• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • بسکتبال NBA ؛ حمله بهتر است یا دفاع؟ کدام‌یک به برد تیم‌ها کمک می‌کند؟

بسکتبال NBA ؛ حمله بهتر است یا دفاع؟ کدام‌یک به برد تیم‌ها کمک می‌کند؟

امروز در بهترین سایت خبری بسکتبال، بسکتفا، با مقاله‌ای در رابطه با میزان تاثبر دفاع یا حمله بر نتیجه بازی‌های تیم‌های بسکتبال NBA ، در خدمت شما هستیم تا این موضوع را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

می‌خواهم بدانید که این تحقیق، فقط با استفاده از اطلاعات فصل عادی در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ صورت گرفته است. اگر به فصل‌های قبل مراجعه کنیم، نتایج متفاوتی خواهیم گرفت. پس از این فصل، من میزان رابطه بین بردهای پلی‌آف و بازده آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهم داد.

هم اکنون به سراغ بررسی‌ها خواهیم رفت.

ما فرض می‌کنیم که مالکیت توپ برای هر دو تیم نسبتا برابر است. منظور از این حرف چیست؟ پس تلاش‌ برای حمله و دفاع نیز باید میزان اهمیت یکسانی داشته باشد. نه! در زمینه کارایی و بازده، حمله در فصل عادی بسکتبال NBA در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷، وقتی بحث برد باشد، بسیار مهم‌تر از دفاع است. طبق آمار و ارقام، تمرکز بر روی حمله برای تیم‌های میزبان، برای برد نتیجه بهتری نسبت به دفاع می‌دهد. حمایت طرفداران، سر و صدای آن‌ها، گروه با انگیزه و… می‌تواند تیم میزبان را تهاجمی‌تر از آنچه هست، نشان دهد. ولی این قضیه خارج از موضوع مقاله من است.

این هم یک تحقیق راجع‌به اینکه تیم‌های بسکتبال NBA در بازی‌های فصل عادی، برای برد چه کارهایی باید انجام دهند.

بسکتبال NBA ؛ نکاتی در مورد عوامل مرتبط با برد و باخت تیم‌ها

  • همه می‌دانیم برای بردن در بازی باید حمله کرد. ما از این قضیه مطمئن هستیم چون ضریب کیفی بازده حمله، ۰/۱ بیشتر از بازده دفاع است و درمورد بازده دفاع، ضریب کیفی با درصد برد و باخت ۰/۷۴- است . برای آن دسته از افراد که با این مطالب آشنایی ندارند مثالی خواهم زد. اگر ضریب همبستگی ۱- یا ۱+ باشد، می‌شود گفت که رابطه خوبی بین حمله و دفاع وجود دارد. ضریب بازده دفاع نسبت به حمله در تقابل است و رابطه معکوس دارد زیرا ضریب کارایی بالاتر در دفاع به معنای دفاع ضعیف‌تر است.
  • بازی به عنوان میزبان یا میهمان نیز اثرات متفاوتی بر نتیجه بازی تیم‌های بسکتبال NBA دارد. همانطور که قبلا ذکر کردم، تیم‌های میزبان باید بیشتر برروی حمله تمرکز کنند. شما می‌توانید از صفحه کارایی تیم، برای دیدن نتیجه‌ها در شرایط دیگر و به‌طور تقسیم‌بندی شده دیدن کنید.

بسکتبال NBA

  • من خبرهای خوبی برای آن دسته از مربیان تیم‌های بسکتبال NBA که به استایل تهاجمی علاقه دارند، ندارم. متاسفانه آمار و رقام این بار نمی‌توانند به شما کمکی کنند. چون آمار و ارقام استایل سرعتی برای اینکه بگوییم بین درصد برد و باخت و سرعت، رابطه‌ای وجود دارد، کافی نیست.

این مطلب از سایت خبری ما نیز به پایان رسید. از اینکه تا پایان این مطلب در بهترین سایت اخبار بسکتبال، بسکتفا، ما را همراهی کردید از شما ممنونیم. پیشنهاد می‌کنم که به بخش‌های دیگر از سایت خبری ما سر بزنید تا با مطالعه مطالب ما، به دانسته‌های خود راجع‌به بسکتبال بیفزایید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *