• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • اخبار بسکتبال | ساخت حلقه بسکتبال هوشمند توسط هوش مصنوعی

اخبار بسکتبال | ساخت حلقه بسکتبال هوشمند توسط هوش مصنوعی

  • توسط تیم محتوای بسکتفا
  • 09/12/2020
  • خبر
  • 0
حلقه بسکتبال هوشمند

به گزارش بسکتفا – یکی از مواردی که ورزش بسکتبال نیاز داشت، تلفیق وسایل و تجهیزات هوشمند در کنار تجهیزات سنتی بود چرا که به عقیده کارشناسان این رشته ورزشی قابلیت تغییرات زیادی را دارد. در جدیدترین اخبار بسکتبال روز جهان، گفته شده که حلقه بسکتبال هوشمند توسط تیم فناوری ماساچوست ساخته شد.

ورود به سایت بتکارت

اخبار بسکتبال | تمدید قرارداد دو ستاره لیکرز ؛ جیمز و دیویس

بدون شک برای هر ورزشی باید بهترین تجهیزات و لوازم را تهیه کرد چرا که تکنولوژی به شدت پیشرفت کرده است و در دنیای ورزش می‌تواند این تکنولوژی بسیار مهم و تعیین کننده باشد و گامی بزرگ به سوی پیشرفت ورزش بردارد. هنگام آموزش و تمرین برای انجام هر نوع ورزش، مهم است که همراه با پیشرفت مهارت‌های خود، خود را به چالش بکشید. این موضوع در مورد یک حلقه بسکتبال جدید صدق می‌کند، چرا که قادر است همراه با افزایش مهارت کاربران، کوچک شود یا ارتفاع بیشتری بگیرد. این دستگاه توسط تیمی به سرپرستی پروفسور “استفانی مولر” در آزمایشگاه علوم رایانه‌ای و هوش مصنوعی موسسه فناوری ماساچوست (MIT CSAIL) ساخته شده است.

حلقه بسکتبال هوشمند

بیشتر بخوانید: ۹ اصل تبدیل شدن به یک بازیکن همه کاره در بسکتبال

به گفته این شرکت پروژه‌های بزرگتری در دست بررسی است که در جهت پیشرفت تجهیزات ورزشی چه در رشته بسکتبال و چه در رشته‌های دیگر این حلقه بسکتبال هوشمند بخشی از یک پروژه بزرگتر است که هدف آن توسعه ابزارهای تغییر شکل دهنده است که برای کمک به عملکرد بهتر کاربران سازگار می‌شوند. نمونه‌های دیگر از این ابزار، شامل دوچرخه دارای چرخ‌های جمع شونده و بازوبندی است که برای کمک به گلف بازها، دست‌ها را صاف نگه می‌دارد. این حلقه بسکتبال هوشمند در شکل فعلی خود دارای یک حسگر فشار پیزوالکتریک در صفحه پشتی خود و یک سوئیچ الکتریکی در حلقه است و حسگر، هر توپی را که به تخته برخورد می‌کند یا از حلقه عبور می‌کند، تشخیص می‌دهد و یک رایانه متصل به حلقه، هر بار که توپ به تخته برخورد می‌کند، نیم امتیاز و هر بار که توپ از حلقه عبور می‌کند، یک امتیاز به کاربر می‌دهد.

آشنایی با انواع تخلفات در مسابقه بسکتبال

بعد از این که مواردی که در بالا گفته شد، محاسبه گردید سپس هنگامی که میانگین امتیاز کاربر طی چهار پرتاب، به حداقل ۰.۷۵ امتیاز رسید، قطر حلقه کمی کوچکتر می‌شود و همچنین کمی ارتفاع می‌گیرد. این روند بارها و بارها تکرار می‌شود و با به تدریج کوچک شدن حلقه و ارتفاع گرفتن آن، کاربر مهارت بالایی به دست می‌آورد. این تغییرات می‌تواند هم به صورت دستی و هم به شکل خودکار اعمال شود. با این حال، در آزمایشات مشخص شد که داوطلبان هنگام استفاده از حلقه با تنظیمات خودکار، عملکرد بهتر و مهارت بیشتری کسب می‌کنند و بدین وسیله به پیشرفت خود در زمینه بسکتبال ادامه می‌دهند.

حلقه بسکتبال هوشمند

در حالت کلی این وسیله برای ارزیابی ساخته شده است که حقیقت را در خصوص توانایی و استعداد افراد به صورت واقعی نشان دهد و این یافته حاکی از آن است که افراد به طور کلی در ارزیابی سطح مهارت فعلی خود چندان خوب نیستند و بیشتر خود را دست کم می‌گیرند یا روی خود بیش از توانایی‌هایشان حساب باز می کنند. در حالی که در مقابل، این فناوری با سازگاری خودکار برای حفظ یک نقطه چالش بهینه در نظر گرفته شده است که کار با آن نه خیلی آسان است و نه خیلی سخت. امید است که با توسعه بیشتر، این حلقه و وسایل مشابه توسط افرادی که توانایی استخدام مربیان حرفه‌ای را ندارند، مورد استفاده قرار گیرد. محققان می‌گویند با افزودن حسگرهای بیشتر از جمله دوربین‌ها، این سیستم علاوه بر ارزیابی توانایی کاربر، خواهد توانست طیف وسیعی از مهارت‌ها را ردیابی و قابل دستیابی کند تا هرچه بیشتر به کشف استعداد بازیکنان کمک کنند.

باید دید در ادامه دنیای تکنولوژی چه تدابیری را برای پیشرفت در دنیای ورزش درنظر گرفته است.

لازم به ذکر است شما علاوه بر اخبار بسکتبال روز جهان، می‌توانید انواع آموزش بسکتبال به صورت مبتدی و پیشرفته
را در سایت بسکتفا مطالعه فرمایید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *