• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • درخشش دوباره لوکا دانچیچ برای غلبه بر پورتلند کافی بود

درخشش دوباره لوکا دانچیچ برای غلبه بر پورتلند کافی بود

لوکا دانچیچ برای رسیدن به رکورد تریپل دبل جیسون کید در دالاس باید بیشتر منتظر بماند. این بازیکن ۲۰ ساله در این بازی پرتاب‌های سه امتیازی فوق‌العاده‌ای داشت.

درخشش لوکا دانچیچ برابر پورتلند

لوکا دانچیچ برای کسب سه امتیاز خود با ۸ پرتاب سه امتیازی بهترین عملکرد دوران بازیگری خود را ارائه داد، تیم هارداوی جی آر ۲۹ امتیاز بدست آورد و دالاس ماوریکس جمعه شب توانست پورتلند بلیزرز را با حساب ۱۲۰ بر ۱۱۲ از پیش رو بردارد. لوکا دانچیچ که در این بازی می‌توانست به رکورد ۲۱ تریپل دبل جیسون کید در دالاس برسد در این بازی ۸ ریباند و ۷ پاس گل داشت. قبل از اینکه او در ۲۸ فوریه تولد خود را جشن بگیرد، حداقل ۳ بار این شانس را دارد که نفر بعدی تریپل دبل لیست NBA باشد. مارک کوبان، مالک دالاس ماوریکس قبل از پایان بازی دراین‌باره اظهار داشت:

دیوانه‌کننده است. ضمن احترام به جیسون کید، بازی‌های الان بسیار سریعتر شده است و امتیازات بسیار بیشتری کسب می‌شود. بنابراین همه موارد را باید در نظر گرفت. کاری که او انجام داد کار یک پدیده است.

پرتاب سه امتیازی لوکا دانچیچ در دقیقه پایانی ۱۱ امتیاز برتری را برای دالاس ماوریکس به همراه داشت. دانچیچ که با ۸ پرتاب موفق از ۱۲ پرتاب سه امتیازی کمک کرد تا دالاس ماوریکس ۲۰ پرتاب موفق از ۴۷ پرتاب سه امتیازی خود داشته باشد در پایان بازی اظهار داشت:

ما در پایان بازی محاصره شده بودیم.

پورتلند تنها ۹ پرتاب موفق از ۳۰ پرتاب سه امتیازی خود داشت. دامیان لیارد ۳۴ امتیاز و کارملو آنتونی ۲۲ امتیاز برای پورتلند بلیزرز به دست آوردند. این تیم سی جی مک کالوم را در نیمه اول به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پای راست از دست داد. حسن وایتساید ۲۱ امتیاز و ۱۸ ریباند کسب کرد. دالاس ماوریکس زوج لوکا دانچیچ را در اختیار نداشت و کریستاپس پورزینگیس دهمین بازی متوالی خود را به دلیل مصدومیت از ناحیه زانوی راست از دست داد. تری اسکاتس، سرمربی پورتلند بلیزرز پس از پایان بازی اظهار داشت:

هر زمان که در دالاس بازی می‌کنیم، یکی از آن بازی‌های سخت رقم می‌خورد. دیداری بسیار رقابتی، تیم‌ها هر یک جلو می‌افتند و تیم دیگر به بازی برمی‌گردد. دانچیچ بازیکن بزرگی است و حتی در این دیدار پرتاب‌های سه امتیازی بهتری از خود به نمایش گذاشت.

لوکا دانچیچ

دامیان لیارد در کوارتر چهارم فقط ۲ امتیاز کسب کرد و ۱ پرتاب موفق از ۶ پرتاب خود داشت. لیارد که ۱۳ پرتاب موفق از ۲۵ پرتاب فیلد خود داشت و ۱۰ پاس گل به نام خود ثبت کرد در پایان بازی اظهار داشت:

مشخصاً، فکر می‌کنم هرگاه شما روی فرم خود نباشید و کمی بیمار باشید این مسئله روی عملکرد شما در زمین تأثیر خواهد گذاشت. اما من با این تفکر به زمین نمی‌روم که وای، من مریضم. هیچ‌گاه چنین گزینه فکری برای خودم در نظر نمی‌گیرم.

بعد از اینکه پورتلند تریل بلیزرز در اواخر کوارتر سوم ۱۷ امتیاز از دالاس عقب افتاد و قبل از آخرین پرتاب سه امتیازی لوکا دانچیچ، تیم‌ هارداوی جی آر در ۴ دقیقه مانده به پایان بازی پرتاب موفقی را انجام داد تا اختلاف را به ۵ امتیاز برساند. هارداوی ۹ پرتاب موفق از ۱۶ پرتاب خود داشت که شامل ۵ پرتاب موفق از ۸ پرتاب سه امتیازی او بود. ریک چارلیزل، سرمربی دالاس ماوریکس در پایان بازی اظهار داشت:

هارداوی در تمام شب‌ها فوق‌العاده ظاهر می‌شود و در هر دو سمت زمین عملکرد خوبی دارد. جنگنده و با سطح بالایی از تمرکز. پرتاب‌های او فوق‌العاده است.

نکات بازی:

پورتلند تریل بلیزرز: ماریو هزونجا بعد از مصدومیت و از دست دادن ۲ بازی در این دیدار حاضر بود. او در ۱۹ دقیقه حضورش ۷ امتیاز بدست آورد. گری ترنت جی آر در نیمه دوم به دلیل بیماری از زمین بیرون رفت.

دالاس ماوریکس: در کوارتر سوم آرنج لوکا دانچیچ در یک صحنه به صورت حسن وایتساید برخورد کرد که به نظر ناخواسته می‌آمد اما برخوردی ناخوشایند بود و داور به او اخطار داد. دانچیچ در بازبینی صحنه نسبت به تصمیم داور معترض بود اما حسن وایتساید هر دو پرتاب آزاد را از دست داد. در نیمه اول ۲ بار بر روی لوکا دانچیچ در زمان پرتاب‌های ۳ امتیازیش خطا شد، اولین بار پرتاب آزاد را از دست داد اما بار دوم ۴ امتیاز بدست آورد.

بازی بعدی:

پورتلند تریل بلیزرز: شنبه در اوکلاهاما سیتی مهمام اوکلاهاما سیتی تاندر خواهد بود.

دالاس ماوریکس: پنجشنبه به مصاف لس آنجلس کلیپرز خواهد رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *