آموزش بسکتبال | ترفندهای آموزشی بسکتبال برای تازه‌کاران

ترفندهای آموزشی بسکتبال

یکی از مهمترین مسائلی که می‌توانید برای موفقیت در ورزشی همانند بسکتبال به خود هدیه دهید یادگیری ترفندهای آموزشی بسکتبال است که دانستن آنها به حرفه‌ای شدن شما کمک شایانی خواهد کرد. دانستن این نکات باعث تسریع در پیشرفت و آموزش شما خواهد شد. در ادامه مطلب همراه تیم تحلیلی بسکتفا باشید.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بخوانید: برخی قوانین بسکتبال ۳نفره که شاید نمی‌دانید

بهترین مربی را برای خود انتخاب کنید

وقتی صحبت از یادگیری بسکتبال به میان می آید، افراد دوست دارند در کنار بهترین مربیان آموزش ببینند. این قضیه برای تازه واردان به عرصه بسکت بیشتر صدق می کند. در صورتی که به تمرین و یادگیری از یک مربی ضعیف تر و غیر حرفه ای بپردازید، ممکن است کل بازی شما و تکنیک های مورد استفاده دارای نقص باشد. بعد از یادگیری ماه ها حرکات و تکنیک های غلط، سال ها طول می کشد تا بتوانید عادت های بد بازی و نواقص خود را ترک کنید.

ترفندهای آموزشی بسکتبال

در سایت بسکتفا بخوانید: یادگیری ورزش بسکتبال برای مبتدیان به زبان ساده

بنابراین در شروع تمرین و یادگیری حرفه بسکتبال به دنبال بهترین مربیان در این زمینه باشید و در صورتی که به هر علتی نتوانستید از آموزش های آنان استفاده کنید، بهترین راه حل بعدی برای یادگیری، آموزش آنلاین است.

 برخی نکات مهم پرتاب‌ توپ در بسکتبال؛ برای خواندن کلیک کنید

یک همراه را برای تمرینات خود پیدا کنید

بسیاری از بازیکنان پس از تمرینات پی در پی کماکان با حریفان قبلی و همیشگی به تمرین می پردازند در حالی که چنین کاری بسیار اشتباه است. اگر فقط به دنبال ورزش هستید و در این مسیر به دنبال کسی برای بازی کردن می باشید مشکلی نیست اگر یک پارتنر همیشگی انتخاب کنید. اما در صورتی که هدف از تمارین بسکتبال، حرفه ای شدن و شرکت در مسابقات جهانی می باشد به یاد داشته باشید که برای بهره گیری از تکنیک های مختلف می بایست با بازیکنان مختلف وارد تمرین شوید.

 قوانین زمانی در ورزش بسکتبال

ترفندهای آموزشی بسکتبال

بسکتبال حرفه عجیبی است چرا که در آن هیچ یک از افراد شبیه به هم بازی نمی کنند. هر بازیکن استایل ویژه خود را داشته و در شرایط مختلف از تکنیک های متفاوتی بهره می گیرد. هر بازیکنی در برخی از ضربات خود قوی و در برخی ضعیف می باشد. بنابراین برای توسعه و پیشرفت در حرفه بسکتبال می بایست با افراد و بازیکنان مختلف به تمرین و تکرار بپردازید. بازیکنی را پیدا کنید که هم سطح شما یا کمی از شما بالاتر باشد و به بازی با او بپردازید و از آن لذت ببرید. به این توصیه اعتماد کنید و بدانید در صورتی که پارتنر خوبی داشته باشید از انجام این گونه تمریناتی که در غالب یک بازی انجام می‌شود لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید: نگاهی اجمالی به قوانین ورزش بسکتبال

به خودتان سخت نگیرید

یکی دیگر از اشتباهات رایج در بسکتبال سرزنش کردن توسط خود بازیکن می باشد. هیچ گاه خود را به خاطر اشتباهات مرتکب شده و امتیازات از دست رفته سرزنش نکنید. بسیاری از بازیکنان پس از ضربات اشتباه از خود بیخود و عصبانی می‌شوند و ممکن است دست به کارهای اشتباهی بزنند. اگر چه ممکن است این کار برای لحظه ای فشار ناشی از استرس و ناراحتی را در شما کم کند، اما در دراز مدت به روحیه شما آسیب جدی خواهد زد.

در زمان ناراحتی برای از دست دادن توپ یا ضربه اشتباه کافی است چند لحظه به خطای رخ داده فکر کرده و در صدد راهی برای بهبود آن باشید. بدین صورت به جای افکار منفی و سرزنش خود، به دنبال فکری مثبت برای بهبود مشکل ایجاد شده خواهید داشت. در این زمان کافی است به خود قول و انرژی مثبت دهید که توپ بعدی را خواهید گرفت.

۹ اصل تبدیل شدن به یک بازیکن همه کاره در بسکتبال

ترفندهای آموزشی بسکتبال

روی عملکرد خود متمرکز شوید، نه دیگران!

اکثر بازیکنان دوست دارند در هنگام تمرین با دیگران، اشتباهات معمولی یا تکنیکی آنان را گوشزد کنند. به یاد داشته باشید حتی اگر بازیکنی در سطح بالا و حرفه ای روبه روی شما قرار دارد ممکن است در تکنیک ها و ضربات خود دچار خطا و اشتباه باشد. بنابراین بهتر است توصیه های دیگر بازیکنان را نادیده گرفته و روی عملکرد خود تحت نظر مربی تمرکز کنید تا در صورت اشتباه و خطا مربی به شما گوشزد نماید.

۱۳ قانون اصلی دکتر جیمز نای اسمیت در بسکتبال

به خودتان بیش از حد فشار وارد نکنید

متاسفانه از دیگر اشتباهات رایج در بسکت وارد کردن فشار بیش از حد به بازیکن است و این قضیه در بسیاری از بازیکنان دیده می شود. بیشتر بازیکنان از آنجا که بازی بازیکنان حرفه ای و تکنیک های آنان را تماشا می کنند، فکر می کنند لازم است به همان میزان و فشار به روند بازی خود ادامه دهند و این گونه افراد اغلب شکست می خورند. چرا که در واقعیت حتی عملکرد بازیکنان حرفه ای نیز این گونه نیست و نباید هیچگونه فشاری بر بازیکن وارد شود. فشار بیش از حد باعث دلزدگی و حتی تحلیل رفتن بدن خواهد شد که باعث می‌شود در ادامه راه نتوانید با تمرکز لازم به کار خود ادامه دهید.

با مقالات سایت بسکتفا همراه باشید: اصول اولیه دریبل زدن در بسکتبال

ترفندهای آموزشی بسکتبال

در باشگاه‌های بسکتبال ثبت نام کنید

چه در شهرهای کوچک و چه در شهر های بزرگ زندگی کنید در نزدیکی شما حتما باشگاه های ورزشی مخصوص بسکتبال وجود خواهند داشت که علاقه مندانی همچون شما در آن به تمرین و بازی می پردازند. اگر عاشق بسکتبال و پیشرفت در آن هستید حتما به باشگاه ها و کلوپ های ورزشی بیپوندید و با افراد جدید بازی کنید.

به یاد داشته باشید که در چنین گروه هایی نیز حتی احتمال شکست وجود دارد و مساله ای که هست این است که برد و باخت اهمیتی ندارد بلکه آنچه که مهم است این است که در هنگام تمرین و بازی با افراد جدید تکنیک های جدید را امتحان کرده و ضربات خود را قدرتمند سازید. لذت بردن، تمرین، پیدا کردن دوستان و حریفان جدید، به اشتراک گذاری تجربیات یکدیگر تنها بخشی از مزیت های ورود به کلوپ های ورزشی است.

دیگر مطالب مرتبط آموزشی که می‌توانید در سایت بسکتفا بخوانید:

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *