آغاز هیجان و نگرانی در دیزنی با ورود تیم های NBA

 

 

پس از چهار ماه صبر و برنامه ریزی، بالاخره حباب محل برگزاری ادامه فصل ان بی ای آماده آزمایش است. 6 تیم نخست، یعنی بروکلین نتس، دنور ناگتس، اورلاندو مجیک، فونیکس سانز، یوتا جاز و واشنگتن ویزاردز قرار است روز سه شنبه به والت دیزنی ورلد در کنار اورلاندو، فلوریدا برسند. 8 تیم دیگر هم چهارشنبه به این محل می رسند و نهایتا 8 تیم باقی مانده در روز پنجشنبه وارد والت دیزنی ورلد می شوند و کمپ های تمرینی از آن روز آماده شروع به کار خواهند بود.

 

 

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تمام تیم ها حداقل به مدت 5 و نیم هفته در دیزنی خواهند بود و بعضی از آنها مدت حضورشان در دیزنی به بیش از 3 ماه خواهد رسید. برخی افراد – قطعا نه همه آنها – تا حد زیادی خوشبین هستند که این آزمایش ها برای اینکه بشود این فصل از لیگ ان بی ای را به پایان رساند، کافی هستند. این آزمایش ها متشکل از تست های روزانه کرونا، جدایی افراد از دوستان و خانواده هایشان برای چند هفته یا چند ماه و مقررات سفت و سخت در مجموعه دیزنی ورلد درباره تقریبا هر چیزی که بتوان تصورش را کرد هستند.

 

برندان اینگرام، گارد تیم نیو اورلینز پلیکانز در این مورد می گوید: «من زیاد اطمینان ندارم اما به هر حال آنها به ما گفته اند که برویم. خواهیم دید.»

 

 

فرآیند ورود تیم ها به این ترتیب ساده سازی می شود: بازیکنان و کادر تیم ها پس از ورود به محل توسط ماموران امنیتی چک می شوند و سپس به سرعت برای تست کرونا به اتاق مخصوصی که در هتلشان هست می روند. آنها توضیحی مختصر درباره برنامه تست گیری و دیگر مسائل دریافت خواهند کرد و آنچه نقش کلید اتاقشان را دارد نیز تحویل می گیرند. سپس به تست گیری اولیه برای هم ویروس کرونا و هم بررسی حضور آنتی بادی وارد می شوند. تست گیری ویروس هر روز ادامه خواهد داشت اما آزمایش آنتی بادی قرار است تنها یک بار در فلوریدا انجام شود.

 

در اتاق ها، یک کیت متشکل از دماسنج، دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون و 2 آیتم اختیاری – سنسور فاصله گذاری فیزیکی و یک حلقه با قابلیت ثبت خواب و فعالیت های بدن – انتظار بازیکنان و اعضای کادر تیم ها را می کشد. علاوه بر این برخی تجهیزات شخصی محافظت کننده مثل دستمال مرطوب برای تمیز کردن سطح خارجی چمدان هایشان نیز در اتاق های آنها وجود دارد.

 

 

داریل موری، مدیر تیم هیوستون راکتس می گوید: «من فکر می کنم که ما در مسیر درستی هستیم و برنامه های صحیحی را انجام می دهیم. اما تصور می کنم هر روز اطلاعات جدیدی می آید و به همین دلیل به نظرم اگر هر کسی الان درباره همه چیز مطمئن است، در اشتباه است. همه ما باید با هشیاری به درک ریسک ها ادامه دهیم و آنها را مدیریت کنیم در مقابل پیامد های احتمالی و جلو برویم.»

برای بعضی تیم ها این فرار در زمانی نه چندان دور از درگیری مجددشان با ویروس صورت می گیرد. میامی هیت باشگاه خود را هفته پیش تعطیل کرد؛ بعد از اینکه چند تست با نتیجه مثبت همراه شد. میلواکی باکس و ساکرامنتو کینگز هم آخر هفته با تجربه شرایط مشابه، همین تصمیم را گرفتند و حالا 7 تیم از 22 تیم حاضر در دیزنی ورلد، مجبور به تعطیل کردن سالن های تمرینی خود شده اند.

همه اینها البته جمع می شود با مورد بعدی یعنی اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فلوریدا همچنان در حال افزایش است و درصد تست های مثبت در مقایسه با استانداردهای چند هفته قبل، غافلگیر کننده است.

لونزو بال، گارد تیم نیو اورلینز پلیکانز می گوید: «هر چقدر که ما تلاش می کنیم به قوانین عمل کنیم، فکر می کنم به ما کمک می کند که بتوانیم این فصل را پیش ببریم. من واقعا نمی توانم به شما بگویم که آیا این برنامه ها عملی خواهد بود یا خیر.»

نکته دیگر این است که همه تیم ها، کل نفرات اعزامی شان را به صورت یکجا وارد دیزنی ورلد نمی کنند. جیمز جونز، مدیر تیم فونیکس سانز گفت که بعضی از بازیکنان این تیم به صورت جداگانه وارد اورلاندو می شوند و هنوز برخی تصمیم ها گرفته نشده است.

جونز اضافه کرد: «تطبیق اولیه کار سختی خواهد بود. پنج، شش روز نخست – شما دارید درباره قرنطینه حرف می زنید و تلاش می کنید که با محیط جدید سازگار شوید، سعی می کنید که تطبیق پذیری و ریتم خود را متوجه شوید. اما زمانی که بازی ها شروع شود، همه روزها متفاوت هستند. فکر می کنم بازیکنان خوب خواهند بود. شما یک بازی را روز دوشنبه انجام می دهید، خسته اید و سه شنبه را استراحت می کنید، سپس از چهارشنبه باز می گردید.»

 

و چند تیم هستند مثل واشنگتن ویزاردز، که ظاهرا هنوز دارند فکر می کنند که چه کسانی را اعزام کنند. اسکات بروکس، سرمربی ویزاردز روز دوشنبه گفت که تیمش هنوز برای اتخاذ تصمیم نهایی درباره گارد خود یعنی بردلی بیل صبر می کند. بیل نشان داده که در حال ارزیابی این مسئله است که آیا شرکت در ادامه فصل ان بی ای بهترین تصمیم برایش خواهد بود یا خیر.

بروکس ادامه داد: «هیچ تصمیم نهایی ای گرفته نشده. ما هنوز روز به روز جلو می رویم و او به نظر خوب می آید. ما امیدواریم که همه افراد به دیزنی ورلد بروند.»

 

تیم هایی که قرار است روز چهارشنبه به دیزنی برسند، بوستون سلتیکس، دالاس موریکس، لس آنجلس کلیپرز، ممفیس گریزلیز، میامی هیت، نیو اورلینز پلیکانز، اوکلاهما سیتی تاندر و ساکرامنتو کینگز هستند. روز پنجشنبه هم هیوستون راکتس، ایندیانا پیسرز، لس آنجلس لیکرز، میلواکی باکس، فیلادلفیا سونتی سیکسرز، پورتلند تریل بلیزرز، سن آنتونیو اسپرز و تورنتو رپترز به سمت محل برگزاری ادامه فصل ان بی ای حرکت خواهند کرد.

 

رودی گی، فوروارد تیم سن آنتونیو اسپرز یک فرزند دارد که به نظر می رسد از هواداران بزرگ دیزنی است و می خواست بداند چرا خانواده، سفر سنتی شان به آنجا را امسال انجام نداده. گی هنوز دلش را ندارد که به او بگوید که خودش برای چند هفته به مقر دیزنی می رود. او روز دوشنبه با سوال پسرش روبرو شد که گفت چه سوغات ویژه ای می خواهد با خودش به خانه بیاورد.

گی جواب داد: «یک پدر سالم. یک پدر بدون کرونا، امیدوارم.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *