بررسی بازیکنان آماده این روزهای بسکتبال NBA

دراین نوشته به بررسی بازیکنان آماده این روزهای بسکتبال NBA می‌پردازیم و اوضاع آنها و تیمشان را بررسی می کنیم. ابتدا به سراغ دومهره کلیدی این روزهای گلدن استیت واریرز می‌رویم و چگونگی متحول شدن آنها در هفته‌های اخیر را بررسی می‌کنیم، سپس درباره MVP سال گذشته لیگ بسکتبال NBA و اینکه چگونه همچنان تیم هیوستون راکتس را در بالای جدول نگه داشته است صحبت می‌کنیم. پس از آن به سراغ ستاره سابق تیم کلیولند کاولیرز و ستاره‌ی امروز تیم بوستون سلتیکس یعنی کایری اروینگ می‌رویم و راز شکست ناپذیری تیم بوستون سلتیکس را در لیگ بسکتبال NBA بررسی می‌کنیم و در آخر درباره دوستاره‌ای که در این هفته‌ها اسم‌ها آنها بیشتر به گوش می‌رسد صحبت خواهیم کرد. در ضمن این یک رده بندی نیست و بازیکنان طبق رتبه بندی خاصی اولویت بندی نشده‌اند.

بسکتبال NBA ؛دی مارکوس کازینز

بعد از نزدیک یک سال ریکاوری از مصدومیت پارگی تاندون آشیل، او به انتظارها برای اولین بازی‌اش برای گلدن استیت واریرز در لیگ بسکتبال NBA در بازی مقابل لس آنجلس کلیپرز خاتمه داد و در آن بازی فوق العاده بود. به ثبت رساندن ۱۴ امتیاز در ۱۵ دقیقه، ۳ پرتاب موفق سه امتیازی از ۴ پرتاب انجام شده،۶ ریباند، ۳ پاس گل و ۱ بلاک، عملکرد او در این بازی بود. کازینز دوشنبه شب و در بازی مقابل لس آنجلس لیکرز، آمار ۸ امتیاز، ۵ پاس منجر به گل و ۹ ریباند را ثبت کرد. مردم با خود می‌گویند کازینز جنگجویان را چگونه تغییر داده است؟ او، تیمش را تغییر نداده است. کلید ماجرا همینجاست. اگر گلدن استیت اولویتش را کازینز قرار می‌داد و از سرعت بازی خود کم می‌کرد، آن وقت میشد چنین چیزی گفت. با استناد به صحبت های استیو کر، جنگجویان سرعت بازی خود را برای او کاهش نداده‌اند. کاری را انجام می‌دهند که لازم است به کار گیرند. در زمین می‌دوند و زهر خود را به رقبا می‌ریزند. حالا آن‌ها یک فاکتور جدید به نام کازینز در زیر سبد دارند که پرتاب‌های سه امتیازی نیز به ثمر می‌نشاند. البته او آن پاسور قهاری که آن ها در حملات نیمه زمین حریف به ویژه در منطقه پست می‌خواهند، نیست. کازینز، پشتیبان استفن کری در نفوذها و پرتاب هایش در زیر سبد است. آندره ایگودالا نقش پاسور برای بازیکنانی که به دنبال پرتاب‌های سه امتیازی هستند را در بازی مقابل لیکرز ایفا کرد. بیش از این‌ها را درباره آن‌ها خواهیم دید.

به علاوه، واریرز در حضور ۳۶ دقیقه ای کازینز خارق العاده بوده‌اند، او با گرفتن جای ایگوادالا در ترکیب اولیه، ترکیب واریز را خطرناک تر از گذشته کرده است. قبل از وارد شدن کازینز، واریرز با دو بازیکن غیرشوتزن یعنی دریموند گرین وکوون لونی بازی را آغاز می‌کرد. برای تیمی که از 3 تا از بهترین شوتزن ها بهره می ‌برد،قطعا فقط یک بازیکن که می ‌تواند دفاع کند یعنی گرین نمیتواند فضا را برای دفاع کردن پوشش دهد. با حضور کازینز، حالا شوتزن‌ها کارشان را راحت تر انجام میدهند و گلدن استیت واریرز هر تیمی را از پیش رو بر می‌دارد. کازینز دقیقا همان بازیکنی است که جنگجویان برای نزدیک به چهار سال از کمبود او رنج می‌بردند.

بسکتبال NBA

کلی تامپسون

کلی تامپسون یکی از بهترین عملکرد های خودش در شوت زنی را با به ثمر رساندن در ۱۰ شوت اول سه امتیازی اش در مقابل لس آنجلس لیکرز در همین فصل نشان داد و با رکورد سال ۲۰۱۱ لاوسون برابری کرد. همچنین او در این بازی ۴۴ امتیاز به دست آورد و از ۲۰ شوتش ۱۷ بار موفق به کسب امتیاز شود در حالی که فقط ۲۷ دقیقه بازی کرد. تامپسون در بسکتبال NBA به این عملکرد ها مشهور است و وقتی او اینگونه عملکرد ها را در یک بازی داشته باشد کمتر کسی در دنیا مانند او شوت خواهد زد که استفن کری را هم شامل این افراد می‌شود. البته این شوت ها خیلی کمتر از شوتهای جادویی استفن کری می‌باشند برای همین بیشتر مورد توجه هم تیمی های تامپسون قرار میگیرند . عملکردهای او در هفته های اخیر باعث شده که همگان عملکرد دلسرد کننده اورا در ابتدای فصل فراموش کنند. در بازی بعدیشان مقابل سن آنتونیو اسپرز او توانست به تنهایی ۲۶ امتیاز، ۱ ریباند، ۶ پاس منجر به گل ثبت کند و در ۵۲ درصد شوت‌هایش را توپ را وارد سبد کند. همه این آمارها تصادفی نیست، جنگجویان تا آن بازی توانسته بودند ۱۰ بازی ۱۱ بازی اخیر خودشان را با برد پشت سر بگذارند.

تامپسون اکنون یه بازیکن کلیدی برای تیم گلدن استیت وایرز در لیگ بسکتبال NBA محسوب می‌شود و همگان می‌دانند چه چیز هایی از کری و دورانت انتظار دارند اما وقتی تامپسون شروع به حرکت می‌کند، حریف می ‌فهمد نمی‌تواند از پس تمام بازیکنان گلدن استیت بر بیاید. برای اثبات این موضوع، گلدن استیت ۲۱ بازی که تامپسون حداقل ۴۰ درصد پرتاب های سه امتیازی‌اش موفق بوده و توانسته از ۱۹ بازی با پیروزی خارج شود و فقط در ۲ بازی متحمل شکست شده است.

بسکتبال NBA

جیمز هاردن

او در بازی مقابل فیلادلفیا سونی سیکسرز توانست ۳۷ امتیاز کسب کند و در ۶ پرتاب از ۱۳ پرتاب سه امتیازی‌اش توانست توپ را وارد سبد کند. او در بیست بازی پشت بییشتر از ۳۰ امتیاز در هربازی گرفته و میانگین آمار ۴۲.۲ امتیاز در هربازی را در طول این بیست بازی در لیگ بسکتبال NBA ثبت کرده‌است. او بامیانگین ۳۵.۷ امتیازدر هر بازی در بازی‌های های امسال از این نظر در لیگ پیشتاز است. او حتی در بازیای این فصل آمار ۵۸ و ۵۷ امتیاز در یک بازی را نیز ثبت کرده است. می‌توان گفت هیچ بازیکنی در مقایسه با او در امتیازگیری حرفی برای گفتن ندارد. اما مشکل اینجاست که همه این عملکردهای بی نظیر برای به صدر رسیدن هیوستون راکتس کافی نیست و حالا کلینت کاپلا به دلیل مصدومیت از میادین دور است و کریس پال به تازگی به ترکیب این تیم بازگشته است. پس از پیروزی برابر گلدن استیت واریرز در سوم ژانویه، آنها در ۹ بازی بعدیشان در لیگ بسکتبالNBA  ۵بارشکست خوردند. سه شکست آنها مقابل تیم های فیلادلفیا سونی سیکسرز، میلواکی باکس و پورتلند تریل بلیرز بود، البته آنها توانست دنور ناگتس قدرتمند این فصل را شکست دهند.

هیوستون این فصل تیمی است که نمی‌تواند در بازی با تیم‌های ضعیف لیگ بردهای لازم راکسب کند و این به نقطه ضعف این تیم تبدیل شده‌است. هیوستون در این فصل در مقاطعی دوتا از بهترین بازیکنان خود را از دست داد و این کار هر تیمی راسخت می‌کند. گلدن استیت واریرز در ۱۱ بازی‌ای که استفن کری را در اختیار نداشت فقط در ۵ بازی پیروز شد و لس آنجلس لیکرز در ۱۴ بازی‌ای که لبران جیمز را دراختیار نداشت فقط در پنج بازی به پیروزی رسد و در ۹ بازی شکست خورد. عملکردی که هاردن برای نگه داشتن هیوستون در بالای جدول انجام داد کاری معجزه‌آسا بود تا وقتی که مصدوم این تیم به ترکیب باز گردند. استراتژی هیوستون در این فصل مشخص است، پرتاب های سه امتیازی بیشترین سبت به حریف انجام بده و آنها این کار را در این فصل به طور فوق‌العاده‌ای خوب انجام داده‌اند.

جیمز هاردن لیگ بسکتبال NBA

کایری اروینگ

کایری اروینگ پس از عذر خواهی از هم‌تیمی‌هایش برای چندبار انتقاد کردن از آنها، فرم خوبی پیدا کرده است. او ۴۳ پاس منجر به امتیاز در ۴ بازی قبلی خود در لیگ بسکتبال NBA ثبت کرده و در همه این ۴ بازی بوستون سلتیکس موفق به کسب پیروزی شده‌است. اگر بخواهیم به طور کلی کاری که اروینگ انجام می‌دهد را تشریح کنیم، باید گفت او یکی از بهترین بازیکنان در انگیزه دادن به هم‌تیمی‌های خود است.

رهبری چیزی نیست که بتوانیم آن را در خود از بین ببریم یا به وجودش بیاوریم و اروینگ از آن دست بازیکنان است که این را در وجودش دارد. کایری در تمام تو فصل بازیکن شورانگیزی بوده‌است، از روز اول تمام سعی‌اش را کرده که مطمئن شود گزینه های حمله بوستون تعداد توپ کافی برای کسب امتیاز به دستشان می‌رسد. شاید در ابتدا خط حمله بوستون ضرب آهنگی که باید داشته باشد را نداشت اما با گذشت زمان، آنها تعادل خودرا پیداکرده‌اند و برای هر تیمی خطرساز هستند.آنها اکنون در قامت یک مدعی برای قهرمانی لیگ بسکتبال NBA ظاهر شده‌اند و دست تلاش برنمی‌دارند.

لوکا دانچیچ

لوکا دانچیچ همان مهاجمی هست که هر تیمی در لیگ بسکتبال NBA دلش میخواهد اورا در ترکیبش داشته باشد، اما پست اصلی او گارد راس است چیزی که ریک کارلیزل سرمربی دالاس موریکس با آن اشاره کرده‌است. فقط کافی است توپ به دست دانچیچ برسد، او بازیکنی بی نظیر در حمل توپ و ساخت موقعیت است و همه بازیکنان دالاس موریکس این را می‌دانند. همچنین او بازیکنی فوق العاده بدون توپ است و تیم دالاس موریکس هجوم های متنوعی را در هر مقطع از بازی انجام می‌دهد. شاید یکی از دلایل ترید کردن دنیس اسمیت حضور بازیکنی چون لوکا دانچیچ است. حالا آنها به راحتی توانستند اورا با مبلغی بالا به نیویورک نیکس بفروشند و نگران جای خالی او نباشند.

لوکا دانچیچ

دی‌آنجلو راسل

راسل به عنوان بهترین بازیکن هفته کنفرانس شرق لیگ بسکتبال NBA  با میانگین آمار ۲۸ امتیاز، ۷ پاس منجر به امتیاز و ۵۳ درصد موفقیت در پرتاب‌ها در جریان پیروزی‌های پشت سرهم بروکلین نتس مقابل بوستون سلتیکس، هیوستون راکتس واورلاندو مجیک، نام گرفت. بروکلین چهارمین برد پیاپی اش را مقابل ساکرامنتو کینگز بدست آورد که در آن بازی نیز راسل فوق‌العاده ظاهر شد و توانست ۳۱ امتیاز،۸ پاس منجر به امتیاز و ۵۰ درصد پرتاب سه امتیازی موفق ثبت کند.

او در این فصل لیگ بسکتبال NBA به طور میانگین ۳۸ درصد پرتاب موفق سه امتیازی ثبت کرده که از میانه فصل و ماه دسامبر تا به امروز این آمار را به ۴۰ درصد افزایش داده‌است. او در هر بازی چندین پاس استثنایی ارسال می‌کند و سرعتش در این مقطع فصل بسیار عالی است. او از آن دسته بازیکنانی نیست که عجله کند بلکه بر عکس با همراه توپ صبر بسیار خوبی دارد و دور از سبد با دریبل و نگه داشتن توپ سعی می کند بازی را باز کند. شاید این بهترین فرم راسل در طول دوران بازیگری او باشد و وقتی او خوب است بروکلین نتس غیرقابل مهار می‌شود. سوال اینجاست که آیا مدیران بروکلین نتس قرار داد اورا تمدید خواهند کرد یا خیر، با عملکردی که او تا بدین جا داشته شاید آنها پیشنهاد ۱۵ میلیون دلار برای چهار سال را به او بدهند که با این فرم او قطعا ارزشش را دارد. همچنین آنها میتوانند برای آزاد شدن بازیکنی بزرگ صبر کنند ولی اینکه تا چه موقع میتوانند تمدید با راسل را به تاخیر بیاندازند، چیزی جالب برای طرفداران بسکتبال خواهد بود.

دی‌آنجلو راسل

شاید بازیکنی چون یانیس آنتتوکونمپو، جرج پاول، آنتونی دیویس و چند بازیکن دیگر می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند اما می‌توان گفت بازیکنان موجود در این لیست در این هفته‌های اخیر استثنایی کتار کرده‌اند وقطعا شایسته حضور در این لیست بوده‌اند. حال باید آیا این بازیکنان می‌توانند این عملکرد درخشان خود را در هفته های آتی لیگ بسکتبال NBA تکرار کنند یا خیر.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *