• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • بهترین بازیکنان و بهترین تیم‌های هر قاره در جام جهانی بسکتبال چین

بهترین بازیکنان و بهترین تیم‌های هر قاره در جام جهانی بسکتبال چین

  • توسط مینا
  • 21/09/2019
  • خبر
  • 0

جام جهانی بسکتبال چین به پایان رسید و عکس‌های پایانی جام هم گرفته شد. اما قبل از این که توجهات به سمت رقابت‌‌های باشگاهی، جام‌های قاره‌ای، المپیک ۲۰۲۰ توکیو و جام جهانی ۲۰۲۳ معطوف شود، بیایید مروری داشته باشیم بر برترین بازیکنان جام جهانی بسکتبال چین در هر قاره.

بهترین های جام جهانی بسکتبال چین

آفریقا

بهترین تیم ملی: نیجریه
بهترین تیم ملی شدن در این فهرست تنها زوایای کوچکی از کار بزرگ شاگردان الکساندر نورا را آشکار می‌کند، اما این خوب بودن به واسطه اهداف والایی بوده که آن‌ها برای خود ترسیم کرده‌اند. بسیاری فکر می‌کردند که آن‌ها به راند دوم صعود می‌کنند اما در پایان نتوانستند در گروه B بالاتر از آرژانتین و روسیه قرار بگیرند. آن‌ها جواز صعود مستقیم به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به عنوان بهترین تیم آفریقایی از آن خود کردند.

امتیازآورترین بازیکن: صلاح مجری، تونس
این مرد درشت هیکل با میانگین ۱۶.۲ امتیاز در هر بازی در رتبه هجدهم جدول از این حیث ایستاد و در زمینه ریباند مکان سوم (۱۰.۲ ریباند در هر بازی) را به خود اختصاص داد و با ۳.۲ بلاک در هر بازی آمار تحسین برانگیزی در این زمینه به جای گذاشت. مجری در بخش کارایی نیز با میانگین ۲۵.۲ در هر بازی رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

بهترین بازیکن جوان: جوش اوکوجی، نیجریه
بازیکن سابق تیم ملی جوانان آمریکا همان ‌ستاره نیجریه بود که با ۲۱ سال سن میانگین ۱۲.۶ امتیاز، ۴.۴ اسیست، ۳.۶ ریباند، ۲.۴ توپ‌ربایی و ۱.۲بلاک را به خود در جام جهانی بسکتبال چین اختصاص داد.

دیگر بازیکنان برتر:
یوسفا اندوی، سنتر تیم ملی سنگال ۲ دبل دبل را در میانگین ۱۱.۸ امتیاز، ۶.۲ ریباند و ۱.۴ بلاک خود در هر بازی به ثبت رساند و مکرم بن رومهان تونسی نیز میانگین ۱۳ امتیاز، ۷.۲ ریباند، ۳.۸ اسیست و ۱.۸ استیل را در هر بازی از آن خود کرد و ضمناً در بازی مقابل آنگولا با ۲۰ امتیاز، ۸ ریباند و ۷ اسیست نزدیک بود تریپل دبل کند.

جام جهانی بسکتبال چین

آمریکا

بهترین تیم ملی: آرژانتین
آرژانتین بسیاری از بسکتبال‌دوستان را تا رسیدن به فینال رقابت‌ها و کسب نائب قهرمانی شگفت‌زده کرد. آن‌ها تا بازی فینال شکست‌ناپذیر ماند و در این راه فرانسه و صربستان پرقدرت را از پیش رو برداشتند. بازی با اسپانیا در فینال نیز یک بار دیگر بزرگی یاران لوئیز اسکولا و فاکاندو کامپازو را اثبات کرد.

امتیازآورترین بازیکن: لوئیز اسکولا، آرژانتین
این بازیکن که در ۵ جام جهانی حضور داشته با کسب میانگین ۱۷.۹ امتیاز و ۸.۱ ریباند در هر بازی طلایه‌دار حضور این تیم از آمریکای جنوبی در فینال رقابت‌ها بود و به واسطه همین عملکردش یکی از ۵ آل استار این رقابت‌ها لقب گرفت.

بهترین بازیکن جوان: اندرو نمبهارد، کانادا
این پدیده ۱۹ ساله در راند اول، بازی‌های زیادی انجام نداد اما به او این اجازه داده شد تا در رقابت‌های رده‌بندی هفدهم تا سی و دوم عرض اندام کند. او میانگین ۹ امتیاز، ۹ اسیست و ۱ ترن‌اور را در ۳۴ دقیه حضورش مقابل اردن و آلمان کسب کرد.

دیگر بازیکنان برتر:
فاکاندو کامپازو یکی از پنج آل استار بود که در پست گارد موفق شد میانگین ۱۳.۳ امتیاز، ۷.۸ اسیست، ۴.۳ ریباند و ۲ توپ‌ربایی را انجام دهد تا آرژانتین به فینال این رقابت‌ها راه یابد. همچنین، علیرغم نمایش ضعیف آمریکا و عنوان هفتمی این تیم، داناوان میشل میانگین ۱۳.۱ امتیاز و نسبت ۵ به ۰.۱ اسیست به ترن‌اور و ۴.۳ ریباند در هر بازی را کسب کرد. و یکی دیگر از بازیکنان برتر این قاره هیسلر گوئیلنت بود که با کسب میانگین ۱۳ امتیاز، ۶.۲ اسیست و ۲ ریباند به صعود وزنوئلا به راند دوم بازی‌ها کمک شایانی کرد.

آسیا

بهترین تیم ملی: استرالیا
اگرچه استرالیایی‌ها با از دست دادن اولین مدال جام‌های جهانی خود مغموم شدند اما این تیم قدرتمند اقیانوسیه با ایستادن در رتبه چهارم بهترین عملکرد خود را در تاریخ جام‌های جهانی بدست آورد.

امتیازآورترین بازیکن: کونا را، کره جنوبی
مرد درشت‌هیکل کره جنوبی با کسب میانگین ۲۳ امتیاز، ۱۲.۸ ریباند، ۱.۸ اسیست، ۱.۴ توپ‌ربایی و ۱.۲ بلاک یکی از بهترین بازیکنان این جام بود.

بهترین بازیکن جوان: روی هاچیمورا، ژاپن
این بازیکن ۲۱ ساله تنها در راند اول بازی‌ها حاضر شد اما اصلحه اصلی ژاپن به حساب می‌آمد و توانست میانگین ۱۳.۳ امتیاز، ۵.۷ ریباند، ۲.۳ اسیست و ۱.۷ توپ‌ربایی را بدست آورد. او پس از اینکه ۳۶ امتیاز در دو دیدار اول گرفت در دیدار با تیم ملی آمریکا ۴ امتیاز بدست آورد.

دیگر بازیکنان برتر:
پتی میلزدر کل طول تورنمنت عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشت و با کسب میانگین ۲۲.۸ امتیاز، ۳.۹ اسیست و ۲.۳ ریباند در هر بازی کمک کرد تا استرالیا به نیمه‌نهایی برسد و کوری وبستر از نیوزیلند نیز با بدست آوردن میانگین ۲۲.۸ امتیاز، ۵.۶ اسیست و ۴.۶ ریباند نقش پررنگی در این تیم داشت. یکی دیگر از بازیکنان برتر این قاره اندری بلاچ بود که در فیلیپین میانگین ۱۵.۸ امتیاز، ۸.۴ ریباند، ۳.۴ اسیست و ۴.۲ توپ‌‌ربایی و ۰.۶ بلاک در هر بازی بدست آورد.

اروپا:

بهترین تیم ملی: اسپانیا
اسپانیا از دید بسیاری از کارشناسان تیمی نبود که بتواند عنوان قهرمانی را کسب کند اما سرجیو اسکاریولو با رهبران خود، مارک گسول، رودی فرناندز، ریکی رابیو و سرجیو لوی دومین عنوان قهرمانی جام جهانی اسپانیا را بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ بدست آورد. جالب است بدانید که اولین عنوان قهرمانی آن‌ها در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز در کشور آسیایی ژاپن بدست آمد.

امتیازآورترین بازیکن: بوگدان بوگدانوویچ، صربستان
این گارد ضمن آل استار شدن به صربستان کمک کرد تا عنوان پمجم را کسب کند و در این راه ۲۲.۹ امتیاز در هر بازی کسب کرد. او همچنین ۴.۴ اسیست، ۴.۳ ریباند و ۱.۳ توپ‌ربایی در هر بازی را بدست آورد و ۵۳ درصد از پرتاب‌های سه امتیازی او تبدیل به گل شد.

بهترین بازیکن جوان: فرانک انتیلیکانا، فرانسه
این بازیکن ۲۱ ساله رهبر همبازی‌های خود بود و دفاع فوق‌العاده‌ای داشت. انتیلیکانا توانست میانگین ۸ امتیاز، ۲.۶ ریباند، ۲.۵ اسیست و ۱ توپ‌ربایی را در ۱۹.۵ دقیقه حضور در هر بازی کسب کند. او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آمریکا ۱۱ امتیاز و در مرحله نیمه‌نهایی مقابل آرژانتین ۱۶ امتیاز کسب کرد.

دیگر بازیکنان برتر:
سخت نیست که ریکی رابیو را در صدر این لیست بیاوریم، چرا که گارد تیم ملی اسپانیا عنوان MVP رقابت‌ها را کسب کرده و ماینگین ۱۶.۴ امتیاز، ۶ اسیست، ۴.۶ ریباند و ۱.۵ توپ‌ربایی را به دست آورد. همچنین، مارک گسول، سنتر اسپانیا میانگین ۱۴.۴ امتیاز، ۵.۵ ریباند و ۴.۱ اسیست کسب کرد. وان فورنیر فرانسوی در کنار مارک گسول، ریکی رابیو و بوگدان بوگدانوویچ در تیم آل استار جام جهانی حضور داشت که توانست میانگین ۱۹.۸ امتیاز در هر بازی بدست بیاورد و همبازی‌اش رودی گوبرت نیز میانگین ۱۰.۱ امتیاز، ۹.۱ ریباند (چهارمین بازیکن برتر از این حیث) و ۱.۹ بلاک (دومین بازیکن برتر) را بدست آورد. چطور می‌توانیم توماس ساتورانسکی را که به جمهوری چک برای کسب رتبه ششمی با میانگین ۱۵.۵ امتیاز، ۸.۵ اسیست و ۵.۶ ریباند کمک کرد و یک نفر دیگر نیز باقی مانده است، دنیس اسچرودر، بازیکن تیم ملی آلمان که بهترین اسیست جام جهانی را رقم زد و در زمینه امتیازگیری نیز در رتبه هشتم ایستاد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *