استفن کری در رتبه سی و یکم بهترین بازیکنان NBA تا سال ۲۰۲۴ ایستاد!

استفن کری یکی از بهترین بازیکنان لیگ NBA در نیم دهه اخیر بوده است.

رتبه استفن کری در جمع بهترین بازیکنان NBA

او تنها بازیکن تاریخ لیگ NBA است که همه متفق‌القول وی را MVP می‌نامند و شش سال توانسته در آل استار قرار گیرد و در توانسته سه بار بیشترین امتیاز را بدست آورد به طوری  که این امتیازها هر سال روند افزایشی به خود دیده است. استفن کری، لبران جیمز، کوین دورانت، کوای لنارد، جیمز هاردن، آنتونی دیویس، یانیس آنتتوکومپو؛ اگر از شما بخواهند ۵ بازیکن برتر را در بازی بسکتبال انتخاب کنید فقط لیست فوق‌الذکر این شانس را دارد که در این چرخه انتخاب قرار گیرد. اما از حالا تا ۵ سال آینده بهترین بازیکن لیگ NBA چه کسی خواهد بود؟ آیا کری جایگاه والای خود را در میان فوق‌ستاره‌های لیگ NBA حفظ خواهد کرد؟ این هفته، تیم NBA در خبرگزاری NBC Sports ۵۰ بازیکن برتر در ۵ سال آینده تا سال ۲۰۲۴ را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سن، پتانسیل، سابقه مصدومیت و دیگر عوامل همه و همه در این بررسی لحاظ شده است و بر حسب این بررسی استفن کری از آنچه شما انتظار دارید در سطح پایین‌تری قرار گرفته است. تام هابرستروه، کارشناس NBC Sports به خوبی می‌تواند در این باره اظهار نظر کند. استفن کری در رده سی و یکم این بررسی قرار گرفته و این رتبه برای بهترین پرتاب‌کننده تاریخ این ورزش رتبه بسیار پایینی است.

هابرستروه در این باره می‌پرسد:

آیا چیزی از دست داده‌ام؟ احساس می‌کنم بهترین پرتاب‌کننده می‌تواند شایسته جایگاه بالاتری در این فهرست باشد. اگر شما فکر می‌کنید که قدرت ماوراء الطبیعه او برای پرتاب‌های از راه دور روند نزولی خواهد یافت، می‌توانید دوران حرفه‌ای رجی میلر و ری آلن را بررسی کنید، آن‌ها تنها دو بازیکنی هستند که در لیگ NBA از استفن کری پرتاب‌های ۳ امتیازی بیشتری داشته‌اند. میلر در سن ۳۹ سالگی در مرحله پلی آف لیگ NBA حاضر شد. آلن در سن ۳۸ سالگی فرصت حضور در فینال را یافت و استیو نش دو هفته قبل از تولد ۳۸ سالگی‌اش توانست آل استار شود. استفن کری نیز در تابستان سال ۲۰۲۴ ۳۶ ساله خواهد شد.

استفن کری

هابرستروه می‌افزاید:

رتبه کری نشان می‌دهد که وی در انتهای دوران حرفه‌ای‌اش در پایان راه خواهد بود. اما او برای دومین فصل متوالی میانگین امتیازگیری خود را افزایش داده است و میانگین ۲۷.۳ امتیاز در هر بازی را با کارایی مطلوب خود به جای گذاشته است. بعد از این‌که وی در مرحله پلی آف میانگین امتیازگیری خود را به ۲۸.۲ امتیاز رساند جای هیچ شکی در زمینه امتیازگیری خوب خود باقی نگذاشت.

بنابراین چه دلیلی دارد که استفن کری در جایگاه سی و یکم بایستد؟ چه عاملی کری را تا این اندازه از حضور در رتبه‌های بالا محروم ساخته است؟ هابرستروه اعتراف می‌کند که سابقه مصدومیت استفن کری رتبه او را تا این اندازه تنزل داده است اما حتی اگر این مصدومیت در آینده برای او اتفاق بیفتد، او هنوز هم فکر می‌کند که استفن در رتبه پایینی قرار گرفته است.

هابرستروه می‌نویسد:

مچ‌ پا. بله، مچ پا. دلیلی برای نگرانی وجود دارد که پاهای کری از میانگین بازیکنان NBA استقامت بیشتری دارد اما حتی اگر کری توپ را حمل نکند و بیشتر بخواهد آن را پرتاب کند باز هم مدافعین را نسبت به خود درگیر خواهد کرد. ما بازیکنی مانند کری ندیده‌ایم که بتواند در هر جای زمین با دستان خود توپ را جلو ببرد. اما حتی اگر او نتواند با حرکات رعدآسای خود مدافعان حریف را نگران کند، هنوز هم تأثیر بالای او بر بازی تیم را نمی‌توان کتمان کرد. او مثل میلر، آلن و نش توانایی بالایی در درگیر کردن مدافعین حریف دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *