۳ ترکیب دهه اخیر بسکتبال NBA اعلام شد

سایت رسمی بسکتبال NBA، سه ترکیب دهه اخیر این لیگ را مشخص کرد که این لیست بیشتر بر اساس آمار بازیکنان، عملکردها و موفقیت های این بازیکنان در طول دهه ۲۰۱۰ ( یعنی از سایت ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ بوده است.)

این انتخاب ها که در آستانه فصل ۲۰۱۹/۲۰ بسکتبال NBA است، منتخب دهه ای است که ستارگانی قدیمی همچون کوبی براینت، لبران جیمز و دووین وید را در کنار استعدادهای جدیدی مثل آنتونی دیویس، یانیس آنته توکومپتو و بازیکنان فوق ستاره ای همچون استفن کری و کوین دورنت را در خود می دید.

تیم اول دهه بسکتبال NBA ؛از لبران جیمز تا جیمز هاردن

حالا بر اساس انتخاب مردم عادی، کارشناسان و نویسندگان سایت رسمی NBA، پانزده بازیکن انتخاب شدند که در سه ترکیب به عنوان ترکیب اول، دوم و سوم دهه اخیر NBA انتخاب شده اند. ترکیب دهه اولNBA عبارتست از:

لبران جیمز، استفن کری، کوین دورنت، جیمز هاردن و کوای لنارد.

بررسی آمار های شخصی هر نفر در ترکیب:

استفن کری: ۶ آل استار، ۶ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۲۳.۵ امتیاز، ۴.۵ ریباند و ۶.۶ پاس منجر به گل

جیمز هاردن: ۷ آل استار، ۶ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۲۴.۳ امتیاز، ۵.۲ ریباند و ۶.۲ پاس منجر به گل

لبران جیمز: ۱۰ آل استار، ۱۰ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۲۶.۹ امتیاز، ۷.۷ ریباند و ۷.۶ پاس منجر به گل

کوین دورنت: ۱۰ آل استار، ۹ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۲۶.۹ امتیاز، ۷.۷ ریباند و ۷.۶ پاس منجر به گل

کوای لنارد: ۳ آل استار، ۳ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۱۷.۷ امتیاز، ۶.۳ ریباند و ۲.۴ پاس منجر به گل

این ۵ نفر، در این ۱۰ سال مجموعا ۱۰ عنوان قهرمانی داشته اند. لبران جیمز، فوق ستاره بسکتبال NBA در این ده سال به به غیر از فصل ۲۰۱۸/۱۹، در همه سال ها در فینال حضور داشته است و سه عنوان قهرمانی، سه بار ارزشمندترین بازیکن فینال و دو بار ارزشمندترین بازیکن لیگ شده است.

استفن کری، با شوت های سه امتیازی بسیار دقیقش، بازی را در این دهه عوض کرده و رکورددار سه امتیازی در این دهه است. جیمز هاردن که از بهترین بازیکن ذخیره (یار ششم) تا ارزشمندترین بازیکن لیگ پیشرفت کرده است، بیشترین بازی با ۵۰ امتیاز (۱۸ بازی) را در این دهه داشته است و کوای لنارد نیز که آماری بالا در فصل عادی، به ویژه در دوران حضورش در سن آنتونیو به دلیل سبک بازی این تیم، نداشته است، در پلی آف ها (با دو بار قهرمانی و دو عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال) فوق العاده بوده است و دو عنوان بهترین مدافع فصل را نیز داشته که او را به این ترکیب آورده است.

کوین دورنت، ستاره جدید بروکلین نتس نیز در این دهه با اوکلاهوما و گلدن استیت، بسیار خوب بوده و توانسته که دو عنوان قهرمانی و دو عنوان MVP فینال را به دست آورد. این ۵ بازیکن، تشکیل دهندگان تیم اول دهه اخیر NBA بوده اند.

ترکیب دوم دهه اخیر NBA متشکل از کریس پال، راسل وستبروک، آنتونی دیویس، بلیک گریفین و کارملو آنتونی است. آمارهای این بازیکنان را در دهه اخیر بررسی می کنیم.

کریس پال: ۷ آل استار، ۶ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۱۸.۱ امتیاز، ۴.۴ ریباند و ۹.۶ پاس منجر به گل

راسل وستبروک: ۸ آل استار، ۸ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۲۳.۸ امتیاز، ۷.۳ ریباند و ۸.۷  پاس منجر به گل

آنتونی دیویس: ۶ آل استار، ۳ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۲۳.۷ امتیاز، ۱۰.۵ ریباند و ۲.۱ پاس منجر به گل

بلیک گریفین: ۶ آل استار، ۵ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۲۱.۹ امتیاز، ۹ ریباند و ۴.۵ پاس منجر به گل

کارملو آنتونی: ۸ آل استار، ۳ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۲۳.۹ امتیاز، ۶.۸ ریباند و ۲.۹ پاس منجر به گل

علیرغم عدم موفقیت آن ها در پلی آف، این تیم متشکل از بازیکنانی است که همگی در این دهه عملکری بسیار خوب را از خود نشان دادند. کریس پال، در آغاز دهه یکی از بهترین پوینت گارد های NBA بود و در طول دهه، بیشترین پاس منجر به گل را داشته است. دیگر گارد این ترکیب، راسل وستبروک است که علیرغم به دست نیاوردن موفقیت زیادی در تیم سابقش اوکلاهوما، سه فصل پیاپی میانگین تریپل دابل را در لیگ ثبت کرد و رکورد تریپل دابل در فصل عادی را نیز شکست.

در کنار این دو، آنتونی دیویس، یکی از بازیکنان جدید لیگ است که از سال ۲۰۱۲ وارد لیگ شده و عملکردی بسیار خیره کننده را از خود نشان داده است. بازیکنی که فصل آینده با لبران جیمز، در لس آنجلس لیکرز به دنبال قهرمانیش است. بلیک گریفین، بهترین بازیکن تازه وارد فصل ۲۰۱۰/۱۱، در طول این دهه همیشه در سطح آل استار بوده و کارملو آنتونی نیز علیرغم عملکرد ضعیفش در دو فصل اخیر، همچنان امتیاز آورترین اسمال فوروارد لیگ پس از لبران جیمز و کوین دورنت است.

تیم دوم دهه NBA

دووین وید، کوبی براینت، پال جرج، لامارکوس آلدریج و یانیس آنته توکومپو، ترکیب منتخب سوم دهه 2010 NBA را تشکیل می دهند که آمار این بازیکنان در این دهه را مشاهده می کنید:

دووین وید: ۸ آل استار، ۴ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۲۰.۱ امتیاز، ۴.۶ ریباند و ۴.۷ پاس منجر به گل

کوبی براینت: ۷ آل استار، ۴ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۲۴.۷ امتیاز، ۵.۱ ریباند و ۴.۸ پاس منجر به گل

پال جرج: ۶ آل استار، ۵ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۱۹.۸ امتیاز، ۶.۴ ریباند و ۲.۲ پاس منجر به گل

لامارکوس آلدریج: ۷ آل استار، ۵ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۲۰.۸ امتیاز، ۸.۹ ریباند و ۲.۱ پاس منجر به گل

یانیس آنته توکومپو:  ۳ آل استار، ۳ بار حضور در ترکیب منتخب فصل، ۱۸.۸ امتیاز، ۸.۳ ریباند و ۴.۱ پاس منجر به گل

در این ترکیب، دو اسطوره بسکتبال NBA که در سال های اخیر خداحافظی کرده اند را در پست گارد می بینیم. کوبی براینت، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ NBA، در این دهه سال های آخر بازی خود را گذراند اما به یک قهرمانی رسید و ۴ بار در ترکیب منتخب فصل حضور داشت. دووین وید نیز که در این دهه به کمک لبران جیمز، قهرمانی های زیادی را با میامی هیت کسب کرد، اسطوره این باشگاه بوده و در سال ۲۰۱۰ نیز ارزشمندترین بازیکن آل استار شد.

در جلو، پال جرج علیرغم ناموفق بودن در پلی آف، یک بازیکن دو طرفه فوق العاده است و در کنار او، آلدریج که ششمین بازیکن امتیاز آور این دهه است، قرار دارد. یانیس آنته توکومپو، ستاره جدید میلواکی که MVP فعلی لیگ نیز هست، دیگر بازیکنی است که لیست تیم سوم منتخب دهه اخیر NBA را کامل می کند.

تیم سوم دهه NBA

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *