• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • رکوردشکنی لوکا دانچیچ در ۴ بازی متوالی با بیش از ۳۰ امتیاز

رکوردشکنی لوکا دانچیچ در ۴ بازی متوالی با بیش از ۳۰ امتیاز

در مراسم درفت بازیکن آینده‌داری به نام لوکا دانچیچ حضور داشت که عنوان MVP دومین لیگ بسکتبال معتبر دنیا را با ۱۹ سال سن بدست آورده بود. پیش‌بینی می‌شد که او یکی از دو بازیکنی باشد که در مراسم درفت ۲۰۱۸ لیگ NBA به عنوان مستعدترین بازیکنان شناخته می‌شدند اما بنا به دلایلی بازیکن شماره ۳ شد.

ادامه درخشش لوکا دانچیچ

یکی از این دلایل این بود که لوکا دانچیچ بازیکن دسته دوم، با ارزشگذاری آتی کم و شانس کمی برای بزرگ شدن در میان دیگر بازیکنان آینده‌دار داشت. این بازیکن حالا ۴۱ امتیاز و ۱۰ پاس گل در سطح پلی آف تیم‌های کنفرانس غرب از خود به جای گذاشته و چهارمین بازی است که آمار بالای حداقل ۳۰ امتیاز و ۱۰ پاس گل را کسب کرده است. او فقط ۲۰ سال سن دارد.

آیا لوکا دانچیچ واقعاً یک بازیکن معمولی است؟

هیوستون راکتس آخرین قربانی لوکا دانچیچ است که یکشنبه و در پیروزی ۱۳۷ بر ۱۲۳ دالاس ماوریکس مقابل این تیم هرچه که می‌خواست در خط هجومی تیمش انجام داد. هیوستون راکتس هیچ عکس‌العملی نتوانست مقابل این ستاره اسلوونیایی داشته باشد. لوکا دانچیچ (۴۱ امتیاز، ۱۰ اسیست و ۵ پرتاب سه امتیازی) که دالاس ماوریکس را به سمت پنجمین پیروزی متوالی این تیم رهنمون ساخت. و حالا ما به آن بخش از برنامه خود رسیدیم که می‌دانیم لوکا دانچیچ به چه سطحی از آمار جدید و تاریخی خود رسیده است و این آمارها همینطور در حال تأثیرگذارتر شدن هستند. لوکا دانچیچ به دومین بازیکن جوان در تاریخ لیگ NBA تبدیل شد که در چهار بازی متوالی توانسته‌اند بیش از ۳۰ امتیاز کسب کنند. اولین بازیکن کوین دورانت بود. اکانت توئیتری لیگ NBA در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹ نوشت:

همچنین او اولین بازیکن دالاس ماوریکس است که در تاریخ این باشگاه در ۴ بازی متوالی بیش از ۳۰ امتیاز و ۱۰ پاس گل به نام خود ثبت کرده است.

لوکا دانچیچ

تنها بازیکنی که حداقل ۴ بازی متوالی با بیش از ۳۰ امتیاز و ۱۰ پاس گل در سالن تویوتا سنتر از خود به یادگار گذاشت. لوکا دانچیچ از این حیث به جمع راسل وستبروک و جیمز هاردن پیوست. تنها بازیکن بازنشسته‌ای که از فصل ۸۴-۱۹۸۳ موفق به ثبت این رکورد شد مایکل جردن بود. تیم مک ماهون، خبرنگار ESPN در اکانت توئیتری خود نوشت:

لبران جیمز تنها بازیکن در تاریخ NBA است که قبل از رسیدن به سن ۲۱ سالگی در چند بازی توانست ۴۰ امتیاز بدست آورد و ۱۰ اسیست از خود به جای بگذارد. لوکا دانچیچ در دو بازی از ۴ بازی این عملکرد را داشته است.

دانچیچ توانست در بازی مقابل هیوستون راکتس دو هزارمین امتیاز خود را بدست آورد. این بازیکن تا به حال توانسته ۲۰۱۶ امتیاز، ۷۲۵ ریباند و ۵۸۵ پاس گل در ۸۸ بازی دوران حرفه‌ای خود بدست آورد. تنها بازیکن در تاریخ لیگ NBA که به رکورد ۲۰۰۰ امتیاز/۵۰۰ ریباند/۵۰۰ پاس گل در بازی‌های کمتر رسید اسکار رابرتسون بود. به همه موارد فوق‌الذکر این را هم اضافه کنید که بعد از لبران جیمز، دانچیچ به دومین بازیکن جوانی تبدیل شده که با ۴۰ امتیاز موفق به ثبت تریپل دابل شده است و نزدیک بود در نیمه اول بازی در گلدن استیت واریرز نیز تریپل دبل کند. بازی فوق‌العاده دانچیچ در سال جاری موجب شده تا دالاس ماوریکس با رکورد ۱۱ پیروزی و ۵ شکست در رتبه سوم کنفرانس غرب قرار گیرد و رسیدن او به عنوان MVP و کسب دیگر افتخارات لیگ NBA را تسهیل کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *