آموزش بسکتبال | ترفندهای آموزشی صحیح بسکتبال به کودکان

ترفندهای آموزشی صحیح بسکتبال

بدون شک شما به عنوان والدین یک کودک، علاقه دارید تا کودک دلبندتان را به یک کلاس آموزشی خوب بسکتبال بفرستید تا او در محیطی امن و مناسب، استعداد خود را شکوفا و رشد کند. به گزارش تیم تحلیلی بسکتفا، در این مطلب ما به برخی ترفندهای آموزشی صحیح بسکتبال به کودکان خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید.

ورود به سایت بتکارت

در بسکتفا بخوانید: پنج تکنیک برای پرتاب توپ در بسکتبال

انتخاب کلاس آموزشی حرفه‌ای با مربیان باتجربه

اولین موردی که باید به آن توجه کنید این است که برای انتخاب بهترین مربی بسکتبال، ابتدا باید سراغ یک باشگاه آموزشی بسکتبال خوب که دارای مربیان مجرب است بروید تا حداقل خیالتان از بابت ارائه زمین‌های استاندارد، تجهیزات مناسب، رفتاری مناسب از سوی کادر آموزشی و بعد داشتن حداقل چند مربی خوب راحت باشد.

بیشتر بدانید: ویژگی‌های یک سرمربی خوب در بسکتبال چیست؟

ترفندهای آموزشی صحیح بسکتبال

همچنین این نکته را فراموش نکنید که یک محیط آموزشی خوب به مراتب از همه چیز مهمتر است چرا که یک کودک قطعا به ظاهر یک باشگاه در وهله اول نگاه می‌کند تا استاندارد بودن یک زمین! و او با توجه به علاقه ای که به محیط نشان می‌دهد می‌تواند از آن فرار کند یا به استقبال آن برود.

یک محیط شاد با انرژی مثبت، کادری خنده رو و مهربان، فضایی دلچسب و مجهز قطعا انگیزه کودک را افزایش می‌دهد و این ایجاد انگیزه باعث تقویت روحیه یادگیری و انعظاف پذیری او خواهد شد. ضمن این که اگر شما به دنبال باشگاه یا کلاس آموزشی خوب بگردید، اگر جای مورد نظر شما از هر لحاظ استاندارد باشد، قطعا مربیان مجربی دارد که می‌تواند نیازهای شما برطرف کند. به همین خاطر این نکات را فراموش نکنید.

چگونه یک بازیکن حرفه‌ای بسکتبال شویم؟

انتخاب یک مربی مناسب برای کار با کودک

یک مربی خوب برای کودک شما مربی است که تجربه کار کردن با کودکان را داشته باشد، چرا که آموزش به نوجوانان و رده‌های سنی دیگر به مراتب با آموزش یک کودک فرق خواهد داشت. قطعا از او جویا شوید که چقدر سابقه کارکرد با کودکان را دارد و چگونه می‌تواند خود را با شرایط سنی پایین به این شکل وفق دهد.

آموزش کودک قطعا با آموزش در سنین بالاتر متفاوت است و باید حتما مربی وارد باشد که چگونه در یک کودک انگیزه و شوق لازم را ایجاد کند تا به موفقیت دست پیدا کند. چرا که شاید کودکان هنگامی که پا به یک باشگاه آموزشی می‌گذارند، تحت تاثیر محیط خانواده، یک برنامه تلویزیونی ورزشی بسکتبال، دیدن همسن و سال‌های خود و غیره قرار گرفته باشند و بعد از مدتی از سرشان بپرد.

ترفندهای آموزشی صحیح بسکتبال

به همین خاطر یک مربی باید استعدادهای یک کودک را شناسایی کند و در صورتی که تشخیص داد آن کودک برای ورزش بسکتبال مناسب است، با ایجاد ترفندهای لازم، انگیزه را در کودک ایجاد کند.

کشف استعداد یک کودک توسط مربی

یک مربی باید به قدری بر آموزش بسکتبال و ترفندهای آن آگاه باشد که بتواند از روش‌های مختلف به کشف استعداد کودکان بپردازد. یعنی والدین بعد از این که کودک را در یک کلاس آموزشی بسکتبال و در کنار یک مربی خوب بسکتبال ثبت نام می‌کنند، آسوده خاطر باشند تا مربی هرکاری که لازم است را برای کشف استعداد یا شکوفایی آن انجام می‌دهد.

اگر بخواهیم واضح تر برای شما این موضوع را بیان کنیم این است که یک مربی خوب باید در چند جلسه متوجه شود که یک کودک استعداد یادگیری ورزشی همانند بسکتبال را دارد و یا می‌تواند این استعداد در او ایجاد شود یا خیر..

ترفندهای آموزشی صحیح بسکتبال

در غیر این صورت او نباید فقط به نوعی به فکر پول درآوردن باشد و اگر به نقطه ای رسید که تشخیص داد آن کودک علاقه ای به یادگیری بسکتبال ندارد و یا استعدادی درون او شکوفا نمی‌شود به خانواده اطلاع دهد تا آنها ورزشی دیگر را برای فرزندشان پیدا کنند.

ترفندهای آموزشی بسکتبال برای تازه‌کاران

انتخاب یک مربی با روحیه مثبت

یکی از مشخصه هایی که یک مربی خوب می تواند داشته باشد، در نظر گرفتن جوایز متعدد و تشویق حین آموزش است. ممکن است این موضوع به ظاهر چندان مهم نباشد و تصور کنید مسائل مهمتری برای پیشرفت کودکان شما در بسکتبال وجود دارد اما واضح است که نمی خواهید مربی مورد نظرتان صرفاً از کودکان انتقاد کند پس دنبال کسی بگردید که در آموزش خود بتواند در کنار رعایت نکات آموزشی صحیح، صادقانه کودک شما را تشویق کند.

تشویق کردن کودکان نباید صرفاً به خاطر راضی نگاه داشتن والدین باشد، شما به کسی نیاز دارید تا کودکتان را مطابق با استعدادها و لیاقت او تشویق نماید و این موضوع نیازمند شخصی است که توجه خاصی روی فعالیت ها و رفتار شاگردانش داشته باشد و به خوبی متوجه نیازهای کودک شما شود.

ترفندهای آموزشی صحیح بسکتبال

انتخاب یک مربی صبور و با حوصله

معیار بعدی شما در انتخاب مربی بسکتبال برای کودکان صبر و شکیبایی خواهد بود. یعنی باید در جستجوی کسی باشید که برای درک مفاهیم از سمت کودکان به اندازه کافی صبور باشد و با حوصله ای درخور بتواند مفاهیم بسکتبال را به آنها منتقل نماید. کودکان شما به مربیانی نیاز دارند که در صورت لزوم بتوانند یک درس را بارها و بارها تکرار کنند تا مثلاً به آنها آموزش دهند که چطور در موقعیت‌های مختلف حرکت کنند.

 برخی نکات مهم پرتاب‌ توپ در بسکتبال؛
برای خواندن کلیک کنید

در آموزش بسکتبال کودکان ابتدایی ترین مسائل هم مهم به شمار می رود و یک مربی خوب باید بتواند تمام مطالب را به خوبی منتقل نماید. نوع انتقال مطلب هر مربی با دیگری متفاوت است و همچنین چگونگی تکرار مفاهیم نیز موضوعی بسیار مهم است تا کودکتان با میل و اشتیاق بیشتری بسکتبال را دنبال کند.

توانایی مربی در این موضوع می تواند شما را از انتخابی درست مطمئن کند و باعث شود تا کودکان دوست داشته باشد با همین مربی آموزش خود را ادامه دهد. از طرفی دیگر دستیابی به چنین موفقیتی نیازمند آن است که مربی بتواند خود و روش تدریس خود را با نیازهای فرزندتان مطابقت دهد.

بیشتر بدانید: ارتقا آمادگی ذهنی در بسکتبال چه کمکی می‌کند؟

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *