پنالتی و خطا در بسکتبال: یک فهرست کامل همراه با ویدئو!

خطا در بسکتبال

 

خطا در بسکتبال هنگامی اتفاق می افتد که بازیکن قواعد را می شکند و برخورد غیر قانونی با حریف دارد. اگر بازیکن برای هر بازی محدودیت شخصی داشته باشد، این حتما یک برخورد شخصی بوده است. تخلفات نتیجۀ تعلیق در برخی بازی ها است.

به عبارت دیگر پنالتی اقدامی است که برای مجازات اشتباهات شما در بازی اتفاق می افتد. هر خطایی در بسکتبال منجر به یک پنالتی می شود.

این مقاله در ادامه پنالتی ها و خطاهای مرتبط با بسکتبال را فهرست کرده است.

خطا در بسکتبال

فهرست خطاها در بسکتبال

نگاهی به تخلفات در بسکتبال می اندازیم:

 1. خطا شخصی:

میان هر فرد به هنگام تماس با بازیکن حریف اتفاق می افتد.

 2. خطا تیمی:

این مجموع تمام خطاهایی است که در یک تیم مشخص به یک بازیکن داده می شود.

 3. خطا غیر اخلاقی:

بر طبق این بازی، این یک تماس خشن میان بازیکنان حریف است که خلاف قوانین می باشد و به دو بخش تقسیم می شود.

اولین خطاء غیر اخلاقی شامل برخورد غیر ضروری است درحالی که باید شامل یک برخورد مودبانه  باشد.

 4. خطا تکنیکی:

این نوع بر تیم، مربی یا بازیکن اعمال می شود. این نوع اساسا صرفا تماس فیزیکی نیست. برخی از چیزهایی که خطای تکنیکی بر آن ها اعمال پذیر است:

چیدمان دفاع غیر قانونی بازیکنان

تمسخر یا ابتذال

 5. خطا در بسکتبال:

این واقعا خطا نیست. این زمانی اتفاق می افتد که بازیکن فراتر از حد ممکن این کار را انجام می دهد. تعداد نرمال برای هر بازیکن در بازی پنج مرتبه است.

در اینجا شاید بازیکن با حریفی که در این بازی محروم است برخورد داشته باشد. با این وجود تمام برخورد های شخصی منجر به خطا نمی شود. اگر حریفتان را در موقعیتی نامناسب قرار دهید، این یک خطا شخصی محسوب می شود.

در برخی از ناحیه ها گرفتن نیز منجر به خطا می شود. تماس غیر ضروری و بیش از حد در طول بازی به عنوان یک حرکت غیر ورزشی به حساب می آید.

خطا در بسکتبال

پنالتی های بسکتبال

هرگونه خطا در بازی بسکتبال منجر به گرفتن پنالتی می شود. موقعیت پنالتی برای هر تیم به معنی دادن یک پرتاب دستی بلند به تیم حریف است.

این پنالتی ها می توانند برای یک فرد یا کل تیم باشد. آن ها شامل:

 1. Fallouts: تعداد خطاء بالا منجر به این حرکت می شود. اگر تعداد آن در هر بازی از حد معمول بگذرد از ادامه بازی محروم می شوید.

 2. پرتاب آزاد: هر بازیکنی که بر رویش خطا انجام شود یک پرتاب آزاد جایزه می گیرد. این اتفاق زمانی می افتد که بازیکن با توپ در یک مسیر مستقیم و باز حرکت کند تا اینکه با برخورد خشن بازیکن حریف رو به رو شود.

حرف آخر

این تمام چیزی بود که شما درباره خطاها و پنالتی در بسکتبال نیاز داشتید.

به عنوان یک بازیکن بسیاری از خطاها می تواند سابقه شما در این بازی را خراب کند. به هنگام بازی باید احتیاط کنید تا جای ممکن از خطا و پنالتی بپرهیزید.

به یاد داشته باشید که مرتکب خطا شدن بیشتر از 5 بار، منجر به اخراج شما از بازی می شود. و فرصتی به تیم حریف می دهد تا بر تیم شما غلبه کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *