• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • بسکتبال NBA | پروتکل‌های جدید مقابله با ویروس کرونا در NBA

بسکتبال NBA | پروتکل‌های جدید مقابله با ویروس کرونا در NBA

بسکتبال NBA ویروس کرونا

همان طور که می‌دانید بسکتبال NBA یکی از پرطرفدارترین مسابقات ورزشی است که افراد زیادی را به پای تلویزیون می‌کشاند. حال با نزدیک شدن به فصل جدید، انجمن ملی بسکتبال NBA پروتکل‌های جدید مقابله با ویروس کرونا را برای فصل 2021 اعلام کرده که برای مطالعه این خبر با بسکتفا همراه باشید.

ورود به سایت بتکارت

بسکتبال NBA چه تمهیداتی برای مقابله با ویروس کرونا درنظر گرفته است؟

مطالب آموزشی که می‌توانید در بسکتفا مطالعه فرمایید: پنج گام اولیه تبدیل شدن به یک بازیکن بسکتبال

همانطور که می‌دانید تمامی لیگ‌های ورزشی برای مقابله با ویروس کرونا تمهیدات ویژه‌ای را در نظر دارند و هر روزه برای سلامت بازیکنان اقدامات لازم را انجام می‌دهند. برای اولین بار ESPN روز شنبه گزارش کرد، NBA پروتکل‌های جدید مقابله با ویروس کرونا را ارائه کرده است، این محدودیت‌ها در مورد زمانی است که بازیکنان می‌توانند پس از مثبت شدن آزمایش کووید-۱۹ به بازی برگردد.

انواع خطا در بسکتبال

بسکتبال NBA ویروس کرونا

خبرگذاری‌های معتبر جهان این خبر را در حالی منتشر کردند که گفته می‌شود این پروتکل‌ها باید توسط لیگ و انجمن ملی بازیکنان بسکتبال تصویب شود و این در حالی است که بازیکنان هفته آینده برای اردوهای تمرینی آماده می‌شوند؛ بازی‌های پیش فصل، ۱۱ دسامبر و ۷۲ بازی منظم  فصل از ۲۲ دسامبر آغاز می‌شود و باید دید تا آن زمان بازیکنان برای سالم نگه داشتن بدن خود و عدم ابتلا به ویروس کرونا چه مراقبت‌هایی را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: در انتخاب یک پست بسکتبال چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

همان طور که در خبرهای به روز سایت بسکتفا مطالعه کردید، مسابقات بسکتبال نیز چند ماهی به حالت تعلیق درآمد و بسکتبال NBA به دلیل همه‌گیری، فصل قبل بازی‌ها را در ماه مارس به حالت تعلیق درآورد. این بازی‌ها، اواخر ماه جولای در منطقه ایزوله در مجتمع ورزشی جهانی ESPN در نزدیکی اورلاندو از سر گرفته شد. طبق پروتکل‌ها، هرکسی که آزمایش کووید-۱۹ مثبت داشته باشد، دو مسیر بالقوه برای بازگشت به کار دارد؛ ۱۰ روز تمام یا بیشتر پس از اولین آزمایش مثبت یا شروع علائم قرنطینه باشد، یا حداقل دو آزمایش PCR منفی متوالی ۲۴ ساعته جداگانه انجام دهد تا از سلامت جسمانی او اطمینان حاصل شود.

بسکتبال NBA ویروس کرونا

بد نیست بدانید که در سایت NBA.com مواردی در این خصوص ذکر شده که مثلا هر بازیکنی که تست او مثبت شد، حتی اگر بدون علامت باشد، باید حداقل ۱۲ روز قبل از بازگشت به تمرین تیم یا بازی صبر کند. این شامل حداقل ۱۰ روز است که در آن بازیکن مجاز به شرکت در هیچ‌گونه تمرین ورزشی نیست و سپس مجاز به دو روز بیشتر تمرین فردی و نظارت است. لازم به ذکر است که طرح اطلاعات محرمانه ناشناس نیز برای گزارش تخلفات احتمالی پروتکل‌های ایمنی تنظیم می‌شود.

دیگر مطالب آموزشی سایت بسکتفا: 250 اصطلاحات بسکتبال برای هر مربی و بازیکن

در این میان اگر بازیکن یک تیم به ویروس مبتلا شود و دیگر بازیکنان نیز اطلاعی نداشته باشند، قرنطینه برای همگی تا مشخص شدن تست درنظر گرفته خواهد شد. همچنین تیم‌ها در صورت مثبت بودن تست بازیکنان، مراحل مختلفی را دنبال می‌کنند. لیگ همچنین یک محدودیت ۴۵ نفره را برای هر سفر تیمی از جمله حداکثر ۱۷ بازیکن در هر بازی اعمال می‌کند. طبق پروتکل‌های ESPN، با وقوع موارد مستقل یا تعداد اندک یا قابل ‌انتظار کووید-۱۹ نیازی به تصمیم‌گیری در مورد تعلیق یا لغو فصل ۲۱-۲۰۲۰ نیست و به احتمال قوی این بازی ها به همان ترتیب قبل برگزار خواهد شد.

آیا به آموزش بسکتبال علاقه‌مند هستید؟ شما در سایت بسکتفا می‌توانید علاوه بر اخبار روز بسکتبال،
بهترین مطالب در خصوص آموزش این رشته پرطرفدار ورزشی را مطالعه فرمایید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *