لیست لوازم مورد نیاز بسکتبال برای کودکان: تجهیزات ضروری

لوازم مورد نیاز بسکتبال برای کودکان

تقریباً همۀ پسر ها می خواهند لبران جیمز و یا کوبی برایانت باشند. بازیکنان مطرح بسکتبال مثل ابر قهرمانان داستان ها هستند. دختر بچه ها نیز علاقه مند به این ورزش هستند. اما اگر فرزند شما نیز به ورزش بسکتبال علاقه نشان دهد، چه باید بکنید؟ چه چیز هایی در اولویت خرید هستند؟ در ادام لیستی از لوازم مورد نیاز فرزندانتان برای بازی بسکتبال گرداوری شده تا بتوانند خوشحال و ایمن از این ورزش لذت ببرند.

لیست لوازم مورد نیاز بسکتبال برای کودکان

1. توپ بسکتبال

توپ بسکتبال

طبیعتاً اولین اولویت شما  خرید توپ بسکتبال مناسب برای فرزندتان است. اطمینان حاصل کنید که توپی مناسب سن او تهیه می کنید، چرا که تأثیر زیادی بر روی نحوه بازی وی دارد. توصیه می شود که بازیکنان کم سن و سال تر با  پرتاپ توپ های کوچکتر در سبد هایی با ارتفاع کمتر آغاز کنند چرا که این امر باعث پیشرفت و توسعه تکنیک پرتاب بهتر می شود. بهترین حالت پرتاب زمانی است که بازیکنان شانه های خود را صاف نگه می دارند و از پا ها برای تولید نیرو مورد نیاز برای پرتاب استفاده می کنند. در حالی که، وقتی که توپ بیش از حد سنگین باشد، بازیکنان جوان تر حالت درست پرتاب را فدا می کنند تا با تاب دادن شانه های خود اقدام به پرتاب موفق کنند. توپ بسکتبال در اندازه های مختلف از سایز 1 تا 7 موجود است که این سایزها بر اساس شرایط کلی توپ طبقه بندی شده اند. اختلاف اندازه های کوچک نیز می تواند در عملکرد بازیکنان در زمین بازی تأثیر جدی داشته باشد. از توپ های کوچک و سبد های کوتاه برای بچه های کوچکترتان استفاده کنید تا به آن ها در ارتقاء اعتماد به نفس و حالت پرتاب درست کمک کرده باشید. با رشد و بزرگتر شدن آن ها می توانید توپ های مناسب فرزندانتان را برایشان خریداری کنید.

2. سبد بسکتبال

سبد بسکتبال

خرید یک سبد بسکتبال برای فرزندانتان به اندازۀ توپ مهم و حیاتی است. این دو از اصلی ترین لوازم مورد نیاز بسکتبال هستند و موارد دیگر از اولیت کمتری برخوردار اند. داشتن یک سبد بسکتبال برای تمرین باعث ارتقاء دقت پرتاب فرزندانتان، فعال و خوشحال بودن آنها، و ارتقاء اعتماد به نفسشان می شود. کاملاً واضح است که بچه ها نمی توانند روی سبدی هم ارتفاع با سبد بزرگسالان تمرین کنند. آن ها قد و قدرت کافی برای پرتاب توپ در این سبد های بلند را ندارند. اگر می خواهید به آن ها دانک کردن مثل لبران جیمز را آموزش دهید، باید سبدی مناسب برایشان تهیه کنید. همچنین می توانید تغییراتی در حلقه ای که از قبل داشته اید ایجاد کنید. منظور از حلقه همان فلز دایره ای شکل است که روی تخته متصل شده و تور از آن آویزان می شود . در ادامۀ راهنمایی برای تعیین ارتفاع حلقه از سطح زمین بر اساس رده بندی سنی آمده است:

1.82 متر ارتفاع از سطح زمین: 5 تا 7 سال

2.43 متر ارتفاع از سطح زمین: 8 تا 10 سال

2.74 متر ارتفاع از سطح زمین: 11 سال

3.04 متر ارتفاع از سطح زمین: 12 سال به بالا

3. لباس ورزشی بسکتبال

لباس ورزشی بسکتبال

اگر فرزندانتان به شکل رقابتی در لیگ های مدرسه و یا محله بسکتبال بازی می کنند، لباس ورزشی برای آن ها حیاتی است. حتی برای بچه هایی که به طور جدی بسکتبال بازی نمی کنند این لباس می تواند کمکی برای جدی تر شدن در بازی ها باشد. لباس های اصلی این ورزش پیراهن های ورزشی و یا کش بافت ها هستند که برای تمرین و مسابقه مناسب هستند. علاوه بر این، شرت ورزشی، جوراب، ژاکت و شلوار ورزشی نیز مورد نیاز هستند. متعلقاتی مثل مچ بند نیز برای بچه ها جالب و جذاب هستند.

4. کفش ورزشی بسکتبال

کفش ورزشی بسکتبال

اگر یک چیز باشد که به واقع بتواند عملکرد فرزندانتان را ارتقاء دهد، آن کفش ورزشی است و همین موضوع آن را به یکی از مهم ترین لوازم مورد نیاز بسکتبال برای فرزندتان تبدیل کرده است. به اشتباه کفش های پیاده روی و یا تنیس را خریداری کنید. کفش های بسکتبال دارای مزایایی در تولید خود هستند که آن ها را برای زمین بسکتبال ایدآل می سازد. برای مثال، کفش بسکتبال از ساق های بلندتر و جنس سفت تری برخوردار است این در حالی است که کفش های پیاده روی کوچک و سبک هستند. این طراحی سفت و ساق بلند است که مچ پای فرزندانتان را محافظت می کند و آن ها را قادر به حرکت و یا ایستادن های به یک باره در حین بازی می سازد. بسکتبال یک بازی سریع است که شامل تغییر مداوم در حرکت ها می شود. کفش های بسکتبال برای جذب تاثیرات ناشی از این تغییر در حرکت ها ساخته شده اند تا به این شکل از مفصل ها، زانو و حتی ستون فقرات بازیکنان محافظت کنند. علاوه بر این، کفش های بسکتبال دارای خطوط در کفی خود هستند که باعث جلوگیری از لیز خوردن بازیکنان در حین دویدن بر روی زمین می شود.

5. کیف بسکتبال

کیف بسکتبال

نکتۀ مثبت در بارۀ کیف بسکتبال این است که مشکل حمل توپ بسکتبال را حل می کند. وقتی فرزندتان می خواهد برای بازی با دوستانش به بیرون برود، قرار گرفتن توپ در این کیف ها یک مزیت بزررگ محسوب می شود. به علاوه، زمانی که فرزندتان با لباس ورزشی به جایی مثل مدرسه نمی تواند برود، این کیف ها به راحتی آن ها را در خود جایی می دهند. همچنین می توان هدفون، کیف کمک های اولیه، بطری آب، لثه محافظ دندان و هر وسیلۀ دیگر بسکتبال را ذخیره کنند. به همین صورت، یک کیف خوب باید فضای کافی برای ذخیرۀ هر چیزی که فرزندتان نیاز دارد که شامل گوشی و کیف پول نیز می شود را داشته باشد. دو انتخاب اصلی شما می تواند ساک دستی و یا کوله ورزشی باشد. در حالی که اگر می خواهید که فرزندتان از مزیت های هر دو مدل بهره مند شود، کیف های تلفیقی خریداری کنید. کیف های تلفیقی دارای بند هایی هستند که این اجازه را به فرزندتان برای حمل کیف به هر دو شکل می دهند.

6. ادوات محافظتی

ادوات محافظتی

بسکتبال می تواند برای بچه ها نیز ورزش خشنی باشد، مخصوصاً وقتی به شکل رقابتی بازی می کنند.خطراتی چون افتادن روی زمین، برخورد آرنج به دهان، برخورد اتفاقی با بازیکنان دیگر و یا برخورد توپ با سرعت بالا به صورت بازیکنان در این ورزش وجود دارد. برای ایجاد امنیت، نیاز به تهیۀ لوازم محافظتی مثل محافظ دهان، زانوبند و بازوبند برای فرزندانتان دارید. انجمن دهان و دندان آمریکا گزارش کرده که ورزشکان 60 برابر بیشتر از سایرین در خطر آسیب های دندانی در صورت عدم استفاده از محافظ دندان قرار دارند. زانو بندها بالشتک های فومی با قابلیت خمش هستند که دور زانو بسته می شوند. به دلیل احتمال زیاد افتادن هنگام دویدن، زانو بند ها از ادوات واجب بسکتبال هستند. آن ها ضربۀ حاصل از افتادن را جذب کرده و از مصدومیت جلوگیری می کنند. آن ها همچنین آسیب دیدگی ها را پوشش داده و از آن ها محافظت می کنند. بازوبند هها کار رانو بند ها را برا دست انجام می دهند. آن ها از مچ تا کتف بازیکنان را پوشش داده و شبیه به باند های فشاری هستند که معمولا از جنس پلاستیک و یا اسپاندکس می باشند. لازم به ذکر است که داشتن کیف کمک های اولیه می تواند برای مصدومیت های احتمالی بسیار کارآمد باشد.

حرف آخر

بیاید تا با نگاهی از منظر درست به تمام این موارد جمع بندی کنیم. چیزی که فرزندانتان برای بازی بسکتبال نیاز دارند یک توپ و سبد بسکتبال است. کفش ورزشی نیز اهمیت بالایی دارد و ادوات محافظتی همچون کیف کمک های اولیه نیز ضروری هستند. اگر فرزندتان در تیمی بازی می کند و یا بسکتبال را بسیار جدی دنبال می کند، شما باید برایش کیف و لباس ورزشی تهیه کنید. در کل، تمام مواردی که در این لیست لوازم مورد نیاز بسکتبال آمده برای لذت بردن از ورزشی که مایکل جردن در آن مشغول بوده حیاتی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *