• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • آیا کوای لنارد می تواند تاریخی‌ترین فصل خود را کلیپرز به سرانجام برساند؟

آیا کوای لنارد می تواند تاریخی‌ترین فصل خود را کلیپرز به سرانجام برساند؟

کوای لنارد ، فوروارد در تاریخ ۱۰ مارس در کمتر از ۲۶ دقیقه ۲۳ امتیاز کسب کرد و ۶۴ درصد پرتاب موفق و ۴۰ درصد پرتاب موفق سه امتیازی را به خود اختصاص داد و در کنار آن ۵ پاس گل و ۴ ریباند نیز داشت تا کلیپرز در آن بازی مقابل گلدن استیت واریرز به پیروزی برسد.

آیا کوای لنارد در کلیپرز موفق می شود؟

همچنین لنارد هیچ توپی را لو نداد. در حالی که NBA دوران تعلیق خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا می‌گذارند، آن شب‌ها سریعاً در حال فراموشی هستند. در طی یک ۲۴ ساعت، مسابقات این فصل لیگ NBA به حالت تعلیق درآمد.هیچ‌کس نمی‌داند سرانجام مسابقات لیگ NBA چه خواهد بود. آیا اصلاً دوباره از سر گرفته خواهد شد و اگر جواب مثبت باشد این ازسرگیری چگونه خواهد بود. خواه این آخرین بار حضور کوای لنارد در مقابل گلدن استیت واریرز در این فصل باشد یا نباشد، آخرین باری بود که دیدیم که او با بالاترین آمار دوران حرفه‌ای خود با میانگین ۲۶.۹ امتیاز و ۵ پاس گل و ۷.۳ ریباند مساوی می‌کند و این فصل به یکی از خاطره‌انگیزترین فصول او تبدیل شده و همچنین یکی از آمارهای بالای انفرادی تاریخ تیم لس آنجلس کلیپرز بوده است. گرگ آنتونی که سابقه ۱۱ سال حضور در بسکتبال NBA را دارد و اکنون آنالیزور لیگ NBA در رسانه Turner Sports محسوب می‌شود در این باره گفت:

این سناریو نباید برای این بازیکن به همین‌جا ختم شود. او سال گذشته توانست عنوان MVP فینال را بدست آورد. به عقیده من بدون شک او خود را به عنوان یکی از ۵ بازیکن برتر لیگ به اثبات رسانده است. وقتی به کاری که او کرده فکر می‌کنید درمی‌یابید که دیگر بازیکنان کلیپرز که رشد خوبی داشته‌اند بلیک گریفین و کریس پال هستند. این ۳ بازیکن بزرگترین تأثیر را به لحاظ آماری و پیروزی در این تیم داشته‌اند. اما در این میان روی لنارد می‌توان بدون شک و تردید صحبت کرد.

قبل از این فصل، آمار ۲۶ امتیاز، ۷ ریباند و ۵ پاس گل تنها ۳۷ بار در تاریخ لیگ NBA تکرار شده است و حالا کوای لنارد از لس آنجلس کلیپرز، یانیس آنتتوکومپو از تیم میلواکی باکس، لوکا دانچیچ از تیم دالاس ماوریکس و راسل وستبروک از تیم هیوستون راکتس به این گروه از بازیکنان پیوسته‌اند. لنارد در حالی به این آمار رسیده است که رد هر بازی ۳۲.۲ دقیقه بازی کرده است و از حیث کمترین میزان حضور میانگین در میان ۴۱ فصل عادی برگزار شده در این آمار در رتبه دوم جای دارد. خط آماری ۲۶ امتیاز، ۷ ریباند و ۵ پاس گل به علاوه ۱.۵ توپ‌ربایی فقط ۱۵ بار و توسط ۵ بازیکن تکرار شده است. حالا کوای لنارد و راسل وستبروک به این جمع پیوسته‌اند. رالف لالر، که در ۴۰ سال گذشته عضو رسانه‌ای کلیپرز بوده است گفته که ماهیت کوتاه این فصل کوای لنارد که از ۶۴ بازی در ۵۱ بازی حاضر بوده است کار او را برای رتبه‌بندی قیاسی با ستاره‌های فصول قبل لس آنجلس کلیپرز دشوار کرده است.

کوای لنارد

لالر در ادامه افزود:

اما شما می‌بینید که او با فکر بازی می‌کند، این بازیکن می‌تواند به یکی از بزرگترین بازیکنان لس آنجلس کلیپرز تبدیل شود. کریس پال اینجا بود و جوان هم محسوب می‌شد، بلیک گریفین با استعداد و التون برند نیز در این تیم بودند و در طول چند سال بازیکنان بسیار خوبی در کلیپرز حضور داشتند و مدت زمان حضور هیچ‌یک از آنان در این تیم به اندازه کافی طولانی نبود.

لنارد نزدیک به دو برابر کردن آمار میانگین ۲.۷ پاس گل در هر بازی است و این آمار او را تبدیل به پنجمین بازیکن تاریخ لس آنجلس کلیپرز می‌کند که با قد ۲ متر و بالاتر در یک فصل توانستند آمار حداقل ۵ پاس گل را خلق کند. پیشرفت او به عنوان یک بازیساز نیازهای جدید تیمش را برآورده کرده است. لنارد در بازی ۱۴ ژانویه مقابل لس آنجلس کلیپرز به تنها بازیکن تاریخ لس آنجلس کلیپرز تبدیل شد که در کمتر از ۳۰ دقیقه ۴۰ امتیاز کسب می‌کند. در میان بازیکنان کلیپرز که حداقل یک نیم‌فصل در تیم بازی کرده‌اند، لنارد در زمینه نرخ کارایی بازی در رتبه دوم قرار دارد و فقط کریس پال در فصل ۱۲-۲۰۱۱ عملکردی بهتر از او داشته است. لنارد در بازی‌های اخیر به فرمی رسید که در ابتدای فصل بدان دست نیافته بود. از تاریخ ۱ ژانویه او توانست در ۱۰۰ موقعیت خود میانگین ۱۱۸.۶ امتیاز بدست آورد که ۶ امتیاز بیشتر از ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر بوده است. او در تاریخ ۱۰ ژانویه که توانست در لس آنجلس مقابل گلدن استیت واریرز ۳۶ امتیاز بدست آورد اظهار داشت:

احساس بهتری دارم. امیدوارم از این پس موفق‌تر ظاهر شوم.

او این مهم را انجام داد. این شب شروع ۹ بازی متوالی بود که او توانست حداقل ۳۰ امتیاز در آن‌ها کسب کند و از این حیث در تاریخ رقابت‌ها در رتبه دوم ایستاد. در طول ثبت این نوار امتیازگیری او میانگین ۳۶.۴ امتیاز، ۷.۷ ریباند، ۵.۲ پاس گل و ۲.۲ توپ‌ربایی را به ثبت رساند و در کل ۵۱ درصد پرتاب موفقو ۳۹.۷ درصد پرتاب موفق ۳ امتیازی داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *