• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • یازدهمین تریپل دبل لوکا دانچیچ برای به زانو درآوردن شیکاگو بولز کافی بود

یازدهمین تریپل دبل لوکا دانچیچ برای به زانو درآوردن شیکاگو بولز کافی بود

لوکا دانچیچ

دوشنبه شب، ۳۸ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۱۰ پاس گل لوکا دانچیچ بیشترین تأثیر را در سرمربی دالاس ماوریکس نداشت بلکه شور و اشتیاق دانچیچ سرمربی تیمش را تحت تأثیر قرار داد.

درخشش لوکا دانچیچ برابر شیکاگو

لوکا دانچیچ ۲۱ امتیاز در کوارتر سوم بدست آورد و یازدهمین تریپل دبل فصل خود را رقم زد تا دالاس ماوریکس دوشنبه شب با نتیجه ۱۱۸ بر ۱۱۰ شیکاگو بولز را شکست دهد. دانچیچ ۱۷ امتیاز از ۱۹ امتیاز دالاس ماوریکس را در ۵:۳۵ پایانی کوارتر سوم بدست آورد تا بازی را به تساوی بکشاند. پرتاب سه امتیازی او دالاس را با نتیجه ۷۲ بر ۶۹ از حریف پیش انداخت. ریک چارلیزل، سرمربی دالاس ماوریکس در پایان بازی اظهار داشت:

فکر می‌کنم امشب تأثیرگذارترین بخش بازی دانچیچ رفتار و تمایل او بود. تیم‌ها بازیکنان خود را برای یاگیری او می‌فرستند اما بی‌فایده است.

این بازیکن ۲۰ ساله برای دومین بار در این فصل در یک کوارتر حداقل ۲۰ امتیاز برای تیم خود کسب کرد. لوکا دانچیچ پس از پایان بازی اظهار داشت:

برای من، مهم‌ترین موضوع پیروزی بود که به آن دست یافتیم. ما به این پیروزی نیاز داشتیم تا از شوک باخت (شکست شنبه شب در وقت‌های اضافه مقابل شارلوت هورنتس) بیرون بیاییم و ما باید پیروز باشیم. تیم به من خیلی کمک کرد. از آغاز تا پایان بازی سخت‌کوش ظاهر شدیم و به هدف خود دست یافتیم.

دوایت پاول ۱۶ امتیاز برای دالاس ماوریکس بدست آورد و هر ۶ اقدام منطقه‌ای او وارد سبد شد. دالاس ماوریکس برای چهارمین بازی متوالی کریستاپس پورزینگیس را در اختیار نداشت. لاری مارککنن با ۲۶ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن شیکاگو بولز بود و علیرغم مصدومیتی که در بازی شنبه شب مقابل بوستون سلتیکس دچارش شده بود در ترکیب اصلی تیمش حاضر شد. جیم بویلن، سرمربی شیکاگو بولز در پایان بازی اظهار داشت:

به نحوه جنگیدن لاری مارککن افتخار می‌کنم. او با قلب خود در این بازی حاضر شد. فکر می‌کنم بازیکنانم نهایت تلاش خود را انجام دادند.

شیکاگو بولز حتی بعد از مصدومیت وندل کارتر جی آر، مهاجم خود به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پای راست و از دست دادن او در ۸:۲۵ مانده به پایان کوارتر سوم در کل طول بازی به امتیازات حریف نزدیک بود. شیکاگو بعد از مصدومیت کارتر ۱۰ امتیاز کسب کرد و فقط ۲ امتیاز به حریف داد تا بازی در امتیاز ۶۹ برابر شود.

لوکا دانچیچ

نکات بازی:

شیکاگو بولز: توماس ساتورانسکی با ۱۴ پاس گل بیشترین آمار دوران بازیگری خود را بدست آورد. چندلر هاتچیسون برای اولین بار از تاریخ ۲۷ نوامبر توانست بازی کند و از بند مصدومیت شانه خود رهایی یافت. شیکاگو در مقابل تیم‌هایی که درصد پیروزی‌هایشان بالای ۵۰ درصد است آمار ۱ پیروزی و ۱۵ شکست را در کارنامه دارد.

دالاس ماوریکس: رایان بروخوف، بازیکن رزرو دالاس به همراه چند بسکتبالیست استرالیایی شاغل در NBA و جی لیگ در تلاش برای جمع‌آوری پول جهت کمک به حادثه دیدگان آتش‌سوزی گسترده در کشور مادری‌ خود هستند. بروخوف در پایان بازی اظهار داشت:

با گروه کوچکی از بسکتبالیست‌های استرالیایی شاغل در لیگ NBA مشغول این کار هستیم و تقریباً به هدف خود نزدیک شده‌ایم. این کمترین کاری است که می‌توانیم برای هموطنان خود انجام دهیم. جی جی بارئا ششصد و نوزدهمین بازی خود را برای دالاس ماوریکس انجام داد و با رکورد جیسون تری مساوی کرد و این دو بازیکن در رده ششم پرسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه ماوریکس قرار دارند.

لاری مارککنن در مورد وضعیت مصدومیت خود گفت:

من گرم کردم و واقعا احساس خوبی داشتم. درد زیادی را احساس نکردم. می‌دانستم که به چه میزان درد می‌توانم غلبه کنم.

اما در کوارتر سوم، شیکاگو بولز از یک مصدومیت دیگر هم آسیب دید و دوندل کارتر جی آر در برخورد با دوایت پاول از بازی بیرون رفت. کارتر که سال گذشته به دلیل جراحی انگشت شست فقط در ۴۴ بازی حاضر شده بود با ویلچر از بازی بیرون رفت. تیم هارداوی جی آر که سه بازی گذشته تیمش را به دلیل مصدومیت همسترینگ از دست داده بود به این بازی رسید و دالاس را از حضور خود منتفع ساخت. هارداوی ۱۴ امتیاز در کوارتر اول بدست آورد و هر ۵ پرتاب او به درون سبد رفت که ۳ پرتاب سه امتیازی را شامل می‌شد. چارلیزل دقایق حضور او را محدود کرد و هارداوی با ۱۵ امتیاز در ۲۱ دقیقه به کار خود در این بازی پایان داد. هارداوی در پایان بازی اظهار داشت:

خوشحالم توانستم در این بازی تأثیر خود را بگذارم و در فاز هجومی حضور داشته باشم. هم‌بازی‌های خود را می‌ستایم. آن‌ها به خوبی من را پیدا و کار را برای من راحت کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *