفت‌انگیز بازی کرده‌ایم. من و دیگر بازیکنان می‌خواهیم این راه را ادامه دهیم و پرچم (قهرمانی) دیگری به نام این تیم در تالار NBA به اهتزاز درآوریم. این کاری است که احساس می‌کنیم قادر به انجام آن هستیم و اگر بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم، عالی خواهد بود.

لس آنجلس لیکرز همانطور که گفته شد از ۱۹ بازی خود تا به الان توانسته ۱۷ پیروزی به دست آورد. این یک عملکرد فوق‌العاده به حساب می‌آید که لیکرز تنها در دو فصل ۸۶-۱۹۸۵ و ۰۹-۲۰۰۸ موفق به تکرار آن شده است. هر دو فصلی که به قهرمانی این تیم در لیگ NBA منجر شده است. تیم فرانک ووگل با دفاع مستحکم و خط حملۀ آتشینی که در اختیار گرفته همچنان بر روی نوار برد گام برمی‌دارد. از بازی درخشان آنتونی دیویس در بازی مقابل واشینگتن که بگذریم، تازه نوبت به پادشاه می‌رسد. لبران جیمز با کسب ۲۳ امتیاز، ۱۱ پاس گل و ۳ ریباند، پس از دیویس دومین بازیکن تاثیرگذار لیکرز و این مسابقه به حساب می‌آمد.

لس آنجلس لیکرز لبران جیمز

لیکرز نَه تنها با آمار ۱۷ پیروزی و ۲ شکست، بهترین تیم منطقۀ کنفرانس غرب بوده و صدرنشین این منطقه به حساب می‌آید، بلکه از تیمی چون میلواکی باکس که با ثبت ۱۶ پیروزی و ۳ شکست در جایگاه نخست منطقۀ کنفرانس شرق تکیه زده، نیز عملکرد بهتری داشته است. در ماه نوامبر عملکرد لس آنجلس لیکرز فوق‌العاده بود. آن‌ها در ۱۵ بازی خود موفق به ثبت رکورد ۱۴ پیروزی و تنها یک شکست شدند. اما در ادامۀ فصل و به خصوص مسابقاتی که در ماه دسامبر انجام خواهد شد، شاگردان ووگل کار آسانی نخواهند داشت. لیکرز در دسامبر و تا قبل از سه دیدار متوالی‌اش مقابل دنور ناگتس، یوتا جاز و پورتلند تریل بلیزرز، باید در خانه از دالاس موریکس پذیرایی کند. دالاسی که از وجود ستاره‌‌ای چون لوکا دانچیچ جوان بهره می‌برد. لیکرز پس از آن باید سفری پنج روزه داشته باشد و به مصاف تیم‌های اورلاندو مجیک، میامی هیت، آتلانتا هاکس، ایندیانا و میلواکی باکس برود.

بازی‌های پیش‌روی لس آنجلس لیکرز نشان از سختی کار این تیم می‌دهد و باید دید عملکرد کلی آن‌ها در مواجهه با این تیم‌ها چگونه خواهد بود. لبران جیمز دربارۀ وضعیت لیکرز می‌گوید:

ما آرزوی قهرمانی در این فصل را داریم، اما این چیزی نیست که به آسانی به ما داده شود. ما پس از این دیدار باید به مصاف دالاس برویم و همه می‌دانیم که آن‌ها تا چه اندازه خوب هستند. می‌خواهیم هر بار که به میدان مسابقه می‌رویم، از بازی قبل‌مان بهتر و بهتر ظاهر شویم و تفکر قهرمانی داشته باشیم. ما پسرهایی در تیممان داریم که به خوبی با این طرز تفکر آشنایی دارند و مزۀ قهرمانی را قبلاً چشیده‌اند. پس آن‌ها به خوبی می‌دانند که ما چه چیزی می‌خواهیم و به طور قطع به ما کمک می‌کنند که در این مسیر سخت به خوبی به پیش برویم. این یک جادۀ بزرگ، طولانی و طاقت‌فرساست. ما هرگز نمی‌توانیم از این مسیر به شکل میانبر عبور کنیم. پس بازی به بازی پیش می‌رویم و از هر دیداری که برگزار می‌کنیم، لذت می‌بریم.

لس آنجلس لیکرز همچنین امیدوار است که از جبهۀ مصدومان این تیم نیز خبرهای خوشی به گوش برسد. به نقل از فرانک ووگل، کایل کوزما فوروارد این تیم که در بازی روز جمعه دچار مصدومیت از ناحیۀ مچ پا شده بود، مشکل چندانی برای ادامه بازی‌های این تیم ندارد و وضعیت اوری برادلی نیز به زودی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا ببینیم که آیا او می‌تواند در دیدارهای بعدی، لیکرز را همراهی کند یا خیر؟ در پایان وقتی از آنتونی دیویس سوال پرسیده شد که آیا او انتظار داشت پس از ۱۹ بازی بتوانند به ۱۷ پیروزی برسند گفت:

من متعجب نشدم. ما تیم خوبی داریم و قادر به شکست هر تیمی هستیم. بازیکنان وکادر فنی بسیار خوبی در اختیار داریم و با تکیه بر آن‌ها می‌توانیم به برنامه‌های خود اطمینان داشته باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *