• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • کوین دورانت بالاتر از لبران جیمز؟ فینال ۲۰۱۷ قرار بود همه چیز را عوض کند

کوین دورانت بالاتر از لبران جیمز؟ فینال ۲۰۱۷ قرار بود همه چیز را عوض کند

کوین دورانت بالاتر از لبران جیمز؟ فینال ۲۰۱۷ قرار بود همه چیز را عوض کند

لبران جیمز به عنوان بهترین بازیکن بسکتبال شناخته می‌شود؛ و به نظر می‌رسد این همان عنوانی است که کوین دورانت به شدت برای به دست آوردنش تلاش می‌کند.
امروز در این مقاله‌ی «سایت خبری بسکتبال» بسکتفا میخواهیم ترجمه مقاله‌ای از اتان استراس را درباره‌ی دورانت به شما تقدیم کنیم. اتان استراس از وبسایت The Athletic به تحلیل این موضوع پرداخته است که چرا بسیاری از مردم فکر می‌کنند که دورانت وریرز را ترک می‌کند و چگونه لبران جیمز بر این تصمیم اثرگذار است. یک بخش مهم از این گزارش: کوین فکر می‌کرد شکست دادن جیمز و البته تیم کلیولند کاوالیرز در فینال ۲۰۱۷، باعث می‌شود مردم او را بهترین بازیکن NBA لقب دهند.

از وبسایت The Athletic:
بعضی از هم‌تیمی‌های دورانت معتقدند که بزرگ‌ترین موفقیت‌های او و چیزی که او هم‌اکنون از آن رنج می‌برد به هم پیوند خورده‌اند، یا حتی بیشتر از این، موفقیت‌هایش کمتر به چشم می‌آیند. منابع می‌گویند که دورانت باور داشت که سبقت گرفتن از لبران جیمز در فینال ۲۰۱۷ باعث می‌شود او را در حد بهترین بازیکن بسکتبال پرستش کنند، جایگاهی که کوین مدت زیادی مشتاق به دست آوردنش بود. لبران در فینال ۲۰۱۷ به طور میانگین ۳۳/۶ امتیاز در هر بازی به دست آورد و در بازی آخر موفق به ثبت تریپل دبل (کسب حداقل ده امتیاز در سه مورد از بین اقدامات توپ‌ربایی، امتیازآوری، ریباند، پاس گل و بلاک) شد. این در حالی بود که دورانت در عملکرد دفاعی فوق‌العاده بود و سیلی محکمی به صورت کینگ (لقب لبران جیمز) زد.
در عوض هیچ جابجایی بزرگی در رده‌بندی اتفاق نیفتاد؛ تنها چیزی که به خاطرش تمجید شد درخشش مقتدرانه در مسابقات پلی‌آف بود. کوین دورانت علی‌رغم کسب یک پیروزی بزرگ، باز هم به عنوان نفر دوم شناخته می‌شد؛ این در حالی بود که تجربه‌ی نفر دوم شدن را در سال ۲۰۱۳ داشت و از آن خسته شده بود. از نظر کارشناسان، توییتر بسکتبال و شاید مهم‌تر از همه، کمپانی نایکی که قراردادش با دورانت بلندمدت‌تر از هر تیمی بود، او هم‌چنان پشت سر لبران جیمز قرار داشت. سپس در فینال بعدی هم اتفاقات مشابهی رخ داد، با نتایجی کم و بیش مشابه، آن هم در حالی که هواداران برای دومین بازیکن ارزشمند فریاد تشویق سر می‌دادند.

دورانت به این معروف است که در برابر انتقادات ظرفیت بالایی ندارد. ماجرای حساب کاربری مخفی او را همه به یاد دارند؛ او به شکل ناشناس از خودش در برابر آنهایی که در اینترنت به شخصیت او حمله می‌کردند دفاع ‌کرد. حتی به شکل عمومی جواب کسانی که او را در شبکه‌های اجتماعی مسخره می‌کردند داد، کاری که از کمتر سوپراستاری سر می‌زند. در تصویر زیر به نظر می‌رسد ادمین صفحه‌ی توییتر دورانت یادش می‌رود جواب منتقدان را با حساب کاربری ناشناس بدهد!

توییت کوین دورانت

این داستان‌ها یک سوژه‌ی داغ برای لذت بردن اهالی توییتر NBA است، هم‌چنین قابل توجه است که همه‌ی این‌ها چه تاثیری بر آینده‌ی دورانت خواهند داشت. همانطور که استراس نوشته است، عطش دورانت برای بهترین شدن به این معنا است که ممکن است او وریرز را ترک کند و به تیمی برود که ترکیبش مانند ترکیب منتخب آل استار نباشد تا بتواند ارزش‌های خود را ثابت کند.
او برای این که هر سال قهرمانی بیاورد در موقعیتی عالی قرار دارد، اما برای این که ارزش‌های او را بشناسند، که ظاهرا خودش هم همین را می‌خواهد، باید دنبال یک موقعیت بهتر باشد. البته اینطور هم نیست که کسی دورانت را بازیکن بدی بداند. اغلب فقط او را پایین‌تر از جیمز می‌بینند و دلایل خوبی هم برای این ادعا دارند.

چه چیزی در انتظار کوین دورانت است؟

درست است که دورانت به صورت پیاپی عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال NBA را برده است، ولی این چیز دور از انتظاری نبود. جیمز اما با ثبت میانگین بالا در تریپل دبل (کسب حداقل ده امتیاز در سه اقدام از بین پنج اقدام امتیازآور) فینال ۲۰۱۷ را به سلطه‌ی خود درآورد؛ البته که مردم جیمز را همچنان به عنوان مرد شماره‌ یک به یاد خواهند داشت.

با این اوصاف چه چیزی در انتظار کوین دورانت است؟ قریب به یقین می‌توان گفت او این تابستان گلدن استیت را به مقصد نیکس ترک می‌کند، تیمی که به سقف معین حقوق نرسیده و بنابراین جا برای بازیکنی مثل دورانت دارد. اگر دورانت بتواند به نیکس کمک کند تا اولین قهرمانی خود را بعد از ۱۹۷۳به دست آورند، آن وقت ممکن است نگاه‌ها به او تغییر کند و جامعه‌ی بسکتبال او را بهتر از قبل ارزیابی کند.

 

امیدواریم این مقاله از سایت خبری بسکتبال بسکتفا مورد قبول شما واقع شده باشد. منتظر مقالات بعدی ما در بسکتفا باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *