مهم ترین ترنسفرهای NBA در دوران کرونایی

 

 

5 بازیکن مهمی را که در پنجره اخیر نقل و انتقالاتی NBA برای شروع مجدد رقابت ها ترنسفر شدند مرور می کنیم.

 

پس از اینکه رقابت های ان بی ای به دلیل شیوع کرونا متوقف شد، برای شروع مجدد این مسابقات یک پنجره نقل و انتقالاتی ترتیب داده شد. حالا این پنجره به طور رسمی بسته شده و برخی از تیم ها به منظور بهبود و تقویت ترکیب های خود بازیکنانی را اضافه کردند تا در باقی مانده فصل که اواخر جولای از سر گرفته می شود، نفرات کافی را در اختیار داشته باشند.

همانطور که قابل پیش بینی هم بود، نقل و انتقالات انجام شده در این مدت، مثل تابستان ها و پنجره های عادی شگفت انگیز و پر سر و صدا نبود اما با این حال می تواند تفاوت های مهمی را در ترکیب تیم های حاضر در ان بی ای ایجاد کند که این امر به بهبود رتبه تیم ها و نهایتا قرعه شان در مرحله پلی آف که پس از فصل عادی برگزار می شود، کمک خواهد کرد. علاوه بر این، جدا از سطح خود بازیکنان، اینکه دست مربی برای تعویض بازتر باشد و بتواند تنوع بیشتری در تیمش برای بازی های گوناگون ایجاد کند، فاکتوری است که در یک بازه چند ماهه، قطعا می تواند به یک تیم در رسیدن به قهرمانی فصل یاری برساند.

در اینجا 5 نقل و انتقالی را بررسی می کنیم که در پنجره اضطراری اخیر به ثبت رسیدند و پیش بینی می شود که بیشترین تاثیر را روی تیم های خود داشته باشند:

 

  • جی آر اسمیت – لس آنجلس لیکرز

اسمیت و لبرون جیمز در لیکرز دوباره با یکدیگر همبازی شده اند. همه جوک ها در این زمینه را که کنار بگذاریم، این خرید برای لس آنجلس لیکرز پر اهمیت خواهد بود.

پس از مشخص شدن اینکه آوری بردلی در شروع مجدد فصل ان بی ای حضور نخواهد داشت، لس آنجلس لیکرز یک خلا بزرگ در تیمش حس می کرد که نیاز به پر کردن داشت. برای این منظور، آنها سراغ جی آر اسمیت رفتند؛ کسی که پیش تر همراه با لبرون جیمز در تیم کلیولند کاوالیرز عنوان قهرمانی ان بی ای را به دست آورده بود. او یک شوت زن منحصر به فرد است و در بازی های سرعتی و امتیاز گرفتن در لحظات حساس تبحر خاصی دارد.

اما نکته مبهم درباره اسمیت چیز دیگری است. حتی با وجود رکوردهای عالی، هنوز واضح نیست که لیکرز چگونه بازیکنی به خدمت گرفته است چرا که اسمیت در فصل 20-2019 هنوز بازی نکرده و فصل گذشته هم فقط در 11 بازی حضور داشته است. اگر او بتواند به آمار 37 درصدی پرتاب های سه امتیازی که در طول دوران حرفه ای خود ثبت کرده نزدیک شود، به خوبی ظاهر خواهد شد. البته تا زمانی که گل زنی در ثانیه های پایانی یک بازی مرحله فینال را فراموش نکند.

  • تایلر جانسون – بروکلین نتس

جانسون یکی از منتفع شده های اصلی نقل و انتقالات سال 2016 بود که بازیکنان مختلفی پس از افزایش دستمزدها قراردادهای سنگین بستند. میامی هیت در آن سال بیش از 50 میلیون دلار برای 4 فصل به کسی داد که در فصل قبلی کمتر از 9 امتیاز به ازای هر بازی کسب کرده بود.

تایلر جانسون چند گام بلند پس از پیوستن به میامی هیت برداشت اما هرگز در حد انتظارات ظاهر نشد. او نهایتا به فونیکس سانز فروخته شد و آنجا هم پس از ثبت میانگین 5.7 امتیاز به ازای هر بازی و دقت پایین شوت زنی، کنار گذاشته شد.

حالا جانسون خود را همراه بروکلین نتس می بیند؛ تیمی که در شروع مجدد فصل، کایری ایروینگ، کوین دورانت، ویلسون چندلر، دآندره جوردن و احتمالا اسپنسر دینویدی را در اختیاز نخواهد داشت. با این حجم از غیبت نفرات عالی و شوت زن، بروکلین نتس باید امتیازاتش را از منبع دیگری به دست بیاورد و حالا به عنوان یک اقدام جایگزین، تایلر جانسن را به خدمت گرفته و امیدوار است که این بازیکن بتواند بخشی از بار را به دوش بکشد.

  • تایلر زلر – سن آنتونیو اسپرز

اسپرز پیش از این به خاطر از دست دادن رکورد 22 ساله حضور متوالی در پلی آف و مصدومیت شانه لامارکوس آلدریج که منجر به بیرون ماندن او تا پایان فصل شد، در وضعیتی بغرنج قرار داشت. رسیدن به جایگاه ممفیس گریزلیز که 5 برد بیشتر دارد و همچنین عبور از ساکرامنتو کینگز، نیو اورلینز پلیکانز و پورتلند تریل بلیزرز نشان از یک ماموریت غیر ممکن برای سن آنتونیو دارد.

اما صرف نظر از احتمالات، شما هیچ وقت نمی توانید تیمی را که گرگ پوپوویچ سرمربی آن است، کامل کنار بگذارید. زلر، که هنوز در این فصل بازی نکرده، نمی تواند به سادگی جای خالی آلدریج را در ترکیب پر کند اما یک گزینه مناسب برای اسپرز است که در جلوی زمین نیاز به بازیکن دارد. سن آنتونیو ممکن است مجبور به صرف زمان بیشتری بدون لامارکوس آلدریج باشد، اما زلر به این تیم یک سنتر سنتی دوم پشت سر جیکوب پولتل می دهد که در شرایط لازم نقش آفرینی کند.

  • یواکیم نوا – لس آنجلس کلیپرز

پس از اینکه بازیکن و تیم در سپتامبر با هم ملاقات کردند و به توافق هم رسیدند، نوا یک قرارداد 10 روزه با کلیپرز در روز 9 مارس امضا کرد اما هرگز این شانس را پیدا نکرد که با پیراهن تیم جدیدش تا قبل از متوقف شدن لیگ به میدان برود. او حالا باید این شانس را پیدا کند و پشت سر مونترزل هرل و ایویکا زوباچ، برای لس آنجلس کلیپرز در نقش یک بازیکن ارزشمند ظاهر شود.

نوا فصل قبل دوران نسبتا خوبی را شامل 42 بازی همراه با ممفیس گریزلیز سپری کرد و در این مدت 7.1 میانگین امتیاز، 5.7 میانگین ریباند و 2.1 میانگین پاس منجر به گل او در هر بازی بود و این آمار زمانی ارزشمند تر می شود که بدانیم نوا در هر بازی به صورت متوسط تنها 16 دقیقه در زمین بوده است. او در ماه سپتامبر در یک تصادف وحشتناک از ناحیه آشیل مصدوم شد و به همین دلیل نتوانست با تیمی برای شروع این فصل قرارداد امضا کند. او حالا از آسیب دیدگی بهبود پیدا کرده و می تواند عمق خوبی برای لیست تیم لس آنجلس کلیپرز فراهم کند. علاوه بر این، تجربه و توانایی رهبری این بازیکن هم به کمک تیم جدیدش که یکی از جدی ترین مدعیان عنوان قهرمانی لیگ است، خواهد آمد. یواکیم نوا احتمالا نقش خیلی بزرگی در تیم کلیپرز نخواهد داشت اگر تمام بازیکنان به صورت کامل در سلامت باشند ولی او می تواند در صورت آسیب دیدگی مهاجمان یک مهره مهم تلقی شود و یا حتی خودش در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

  • لوگنتز دورت – اوکلاهما سیتی تاندر

حالا نوبت به تنها بازیکن این فهرست می رسد که به تیم جدیدی ملحق نشده است. دورت به دلیل بازی های قدرتمندش تمدید چند ساله قرارداد را پاداش گرفته بود. آمار او شاید خیره کننده نباشد – 6.2 امتیاز، 41.4 درصد گل از پرتاب های منطقه ای و 30.1 درصد گل از پرتاب های سه امتیازی – اما این بازیکن اهل مونترال یک مهره تاثیرگذار برای تیم شگفتی ساز اوکلاهما است.

دورت فصل را با تیم نماینده اوکلاهما در جی لیگ با نام اوکلاهما سیتی بلو شروع کرد و این قبل از انجام نخستین بازی ان بی ای در ماه دسامبر بود. تا قبل از پایان ماه ژانویه، دورت به یک مهره اساسی در ترکیب ابتدایی تاندر تدبیل شده بود و در میدان به ویژه در کارهای فاز دفاعی یک مهره تاثیرگذار ظاهر شد. مهم ترین قاب های این فصل او، کسب 23 امتیاز در برابر ساکرامنتو کینگز و تلاش های دفاعی اش در اولین حضور در ترکیب اصلی بود که موفق شد از 9 تا از 29 شوت جیمز هاردن جلوگیری کند تا نقشی مهم در پیروزی تیمش برابر هیوستون راکتس داشته باشد.

اوکلاهما سیتی در 21 دیداری که دورت را در ترکیب اصلی می دید، 16 برد به دست آورد که نشان می دهد او چقدر در اوج گیری تیم و رساندن آن به رتبه پنجم جدول کنفرانس غرب نقش داشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *