بهترین بازیکنان بسکتبال تاریخ ان‌بی‌ای

بسکتبال جزء ورزش هایی است که بیش از هر ورزش تیمی دیگری به بازیکنان با استعداد اجازه می دهد که خود را در میان دیگر بازیکنان نشان دهند. بهترین بازیکنان بسکتبال تقریباً می تواند یک بازی را به تنهایی برای تیم درآورد. فوق ستاره هایی که برخی از آن‌ها تا انتهای فصل تمام بار تیم را به دوش می کشند و نتایج بزرگ و گاهی قهرمانی را برای تیم خود به ارمغان می آورند. ادامه مطلب را با بسکتفا همراه باشید.

بهترین بازیکنان تاریخ ان بی ای

بهترین بازیکنان تاریخ ان بی ای

رقابت های ان بی ای با بیش از 70 سال سابقه فوق ستاره های زیادی به خود دیده است. چنین بازیکنانی هستند که جذابیت وصف نشدنی را به بسکتبال اضافه می کنند و خاطرات خوبی را برای طرفداران تیم ها رقم می زنند.

برخی از بازیکنان در تاریخ ماندگار می شوند و تا سالیان سال از آن‌ها به عنوان فوق ستاره یاد می شود. در این مطلب قصد داریم لیستی از بهترین بازیکنان را تقدیم حضورتان کنیم. این لیست بر اساس آمار بسیار زیاد و جزئی در وب‌سایت مرجع بسکتبال جمع آوری شده است و کاملاً قابل اتکا است.

جمعی از بهترین بازیکنان قدیمی و جدید را در این لیست شاهد هستیم. البته تنها آماری که در این زمینه وجود ندارد، میزان محبوبیت یک بازیکن است. ممکن است یک بازیکن به لحاظ آماری یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشد اما محبوبیت او به بازیکن دیگری نرسد. از این رو شاید برخی از دوست داران بسکتبال با لیست ما موافق نباشند. بدون اتلاف وقت به سراغ لیستی از 25 بازیکن بزرگ تاریخ ان بی ای می رویم.

در ضمن، جهت رفع هرگونه ابهام در خصوص واژه های تخصصی بسکتبال، به مطلب جامع «اصطلاحات تخصصی بسکتبال برای هر مربی و بازیکن» که از بسکتفا منتشر شده است، مراجعه کنید.

شماره 25: راسل وستبروک (2009 – تاکنون)

آمار استثنایی: 137 دابل 3 گانه در تاریخ

در بسکتبال امروزی هیچ‌کس مانند ستاره تیم اکلاهما سیتی تاندر، راسل وستبروک به لحاظ آماری خارق العاده نیست. وی به لحاظ آماری در بین بزرگ‌ترین های تاریخ ان بی ای قرار دارد. وستبروک جایگاه شماره 3 تاریخ را در دابل 3 گانه به خود اختصاص داده است.

وستبروک در سال 2017 با به ثبت رساندن رکورد میانگین دابل 3 گانه تاریخ سازی کرد. رکوردی که در 55 سال تابه‌حال کسی به آن دست پیدا نکرده است. این عبارت برای بازیکنی استفاده می شود که در 3 زمینه مثبت در زمین به امتیاز دو رقمی می رسد.

وی همچنین رتبه نهم تاریخ را در زمینه آمار BPM کسب کرده است. این آمار نشان دهنده میزان مشارکت یک بازیکن در موفقیت یک تیم در لیگ است. البته راسل وستبروک بخشی از آمار موفق خود را به دلیل عدم موفقیت در رقابت های حذفی از دست داده است.

شماره 24: جان استاکتون (1985 – 2003)

آمار استثنایی: 10.5 پاس گل در هر بازی

بدون شک استاکتون را می توان یکی از بهترین گاردهای نوک تاریخ ان بی ای به شمار آورد. نماد باشکوه تیم یوتا جاز به لحاظ امتیاز گیری 13.1 امتیاز در هر بازی در قعر جدول ما قرار می گیرد. با این وجود استاکتون رتبه دوم تاریخ را به لحاظ آمار 10.5 پاس در هر بازی به خود اختصاص داده است.

در حقیقت جان استاکتون یکی از تنها 2 بازیکن تاریخ ان بی ای است که به میانگین بالای 10 امتیاز در زمینه پاس گل در دوران حرفه ای دست یافته اند. وی همچنین در میان 10 بازیکن تاریخ قرار دارد که بیشترین تعداد ربودن توپ را از خود به جای گذاشته اند.

می توان تصور کرد که استاکتون به هیچ وجه قابل جایگزین بودن برای تیم یوتا جاز در دهه 1990 نبود. وی به لحاظ ارزش به لحاظ بازیکن جایگزین شماره 20 تاریخ را به خود اختصاص داده است. این مسئله نشان دهنده ارزش بسیار بالای این بازیکن در دهه 1990 میلادی است.

شماره 23: استفن کری (2010 – امروز)

آمار استثنایی: 4364. درصد پرتاب 3 امتیازی

بدون شک استفن کری بهترین پرتابگر تاریخ ان بی ای است. وی همچنین خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندگان این رقابت ها ثابت کرده است. گلدن استیت واریرز تاکنون با رهبری کری توانسته 3 قهرمانی را در کارنامه خود ثبت کند. آماری که بدون شک کری را در تاریخ بسکتبال جاودانه می کند.

مهارت کری در پرتاب 3 امتیازی تقریباً بی رقیب است. وی جایگاه سوم را در میان کسانی به خود اختصاص داده که بیشترین پرتاب 3 امتیازی موفق را داشته اند. کری همچنین به لحاظ درصد پرتاب 3 امتیازی نیز در جایگاه پنجم ایستاده است.

استفن کری به لحاظ سهم برد تیم در 48 دقیقه در رتبه 18 تاریخ ایستاده است. آماری که میزان اهمیت یک فوق ستاره را در موفقیت یک تیم نشان می دهد.

شماره 22: جیمز هاردن (2010 – امروز)

آمار استثنایی: 18 بار کسب بیش از 50 امتیاز در یک بازی

شاید باور این مسئله دشوار باشد که جیمز هاردن به تازگی و در سال 2012 هنگامی که برای تیم اوکلاهما سیتی تاندر بازی می کرد، از نیمکت ذخیره ها جدا شد. وی در همان سال به تیم هیوستون راکتس پیوست و توانست آمار استثنایی‌ای به لحاظ امتیاز گیری از خود به جای بگذارد. میانگین امتیاز گیری هاردن در فصل 13-2012 ان بی ای 29 امتیاز در هر بازی بود.

تنها 3 بازیکن توانسته اند بیش از جیمز هاردن در یک بازی بیشتر از 50 امتیاز به دست آورند که هر سه آن‌ها در این لیست قرار دارند. هاردن در زمینه آمار BPM و برد تیم در 48 دقیقه بین 10 بازیکن برتر تاریخ قرار دارد.

شماره 21: بیل راسل (1957 – 1969)

آمار استثنایی: 11 قهرمانی ان بی ای

بیل راسل را می توان برترین ورزشکار تاریخ آمریکا به لحاظ برد به حساب آورد. وی در 13 فصل حضور خود برای تیم بوستون سلتیکس توانست 11 قهرمانی ان بی ای را به دست آورد که در نوع خود بی نظیر است.

میانگین 15.1 امتیاز در هر بازی برای راسل آمار جالبی نیست و بیشتر بازیکنان این لیست از او سبقت می گیرند. با این وجود میانگین 22.5 ریباند در هر بازی است که او را از دیگران جدا می کند. وی در این زمینه پس از ویلت چمبرلین افسانه ای در رتبه دوم قرار دارد.

البته در دوران بیل راسل تعداد اندکی بازیکنان با قد 2 متر و 8 سانتی متری راسل همخوانی داشتند. با این وجود هنوز هم نمی توان منکر این آمار خیره کننده شد. راسل همچنین 12 بار در تیم آل استار و 11 بار در تیم آل ان بی ای قرار گرفت.

شماره 20: جولیوس اروینگ (1972 – 1987)

آمار استثنایی: 16 بار در تیم آل استار در طول 16 فصل بازی

جولیوس اروینگ توانسته در طول 16 فصل دوران حرفه ای خود 16 بار در تیم آل استار ان بی ای قرار گیرد که در نوع خود بی نظیر است. اروینگ را می توان بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ ای بی ای (ABA) دانست. این لیگ در سال 1976 به لیگ ان بی ای پیوست. وی در ان بی ای نیز به دوران طلایی خود در تیم فیلادلفیا سونتی سیکسرز ادامه داد.

میانگین آماری او 24.2 امتیاز و 8.5 ریباند در هر بازی است. وی همچنین در رتبه 17 تاریخ به لحاظ ربودن توپ در مجموع دو لیگ ان بی ای و ای بی ای قرار می گیرد. با این شرایط می توان اهمیت و بزرگی اروینگ را در دوران حرفه ای او درک کرد.

شماره 19: اسکار رابرتسون (1961 – 1974)

آمار استثنایی: 181 دابل سه گانه

یک گارد بی نظیر که در دوران خود به لحاظ ثمربخشی برای تیم یکه تاز بود. رابرتسون برای تیم های سینسیناتی رویالز و میلواکی باکس بازی کرده است. اسکار رابرتسون را می توان نسخه اولیه راسل وستبروک یا جیمز هاردن دانست.

وی اولین بازیکن تاریخ ان بی ای بود که توانست میانگین دابل 3 گانه را برای یک فصل کامل به ثبت برساند. 181 دابل 3 گانه او در تاریخ دست نیافتنی است و 43 بار بیشتر از بازیکن دوم این آمار است.

رابرتسون با میانگین 25.7 امتیاز در هر بازی در بین 10 بازیکن برتر تاریخ قرار می گیرد. همچنین آمار 9.5 پاس گل و 7.5 ریباند در هر بازی او را نیز نباید دست کم گرفت.

شماره 18: جری وست (1961 – 1974)

آمار استثنایی: میانگین 27 امتیاز در هر بازی

کیفیت جری وست به حدی بالا بود که با وجود باخت در فینال رقابت های ان بی ای در سال 1969 به عنوان باارزش ترین بازیکن سال انتخاب شد. وی تنها بازیکن تاریخ است که به این مهم دست پیدا کرده است.

با اینکه او توانست 9 بار با تیم لس آنجلس لیکرز به فینال رقابت های ان بی ای پیدا کند اما تنها یک بار موفق به کسب قهرمانی در این رقابت ها شد. میانگین امتیاز گیری 27 امتیاز در هر بازی، او را در رتبه پنجم تاریخ ان بی ای قرار می دهد. وی همچنین 14 بار برای تیم آل استار انتخاب شده است که از این حیث با بازیکنانی همچون مایکل جردن و کارل مالون برابری می کند.

وی همچنین به لحاظ سهم در برد تیم در 48 دقیقه در جایگاه 13 تاریخ ایستاده است. این مسئله نشانی از اهمیت غیر قابل وصف این بازیکن برای تیم لس آنجلس لیکرز در آن زمان است.

شماره 17: کوین دورانت (2009 – امروز)

آمار استثنایی: میانگین 27 امتیاز در هر بازی

کوین دورانت به عنوان برترین امتیاز گیر نسل خود تأثیر بسیار شگرفی در نوشتن تاریخ ان بی ای داشته است. نسلی که شامل بازیکنان بزرگ دیگری همچون راسل وستبروک و استفن کری است. وی تاکنون به طور میانگین توانسته است 27 امتیاز در هر بازی به دست آورد و در بین 5 بازیکن برتر ان بی ای از این لحاظ قرار گیرد.

وی همچنین به صورت میانگین 7.1 ریباند در هر بازی انجام داده است و مجموع این آمار نشان دهنده این است که چرا او در رتبه 10 سهم برد تیم در 48 دقیقه ایستاده است.

بدون شک دورانت یکی از اصلی ترین عوامل دو قهرمانی اخیر گلدن استیت واریرز طی سال های 2017 و 2018 است. دورانت در نهایت در جولای 2019 به تیم بروکلین نتس پیوست تا تاریخ باشگاه را با آن‌ها بنویسد.

شماره 16: دیوید رابینسون (1990 – 2003)

آمار استثنایی: میانگین 2.99 سد توپ در هر بازی

در میان تمامی آماری که مدام در حال ثبت در تاریخ ان بی ای است، سد توپ یکی از دشوارترین آن‌ها است. با این وجود، سد توپ برای دیوید رابینسون زردآلو بیا تو گلو بود. او با ثبت میانگین 2.99 سد توپ در هر بازی توانسته در رتبه 4 تاریخ از این نظر جای گیرد.

21.1 امتیاز و 10.6 ریباند در هر بازی او را نیز به این آمار اضافه کنید تا درک این مسئله که چرا اسطوره سن آنتونیو اسپرز 10 بار در تیم آل ان بی ای قرار گرفته است برایتان ساده تر شود.

دیوید رابینسون به لحاظ سهم در برد تیم در 48 دقیقه در رتبه 2 تاریخ و پشت سر مایکل جردن ایستاده است.

شماره 15: کریس پاول (2006 – امروز)

آمار استثنایی: میانگین 9.7 پاس گل در هر بازی

کریس پاول را می توان بهترین گارد نوک نسل خود (و شاید تاریخ) دانست. وی کمک به هم تیمی ها و موفقیت تیمی را سرلوحه کار خود قرار داده و به همین دلیل به لحاظ آمار پاس گل در لیگ یکه تازی می کند.

کریس پاول به لحاظ سهم برد تیم در 48 دقیقه در میان 5 بازیکن برتر تاریخ قرار دارد. پاول پس از مایکل جردن، دیوید رابینسون و ویلت چمبرلین در مقام چهارم ایستاده است. تیم های نیو اورلینز پلیکانز، اوکلاهما سیتی هورنتس، لس آنجلس کلیپرز و هیوستن راکتس از موفقیت های تیمی این بازیکن سهم داشته اند و او برای آن‌ها به میدان رفته است.

پاول با میانگین 9.7 پاس گل در هر بازی در رتبه سوم تاریخ قرار دارد. او به طور میانگین در هر بازی 2.23 بار توپ را از حریف ربوده است و از این لحاظ نیز در رتبه 6 قرار می گیرد. بدون شک هنگامی که زمان آن فرابرسد، کریس پاول یکی از شانس های اصلی راه‌یابی به تالار مشاهیر بسکتبال خواهد بود.

شماره 14: حکیم اولاژوان (1985 – 2002)

آمار استثنایی: 3.09 سد توپ در هر بازی

حکیم اولاژوان یکی از برترین بازیکنان تاریخ بسکتبال است که در زمینه امتیاز گیری، ریباند و سد توپ یکه تاز دوران خود و تاریخ ساز ان بی ای است. میانگین 21.8 امتیاز، 11.1 ریباند و 3.09 سد توپ در هر بازی برای اولاژوان نشان از کیفیت استثنایی او دارد. وی در زمینه سد توپ در میان تمامی بازیکنان تاریخ رکورد دار است.

اولاژوان از نظر ارزش به لحاظ بازیکن جایگزین در رتبه 14 تاریخ قرار دارد. در بازی های حذفی نیز رتبه او 10 در این زمینه است. بی دلیل نیست که او 12 بار برای هردوی تیم های آل استار و آل ان بی ای انتخاب شده است.

شماره 13: تیم دانکن (1998 – 2016)

آمار استثنایی: 15 بار انتخاب برای تیم آل ان بی ای

شاید تیم دانکن برجسته ترین بازیکن دوران خود نباشد اما او در اوایل دهه 2000 میلادی یکه تازی می کرد و توانست 5 قهرمانی ان بی ای را با تیم سن آنتونیو اسپرز کسب کند.

او به طور باورنکردنی 15 بار برای تیم آل ان بی ای انتخاب شده است.  دانکن همچنین از نظر ارزش به لحاظ بازیکن جایگزین در رتبه 6 تاریخ قرار دارد. تنها با در نظر گرفتن آمار بازی های حذفی او به رتبه سوم صعود می کند که نشان از اهمیت بسیار بالای او برای تیم سن آنتونیو اسپرز دارد.

شماره 12: شکیل اونیل (1993 – 2001)

آمار استثنایی: 5823. درصد گل جریان بازی

غول 150 کیلویی و 2.15 سانتی متری بدون شک اصلی ترین عامل 4 قهرمانی با تیم هایی است که در آن‌ها بازی کرد. آمار بیش از 58 درصد گل جریان بازی، اونیل را در رتبه چهارم از این حیث قرار می دهد.

میانگین امتیاز گیری او 23.7 امتیاز و بالاتر از استفن کری است که جای تأمل دارد. البته طبیعتاً بیشتر این امتیازها از ناحیه رنگی به ثمر رسیده و 2 امتیازی بوده است.

شماره 11: باب پتیت (1955 – 1965)

آمار استثنایی: میانگین 16.2 ریباند در هر بازی

سابقه حضور او در تیم میلواکی استریت لویس هاکس (آتلانتا هاکس امروزی) کوتاه بود اما او بیشترین بهره را از این حضور کوتاه برد. وی در تمام 11 فصل حضور خود در ان بی ای توانست به تیم های آل ان بی ای و آل استار راه پیدا کند و از این حیث با مایکل جردن برابری می کند.

آمار پتیت خارق العاده است. میانگین 26.4 امتیاز 16.2 ریباند در هر بازی دستاورد این بازیکن باارزش تاریخ بسکتبال است. وی با این آمار در میان 10 بازیکن برتر تاریخ در هردو زمینه قرار می گیرد. او همچنین اولین بازیکنی بود که برای بار اول به عنوان باارزش ترین بازیکن ان بی ای لقب گرفت. افتخاری که او 2 بار به دست آورد.

شماره 10: چارلز بارکلی (1985 – 2000)

آمار استثنایی: میانگین 11.7 ریباند در هر بازی

چارلز بارکلی با میانگین میانگین دابل دوگانه 22.1 امتیاز و 11.7 ریباند در تیم های فیلادلفیا، فینکس و هیوستن تاریخ سازی کرده است. با این وجود هنگامی که آمار او را به صورت جزئی بررسی کنید، از میزان اهمیت و منحصر به فردی او باخبر خواهید شد.

بارکلی از نظر ارزش به لحاظ بازیکن جایگزین در رتبه 5 تاریخ قرار دارد. او در زمینه آمار BPM نیز پس از مایکل جردن و لبران جیمز در مقام سوم جای دارد. این مسئله که او هیچ وقت موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد، یک حقیقت تلخ اما واقعی است.

شماره 9: کارل مالون (1986 – 2004)

آمار استثنایی: میانگین 25 امتیاز در هر بازی

کارل مالون در دوران بازی خود کابوسی برای مدافعان بود. او توانست میانگین 25 امتیاز و 10.1 ریباند را در دوران حرفه ای خود به ثبت برساند. دوران حرفه ای مالون 20 سال طول کشید اما هیچ‌گاه به قهرمانی ان بی ای دست پیدا نکرد.

مالون توانست در بازه زمانی 1993-1988 که در تیم یوتا جاز حضور داشت، میانگین باورنکردنی 29 امتیاز و 11 ریباند در هر بازی را از خود بر جای بگذارد. پس از این دوره نیز بالأخره توانست دو عنوان باارزش ترین بازیکن ان بی ای را به دست آورد. مالون از نظر ارزش به لحاظ بازیکن جایگزین در رتبه سوم تاریخ پس از مایکل جردن و لبران جیمز قرار می گیرد.

شماره 8: الگین بیلور (1959 – 1972)

آمار استثنایی: میانگین 27.4 امتیاز در هر بازی

الگین بیلور یکی از فوق ستاره های دوران ابتدایی ان بی ای به شمار می رود. شاید بیلور را با 14 فصل حضور در ان بی ای و رسیدن او با تیم لس آنجلس لیکرز به 8 فینال ان بی ای و نداشتن یک قهرمانی در کارنامه حرفه ای بتوان بدشانس ترین بازیکن این رقابت ها لقب داد.

بیلور با میانگین 27.4 امتیاز و 13 ریباند در هر بازی هیولایی در زمین بازی بود. این میانگین امتیاز گیری، او را در رتبه سوم تاریخ و بالاتر از لبران جیمز قرار می دهد. در زمینه ریباند نیز در رتبه 11 جای می گیرد.

وی 10 بار در تیم اول آل ان بی ای حضور داشت الگین بیلور همچنین در 17 بازی بیش از 50 امتیاز به دست آورده است که رده پنجم را از این لحاظ دارا است.

شماره 7: کوبی برایانت (1997 – 2016)

آمار استثنایی: 25 بار بیش از 50 امتیاز در یک بازی

برنده 5 عنوان قهرمانی با تیم لس آنجلس لیکرز، کوبی برایانت خود را در قلب تاریخ بسکتبال جاودانه کرده است. وی توانسته 15 بار به عنوان تیم آل ان بی ای انتخاب شود و همچنین 25 بار بیش از 50 امتیاز در یک بازی کسب کند که در نوع خود دست نیافتنی است.

در زمینه بازی های 50 امتیازی تنها مایکل جردن و ویلت چمبرلین از او پیشی گرفته اند و برایانت در رده سوم قرار دارد. وی همچنین میانگین 25 امتیاز در هر بازی را در کارنامه خود دارد و در رتبه 12 از این نظر قرار دارد.

شماره 6: لری برد (1980 – 1992)

آمار استثنایی: 59 دابل 3 گانه

لری برد یکی از ماهرترین پرتابگرهای تاریخ ان بی ای بود و توانست با این استعداد خود 3 بار تیم بوستون سلتیکس را به قهرمانی ان بی ای برساند و در 5 فینال این رقابت ها طی دهه 1980 حضور داشته باشد.

وی توانست میانگین 24.3 امتیاز، 10 ریباند و 6.3 پاس گل در هر بازی را در کارنامه خود به ثبت برساند. آماری که برای او 59 دابل 3 گانه را در بر داشت و او را رتبه هفتم از این نظر قرار داد.

شماره 5: مجیک جانسون (1980 – 1996)

آمار استثنایی: میانگین 11.2 پاس گل در هر بازی

بدون شک مجیک جانسون یکی از برترین بازیکنان تاریخ ان بی ای است. وی با میانگین 19.5 امتیاز و 7.2 ریباند و 11.2 پاس گل در هر بازی و 16 سال دوران حرفه ای خود سهم بزرگی در نوشتن تاریخ تیم لس آنجلس لیکرز ایفا کرد.

جانسون تنها بازیکن ان بی ای است که توانسته میانگین بیش از 11 پاس گل در هر بازی را برای خود به ثبت برساند. تعداد 138 دابل 3 گانه، او را در رتبه دوم و پشت سر اسکار رابرتسون قرار می دهد.

وی توانست در دوران حرفه ای خود 5 بار تیم لیکرز را به قهرمانی برساند. جانسون در رتبه چهارم ارزش به لحاظ بازیکن جایگزین تاریخ قرار دارد و این مسئله نشان دهنده تأثیر بسزای او در قهرمانی های لیکرز است.

شماره 4: ویلت چمبرلین (1960 – 1973)

آمار استثنایی: 118 بار کسب بیش از 50 امتیاز

شاید انتخاب دقیق بهترین ها بین 5 بازیکن برتر ان بی ای دشوار باشد. از این رو این 5 بازیکن را می توان بسیار به یکدیگر محسوب کرد. بسیاری معتقدند که ویلت چمبرلین بهترین بازیکن تاریخ ان بی ای است و این مدعا دور از واقعیت هم نیست.

وی چیره دست ترین بازیکن تاریخ ان بی ای در تمامی ورزش های تیمی است. او با 2 متر و 16 سانتی متر قد از بیشتر بازیکنان تاریخ بلندقد تر است. وی توانسته آمار 22.9 ریباند در هر بازی را برای خود به ثبت برساند. رکوردی که شاید برای همیشه دست نخورده باقی بماند.

جدای از یکه تازی در زمینه ریباند، چمبرلین با میانگین 30.1 امتیاز در هر بازی پشت سر مایکل جردن و در مقام دوم قرار دارد. در طول 14 فصل حضور خود در رقابت های ان بی ای، 13 بار برای تیم آل استار انتخاب شد. وی توانسته در 118 بازی بیش از 50 امتیاز برای تیم خود به دست آورد که عددی غیر قابل تصور در دنیای بسکتبال است. از این حیث مایکل جردن در رتبه دوم قرار دارد و 87 بازی با چمبرلین فاصله دارد.

شماره 3: کریم عبدالجبار (1970 – 1989)

آمار استثنایی: کسب 38387 امتیاز در دوران حرفه ای

هیچ بازیکنی در تاریخ به رکورد 38 هزار و 387 امتیاز کریم عبدالجبار نرسیده و به احتمال زیاد نخواهد رسید. او به صورت میانگین 24.6 امتیاز و 11.2 ریباند در هر بازی به دست آورده است.

عبدالجبار در طول 20 فصل بازی در رقابت های ان بی ای توانست 19 بار در تیم آل استار بازی کند. وی پاشنه آشیل 6 قهرمانی تیم های میلواکی باکس و لس آنجلس لیکرز بود. عبدالجبار یک افسانه تکرارنشدنی و یک چهره ماندگار در تاریخ بسکتبال است.

شماره 2: لبران جیمز (2004 – امروز)

آمار استثنایی: میانگین 27.2 امتیاز در هر بازی

به احتمال زیاد دوست داران بسکتبال از اینکه لبران جیمز در دوران آن‌ها بازی می کند، بسیار خرسند هستند. باید به افتخار میانگین 27.2 امتیاز ، 7.4 ریباند و 7.2 پاس گل در هر بازی او از جای برخاست.

لبران جیمز از نظر ارزش به لحاظ بازیکن جایگزین در صدر جدول تاریخ ان بی ای برای هردوی رقابت های عادی و حذفی قرار دارد. وی در زمینه BPM نیز در صدر ایستاده است.

در دورانی که ستاره های پرشماری در زمین بسکتبال بازی می کنند، لبران جیمز توانسته تیم های کلیولند کاوالیرز و یامی هیت را به 8 فینال پیاپی رقابت های ان بی ای برساند و در 3 بار آن‌ها به قهرمانی برسد. لبران جیمز شاید هیچ‌گاه در تاریخ ان بی ای تکرار نشود.

شماره 1: مایکل جردن (1985 – 2003)

آمار استثنایی: میانگین 30.1 امتیاز در هر بازی

مایکل جردن و لبران جیمز سر و گردن تمامی بازیکنان تاریخ ان بی ای به لحاظ آماری هستند. جردن به خاطر حضور پرفروغ خود در 6 فینال ان بی ای توانسته که در رأس هرم قرار گیرد.

جردن برترین امتیاز گیر تاریخ ان بی ای است و آمار میانگین فوق العاده 30.1 امتیاز در هر بازی را برای خود به ثبت رسانده است. جردن از این لحاظ از ویلت چمبرلین نیز بالاتر است.

جردن در زمینه دفاعی نیز یک غول بی رقیب بود و توانست به صورت میانگین 2.35 ربایش توپ را در کارنامه خود به ثبت برساند. این عدد او را در جایگاه چهارم ان بی ای قرار می دهد.

تیم شیکاگو بولز که او طی دهه 1990 رهبری کرد از بازیکنان بزرگی تشکیل می شود اما بدون شک جردن رهبر تمام عیار تیم بود. رتبه اول او به لحاظ سهم برد تیم در 48 دقیقه در هردوی رقابت های عادی و حذفی شاهدی بر این مدعا است.

در اینجا به پایان لیست 25 بازیکن برتر تاریخ بسکتبال رسیدیم. ممکن است عده ای از شما با برخی بازیکنان لیست ما موافق نباشید. امکان دارد که رده بندی 5 بازیکن اول را نپسندید. اگر نظر شما با نظر ما تفاوت دارد، خوشحال می شویم از لیست شما نیز باخبر شویم و بدانیم بهترین بازیکن بسکتبال از نظر شما چه کسی است. دیدگاه های خود را در خصوص اسطوره ها و فوق ستاره های تاریخ بسکتبال با ما در میان بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *