حضور آنتونی دیویس درجمع بزرگان لیکرز با کسب ۴۰امتیاز و ۲۰ریباند برابر ممفیس

آنتونی دیویس در هر چهار دیدار لس آنجلس لیکرز در این فصل حاضر بوده و با تیم به خوبی هماهنگ شده است.

درخشش آنتونی دیویس برابر ممفیس

الگین بیلور، ویلت چمبرلین، کریم عبدالجبار، جرج میکان، شکیل اونیل و حالا آنتونی دیویس! آنتونی دیویس در حضور ۷ ساله‌اش در لیگ NBA چهار بار به رکورد ۴۰ امتیاز و ۲۰ ریباند در یک بازی رسید و رکورد ۲۶ پرتاب آزاد را برای لیکرز در بازی سه شنبه شب مقابل ممفیس گریزلیز ثبت کرد تا مقابل این تیم ۱۲۰ بر ۹۱ پیروز باشد. او به جمع بازیکنان بزرگ لس آنجلس لیکرز پیوست که ۴۰ امتیاز و ۲۰ ریباند در یک بازی کسب می‌کنند. آنتونی دیویس در پایان بازی گفت:

برای من افتخاری است که در این فهرست پر از اسطوره‌ها باشم اما مسئله مهم‌تر این است که در این دیدار پیروز شدیم. کار در نیمه اول سخت بود و هم‌بازی‌های من به من اعتماد کردند.

از سال ۲۰۱۶، این اولین دیداری است که آنتونی دیویس در آن موفق به ثبت ۴۰ امتیاز و ۲۰ ریباند شده است. وی از سال ۲۰۰۳ و پس از شکیل اونیل، اولین بازیکن از لس آنجلس لیکرز می‌باشد که این رکورد را ثبت کرده است. آنتونی دیویس فقط ۳۱ دقیقه بازی کرد. براساس آمار Elias Sports Bureau وی اولین بازیکنی است که در ۳۱ دقیقه یا کمتر موفق به ثبت ۴۰ امتیاز و ۲۰ ریباند شده است. قبل از دیویس، سریعترین ۴۰-۲۰ لیگ NBA متعلق به بیلور بود که در سال ۱۹۶۱ در ۳۳ دقیقه این رکورد را کسب کرده بود. همچنین دیویس چهارمین بازیکن در تاریخ لیگ NBA و اولین بازیکن از سال ۱۹۸۷ و پس از مایکل جردن است که توانست ۲۶ پرتاب آزاد را در یک بازی به ثبت برساند. لبران جیمز که ۲۳ امتیاز برای لس آنجلس لیکرز کسب کرد در این باره می‌گوید:

جذب آنتونی دیویس در نقل و انتقالات جزو عالی‌ترین تصمیمات بود. او در زمان بسیار مناسبی به ما اضافه شد.

حضور آنتونی دیویس در دو ساعت مانده به آغاز بازی به دلیل مصدومیت از ناحیه شانه در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. دیویس در کوارتر اول ۱۶ امتیاز و ۹ ریباند کسب کرد اما در ابتدای کوارتر دوم برای بررسی شانه و بانداژ دوباره آن به رختکن تیم رفت. فرنگ ووگل تصور می‌کرد که ادامه بازی را مجبور است بدون آنتونی دیویس سپری کند اما با تماشای بازگشت او به روی نیمکت خیالش راحت شد. فرانک ووگل در این باره گفت:

او با اندکی درد بازی کرد اما بازیکن برتر میدان بود. آن‌ها نتوانستند او را مهار کنند و دیویس فوق‌العاده ظاهر شد.

لس آنجلس لیکرز نیمه اول را ۴۹ بر ۴۷ پیروز از میدان مسابقه خارج شد. ممفیس گریزلیز در ۷ دقیقه مانده به پایان کوارتر سوم با نتیجه ۶۵ بر ۵۹ پیش افتاد. دیویس ۱۶ امتیاز کسب کرد و ۱۰ امتیاز پایانی لیکرز در این کوارتر از پرتاب‌های آزاد دیویس به دست آمد.

آنتونی دیویس لبران جیمز

دیویس در این باره گفت:

همه بازیکنان خوب بازی کردند. فقط خواستم در این بازی هجومی باشم. تا کوارتر سوم بازی نزدیکی بود. می‌دانستم که برخی از بازیکنان آن‌ها مرتکب خطا خواهند شد و تلاش کردم تا آن‌ها را از بازی اخراج کنم.

تیلور جکینز، سرمربی ممفیس گریزلیز با نظر آنتونی دیویس موافق است و می‌گوید:

فکر این را می‌کردم که او فوق‌العاده هجومی باشد و وقتی شما این خصلت را داشته باشید دستاورد خوبی خواهید داشت.

دیویس می‌گوید شانه‌اش بعد از پایان بازی هنوز درد داشت اما می‌گوید از آنجاییکه لس آنجلس لیکرز چند روز بازی ندارد این مصدومیت بهبود خواهد یافت. جا مورانت در این بازی ۱۶ امتیاز کسب کرد و جوناس والانسیوناس نیز ۱۴ امتیاز و ۱۱ ریباند بدست آورد. مورانت که دومین پیک مراسم درفت ۲۰۱۹ بود در نیمه اول تنها ۳ امتیاز کسب کرد و در نیمه دوم خود را در زمین مسابقه پیدا کرد. مورانت پس از پایان بازی گفت:

با حضور در چنین محیطی، مجبور بودیم در هر چهار کوارتر سخت تلاش کنیم. روبرو شدن با دیویس و جیمز لحظات دشواری بود اما سعی می‌کردم بازی همیشگی خودم را انجام دهم.

نکات بازی:

ممفیس گریزلیز: گریسون آلن به عنوان یار تعویضی به بازی آمد و ۱۳ امتیاز کسب کرد.

لس آنجلس لیکرز: اوری بردلی ۱۲ امتیاز کسب کرد و کنتاویوس کالدول پوپ ۱۱ امتیاز به آن افزود. لس آنجلس ۳۳ پرتاب آزاد از ۳۹ پرتاب آزاد خود را تبدیل به امتیاز کرد.

بازی‌های بعدی:

ممفیس گریزلیز: آنها شنبه شب از فینیکس سانز میزبانی خواهند کرد.

لس آنجلس لیکرز: جمعه شب مهمان دالاس موریکس خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *